שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סער נדרש להשעות את עצמו מתפקידו
חשד לשוחד
בדרישה מסער להשעות את עצמו ממשרד המשפטים צוין כי לשר המשפטים יש השפעה עצומה הן על הפרקליטות והן על מערכת בתי המשפט – החל ממינויים אישיים של פרקליטים ושופטים
גדעון סער | צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

שר המשפטים גדעון סער נדרש על ידי עו"ד אביעד ויסולי, יו"ר "המטה למען ארץ ישראל", להשעות את עצמו מתפקיד שר המשפטים מחמת ניגוד עניינים, זאת לאחר שהוגשה תלונה במשטרה נגדו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים.

כפי שפורסם, במשטרה התקבלה תלונה כנגד גדעון סער ושרן השכל ממפלגת "תקווה חדשה", בחשדות לקבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים, הנוגעת להצעת חוק פרטית שהם הגישו בחודש יוני 2021 לכנסת לפיצול המועצה המקומית כסרא – סמיע, מבלי לעדכן את הכנסת בדבר קשריהם עם קבוצת פעילים מכפר סמיע, שהם הנהנים הישירים והעיקריים מהצעת החוק.

על פי הצעת החוק, המדינה היתה מעניקה למועצה החדשה בכפר סמיע עשרות מיליוני ש"ח מתקציב המדינה ועשרות משרות ומינויים ללא מכרז וללא בחירות. לתלונה צורפו סרטונים של כתבות מחדשות ערוץ 13 (תחקיר של איילה חסון) ומסמכים רבים נוספים.

בדרישה מסער להשעות את עצמו ממשרד המשפטים צוין כי לשר המשפטים יש השפעה עצומה הן על הפרקליטות והן על מערכת בתי המשפט – החל ממינויים אישיים של פרקליטים ושופטים, עבור דרך בינוי ומתקנים, רווחה ומנהלה וכלה בתקציבים.

העבירות המיוחסות לסער והשכל דומות במהותן לכתב האישום שהיועמ"ש הגיש נגד ח"כ חיים כץ בשנת 2019 בגין מרמה והפרת אמונים (להלן "פרשת חיים כץ") אך ברמת חומרה גבוהה הרבה יותר. בפרשת חיים כץ אמר היועמ"ש בישיבת ועדת הכנסת בעניין הסרת חסינותו של ח"כ כץ ביום 30.1.20, בין השאר את הדברים הבאים:

"לכתחילה התגבש חשד כי מערכת היחסים בין חבר הכנסת כץ לבין בן ארי מבססת עבירה של שוחד. זאת משום שחבר הכנסת כץ ביצע לכאורה פעולה במסגרת תפקידו שמטיבה עם בן ארי, ומנגד בן ארי סייע לכץ בהשקעות שהניבו לו רווח כלכלי רב. לכן הודעתי מלכתחילה לחבר הכנסת כץ, שאני שוקל להעמידו לדין בעבירה של שוחד, וכי הוא מוזמן לשימוע בפניי".

"מה שמצופה ממי שהוא נאמן של הציבור זה לא לבצע פעולות תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים; לא כל שכן פעולות למען מי שהוא מצוי עמו בניגוד עניינים. פעולה תוך כדי ניגוד עניינים יכולה כמובן בנסיבות חמורות גם לגבש עבירה פלילית. מה שעוד מצופה זה להגיד ולגלות בגילוי נאות את אותו ניגוד עניינים, לפני שמקבלים החלטה כלשהי או מבצעים פעולה כלשהי".

סער מתבקש להשעות את עצמו מתפקיד שר המשפטים עד לסגירת התיק בעניינו או עד למתן פסק דין חלוט במידה ויועמד לדין, מחמת ניגוד עניינים מהותי היורד לשורשו של ענין בין תפקיד שר המשפטים לבין האינטרסים האישיים שלו לאור החקירה.

עו"ד ויסולי כתב לסער כי "לא יעלה על הדעת כי אדם הנמצא בחקירה בעבירות שחיתות החמורות ביותר בספר החוקים, יכהן כשר המשפטים וישפיע על מינויים או על תנאי עבודתם של פרקליטים אשר ינהלו את החקירה נגדו, או על מינויי השופטים אשר עשויים לשפוט אותו, או בהקצאת תקציבים למערכות אכיפת החוק על זרועותיהן השונות, האמורות להחליט על העמדתו לדין והרשעתו / זיכויו בדין".

"כמו כן נעשתה פניה אל היועץ המשפטי לממשלה להתערב בעניין, ולהורות לסער להשעות את עצמו מתפקיד שר המשפטים. למצער, היועמ"ש התבקש לקבוע כי סער לא יוכל לעסוק בכל עניין הנוגע ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליטות, לבתי המשפט ולמינוי שופטים, כולל הקצאת תקציבים, עד לתום חקירתו".

"בתיק החקירה בעניינו של סער חלו התפתחויות בימים האחרונים כאשר הועברו למשטרה שמות החשודים במתן שוחד, וכן התכתבויות שלהם בהן הם קושרים את עצמם לעבירות הנחקרות. מתברר כי מדובר ב 10 – 15 פעילים מזוהים של מפלגת "תקווה חדשה" מהכפר סמיע, שאינם מופיעים ברשימת התורמים של המפלגה, על אף הודאת אחד מהם בכתבתה של איילה חסון מחודש יולי 2021 כי "אנחנו בתקווה, אולי קשרנו את הכסף שלנו עם תקווה חדשה. שרן השכל הגישה הצעת חוק ונראה איך נתקדם עם זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים