שיתוף
תגובות
חדשות » סער בישיבת הממשלה: נגיש את הארכת חוק יו״ש להצבעה נוספת בכנסת, במועד המתאים
קואליציה במשבר
הממשלה אישרה היום בצהריים (ראשון) את התקנות פה אחד | המשנה ליועמ"ש רז נזרי: אם התקנות לא יאושרו בכנסת עד סוף החודש "כאוס זה אנדרסטייטמנט"
ח"כ גדעון סער | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ישיבת הממשלה נפתחה הבוקר בהצהרותיהם של ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר המשפטים גדעון סער. 

שר המשפטים גדעון סער הודיע כי יגיש את החוק להצבעה נוספת בכנסת "במועד המתאים" ו"כאשר נראה שמפלגות חברות בקואליציה השלימו את התהליכים שהן צריכות להשלים". כלשון השר. שר המשפטים הדגיש כי חייבים להעביר את החוק לפני סוף יוני כדי למנוע "תוהו ובוהו משפטי שיפגע בליבת האינטרס הלאומי וגם בהרבה מאוד אזרחים ישראלים". 

סער אף הכחיש דיווחים על מגעים עם הליכוד וטען כי "אין משא ומתן עם הליכוד, לא היה. תורידו את העניין הזה מהפרק״ הוא קבל על כך ש"אני פותח חדשות בבוקר ושומע את הספינים כל יום מחדש, אין מו"מ ולא היה, אין לי כוונות לחזור לליכוד".

בדיון הסגור בממשלה הסביר שר המשפטים כי ההשלכות של אי אישור התקנות יהיו חמורות. "תחנות המשטרה ביו"ש פשוט יתנתקו, אי-אפשר להעביר מידע בין תחנות המשטרה. אזור יהודה ושומרון יהפוך לערי מקלט לעבריינים. מישהו יבצע רצח בחולון ויברח לאריאל ולא ניתן יהיה לעצור אותו שם. אנשים לא מבינים את המשמעויות ברמה הלאומית". 

רז נזרי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, טען  כי אם התקנות לא יאושרו עד סוף החודש "כאוס זה אנדרסטייטמנט". הוא הוסיף כי במקרה כזה "אין לנו דין להחזיק 3,500 אסירים ביטחוניים".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו מציינים היום שנה לכינון הממשלה. נדמה לי שכל מי שישר עם עצמו יודע שזו ממשלה מהטובות שידעה המדינה הנשענת על אופוזיציה מהקשות שידעה הכנסת. את הממשלה הזאת אסור להפסיק, מוכרחים להמשיך להילחם למען הציבור. הממשלה שלנו עשתה בשנה אחת מה שלא עשו בעשר שנים" לשון ראש הממשלה.

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הדגיש כי "הממשלה הזו שווה שילחמו בשבילה, ואנחנו נלחם בשבילה. היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולאזרחי ישראל". הוא הוסיף כי "אין דבר יותר קל מלהרוס ואין דבר קשה יותר מלבנות. כדי להקים את הממשלה הזו לקחנו אחריות. מי שינהג עכשיו בחוסר אחריות – צריך לדעת שהציבור הישראלי יבוא איתו חשבון.

שרת הפנים איילת שקד פנתה אליו ושאלה האם אנשים המתגוררים ביהודה ושומרון יפסיקו לקבל קצבאות, והוא השיב "ב-1 ביולי תהיה בעיה קשה לביטוח הלאומי. צו אלוף לא יכול להורות על הגופים בישראל. ננסה למצוא פתרונות, אבל אל תבנו על זה יותר מדי. יש פה בעיה שהממשלה עוקפת את הכנסת".

ראש הממשלה נפתלי בנט מתח ביקורת נוקבת על חברי האופוזיציה ואמר: "יש פה קבוצה שאומרת "נזרע כאוס אם לא תעבירו לי את השלטון'". הוא גם הוסיף כי  "בן אדם מסתובב עם ג'ריקן ורוצה לשרוף את היער. מעולם לא הייתה רמה כזו של חוסר ממלכתיות מהאופוזיציה". הוא קרא לשרים: "צאו ותתראיינו על הדבר הזה". 

יש לציין כי לא רק באופוזיציה בחרו להתנגד להארכת התקנות בשבוע שעבר, אלא גם שניים מחברי הקואליציה – ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ) ומאזן גנאים (רע"מ). גם חברי קואליציה אחרים נעדרו מההצבעה, כשהבינו שאין סיכוי לרוב בכנסת.

חברת הכנסת רינאווי זועבי צייצה היום בטוויטר בתגובה לאמירת שר המשפטים "‏השר גדעון סער החליט לא להביא את חוק יהודה ושומרון להצבעה בכנסת השבוע, זאת מאחר והוא הבין שאני מתנגדת נחרצות לחוק. זה התנגדות עקרונית ואני לא מוכנה להתפשר או לדון בנושא זה כלל וכלל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים