שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עובד המינהל האזרחי נחטף ע"י הרש"פ
מחדל
ארגון "עד כאן" אשר חושף את פעילות הרשות הפלסטינית והאיחוד הארופאי בשטחי C חושף היום את החדירה המודעינית של הביטחון המסכל לגוף של משרד הביטחון באיו"ש
חטיפה, חטוף אילוסטרציה | צילום: YAKOBCHUK VIACHESLAV, שאטרסטוק

ארגון "עד כאן" אשר חושף את פעילות הרשות הפלסטינית והאיחוד הארופאי בשטחי C חושף היום (חמישי) את החדירה המודעינית של הביטחון המסכל לגוף של משרד הביטחון באיו"ש.

כחלק מפעילות המנגנון המסכל של הרש"פ, נעצר השבוע בשנית נידאל עטרי, פלסטיני אשר משמש כמפקח על הקרקעות במנהל האזרחי. עטרי נעצר לפני מספר ימים על ידי הרש"פ לחקירה והושאר במעצר. ארגון "עד כאן" חשף כי עטרי החזיק בביתו, בניגוד לנהלים, מספר רב של תיקים חסויים עם פרטי עיסקאות לרכישת נדלן באיו"ש בין יהודים לפלסטינים. תיקים אלו נלקחו ע"י חמושי הביטחון המסכל בזמן המעצר והמשמעות היא סכנה מוות מיידית לכל מוכרי הקרקעות.

במהלך חקירתו, עטרי נזקק לטיפול רפואי ואושפז במשך בבית חולים בשכם, תחת מעצר. יודגש כי, מדובר באחד העובדים הפלסטינים הבכירים ביותר במנהל האזרחי הישראלי באיו"ש שנעצר כבר בפעם השניה על ידי מנגנוני הבטחון של הרש"פ. במעצרו הקודם היה עצור למעלה מחצי שנה עד ששוחרר.

סוגיית מעצרו נדונה בהרחבה בדו"ח מבקר המדינה מקיץ 2020 בו נכתב על אל עטרי פרק שלם. בפרק זה הודגש מעצרו הקודם, הטיפול הלקוי של המנהל באירוע ואזהרת השב"כ לכך שהעסקת פקידים פלסטינים ללא כל סיווג ביטחוני בתפקיד רגיש מהווה פוטנציאל לדליפת מידע חסוי ורגיש ממשרד הביטחון לידי מנגנוני הבטחון הפלסטינים.

כתבה נרחבת על התופעה פורסמה בערוץ 13 ע"י צבי יחזקאלי. לפני חודשים אחדים וכללה עדויות של אנשים שעברו עינויים קשים בגלל פועלו של עטרי וחבריו. כתבה אשר זכתה להתעלמות מוחלטת של המנהל. תפקידו של עטרי כלל את אישור עסקאות המקרקעין ביו"ש כך שיכול היה לדווח לביטחון המסכל הפלסטיני על עסקאות בין פלסטינים ליהודים כדי לסכל אותן.

יצויין, כי מלבד עטרי ישנם עובדים פלסטינים נוספים בתפקידים דומים במנהל האזרחי שנתונים למרותם של מנגנוני הביטחון של הרש"פ.

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" אשר חשף את מעורבות הביטחון המסכל הפלסטיני במנהל האזרחי מסר בתגובה כי: "ההפקרות במנהל האזרחי יצאה משליטה. החרמת מסמכים רגישים של המנהל על ידי הביטחון המסכל הפלסטיני היא שפל חדש בחוסר התפקוד של המנהל האזרחי".

"העובדה כי קמ"ט מקרקעין מאפשר לעובד פלסטיני להכניס מידע סודי לשטחי A בניגוד לחוק, מראה על היהירות של עובדי המנהל, הזלזול בדו"ח מבקר המדינה, בחייהם של המוכרים הפלסטינים ובזכות הקניין של יהודים ומגיעה עד כדי שותפות עקיפה בעינויים של המוכרים הפלסטינים".

"הגיע הזמן שמישהו יתן על כך את הדין. מעצרו של המפקח הראשי על הקרקעות במנהל בידי הרש"פ חושף כי הביטחון המסכל הפלסטיני שולט בעובדי המנהל האזרחי הפלסטינים באופן מוחלט. עובדי המנהל האזרחי, אשר מועסקים על ידי משרד הביטחון הישראלי בתפקיד כה רגיש, אינם יכולים להיות נשלטים על ידי הרש"פ. יש להפקיע מיידית את הטיפול ברישום מקרקעין מהמנהל האזרחי בכדי לעצור את טירוף העינויים והרציחות בחסות אנשי הרש"פ".

ראשי שדולת א"י בכנסת ח"כ יואב קיש וח"כ אורית סטרוק על פרסום חטיפת עובד המינהל האזרחי ע"י הרש"פ: "מדובר במחדל יום הכיפורים של המנהל האזרחי. מי שאחראי על הוצאת עשרות תיקי מקרקעין ממשרדי המנהל והעברתם לשכם, כאילו אין רשות פלסטינית, אין בטחון מסכל, ואין חוק גזר דין מוות למוכרי קרקעות – חייב לתת את הדין על המחדל הזה".

"המנהל האזרחי מוכיח עצמו שוב כגוף שתפיסת העולם שלו, והתרבות הארגונית שלו – מנותקים מהמציאות בשטח, מהסכנות אתן עליו להתמודד, ומהרמה המקצועית אותה עליו לספק. את הגוף הזה צריך לסגור, לפני שיגרום נזקים חמורים נוספים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים