שיתוף
תגובות
בריאות » סקר: 51% מהישראלים מוותרים על טיפולים ברפואה הציבורית
רפואה מרחוק
ההמתנה הממושכת לתורים בשירותי הבריאות הציבוריים הביאה חלק גדול מהציבור להעדיף לקבל טיפול במערכת הרפואה הפרטית | בעוד הרפואה מרחוק צוברת תאוצה
רפואה מרחוק | צילום: freepik

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התורים הווירטואליים שנקבעו עם רופאי המשפחה, מה שמוגדר רפואה מרחוק דרך שיחות וידיאו, טלפון, תקשורת באפליקציה או התכתבות עם רופא. כיום הרפואה מרחוק היא עם למעלה משליש מהביקורים מדי שנה. בשנתיים האחרונות למעלה מ-50% מהביקורים אצל רופאי המשפחה היו ביקורים מרחוק. כך עולה מנתונים שפרסם איגוד רופאי המשפחה.

עוד עולה מהנתונים כי בישראל ישנם כ-5,100 רופאי משפחה, מתוכם 2,377 מומחים לרפואת משפחה – 60% מהמומחים הן רופאות (1,254). לכל רופא משפחה ישנם 1,670 מטופלים בממוצע – המספר משתנה בין אזורים בארץ.

עליה חדה ברופאי משפחה, משנת 1990 עלה מספר המומחים ברפואת המשפחה עד גיל 67 פי 6.5, מ-320 ל-2,089. 26% מהמומחים ברפואת משפחה הם צעירים עד גיל 44; 31% בני 45-54 ובני 55-66, 11% בגילאי 74-67 ו-1% בני 75 ומעלה. שיעור המומחים ברפואת המשפחה עד גיל 67 ל-1,000 נפש 0.225. שיעור המומחים ברפואת המשפחה בוגרי ישראל עומד על 45%.

בכל ארבע שנים מבקרים 99.9% מתושבי ישראל לפחות פעם אחת אצל רופא המשפחה שלהם. בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר התורים מרחוק אצל רופאי משפחה. במהלך השנתיים של הקורונה עיקר הטיפול בחולי הקורונה בישראל נעשה בקהילה בידי רופאי המשפחה שטיפלו ב-97%  מתוך יותר מארבעה מיליון חולי הקורונה שהיו בישראל.

תהליך ההתמחות ברפואת המשפחה אורכת ארבע שנים, מרביתה מתבצעת בקהילה והשאר במחלקות השונות של בתי החולים. כיום, מוכשרים מדי שנה כ-200 מתמחים, ומספר הבוחרים בהתמחות ברפואת המשפחה הוא השלישי בגודלו, כאשר קודמות לה רק ההתמחויות ברפואה פנימית ורפואת ילדים, בהתאמה.

ד"ר מיכל שני, יו"ר איגוד רופאי המשפחה, אמרה: "רפואת המשפחה היא עמוד השדרה של מערכת הבריאות בישראל ומהווה מודל בעולם כולו. ברקע התמורות המשמעותיות שהתרחשו בשנים האחרונות, בראשן הקורונה, רפואת המשפחה הוכיחה את יכולותיה בשמירה על בריאותם של אזרחי ישראל על ידי מתן טיפול יעיל, זמין ונגיש לכלל האזרחים. חיזוקה של רפואת המשפחה כדי לאפשר לה להתמודד עם האתגרים הרבים לאור העלייה בשיעורי התחלואה הכרונית, במורכבות החולים והזדקנות האוכלוסייה, הוא אינטרס לאומי. יש לפעול בכל דרך על מנת לאפשר לרופאי המשפחה למקסם את זמנם ויכולתם למען כלל המטופלים".

פרופ' שלמה וינקר, יו"ר איגוד רופאי המשפחה האירופאי, לשעבר יו"ר איגוד רופאי המשפחה, אמר: "רופאי המשפחה בישראל הוכיחו את היכולות הגבוהות שלהם בשנתיים האחרונות של מגפת הקורונה. עברנו במהירות ובבטיחות לטיפול ברפואה מרחוק במגוון רחב של מחלות ומצבים תוך שימוש בכל האמצעים הטכנולוגיים, החל מהתכתבות עם המטופלים, דרך טיפול רפואי בטלפון ובווידאו ועד לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות לבדיקה פיזיקלית ולניטור מרחוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים