שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » עובד השגרירות חשף את עמדותיו הפוליטיות
מבוכה והסתה
בצל ההפגנות האלימות נגד ראש הממשלה, עובד בשגרירות ישראל בגאנה 'שכח' להחליף יוזר וצייץ דברי נאצה נגד החרדים כשהוא רומז לרצח ראש הממשלה
הציוץ המסית | צילום: מסך

מבוכה נרשמה אתמול בשגרירות ישראל בגאנה שבאפריקה, לאחר שאחד העובדים צייץ ככל הנראה בטעות מהחשבון הדיפלומטי דברי נאצה נגד ראש הממשלה והאוכלוסייה החרדית.

היה זה לאחר שעיתונאי 'גלובס', אבישי גרינצייג, תקף את הפגנת השמאל שהשוותה בין ראש הממשלה לנפילת הבסטיליה. "מי היה מאמין שקריאה להשתתף באירוע של הפלת הבסטיליה עם לפידים ושכפ"צים תתחיל בקללות נגד עיתונאים, תימשך באלימות נגד שוטרים ותסתיים בניסיון לינץ' בבלש אומלל?", כתב גרינצייג. "מציע לציבור לעשות גוגל על 'נפילת הבסטיליה' ובכלל להחכים קצת על נהרות הדם שנשפך במהפכה הצרפתית".

בתגובה לדברים, נכתבו בחשבון הרשמי של שגרירות ישראל בגאנה הדברים הבאים: "אויי, גונבים לך את המדינה? אויי… אני מציע לך לעשות גוגל ולראות מדוע העלו לגרדום את לואי והקוקיה שאיתו. מציע לאברכים להתחיל לחפש עבודה כי הכספים שהם מקבלים מהמיסים שלנו הולכים להיגמר… אויי".

יצוין כי הציוץ עורר סערה גדולה וכעבור דקות אחדות הוא נמחק. דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר בתגובה, כי "הציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר של שגרירות ישראל בגאנה פורסם ע"י גורם שאינו מוסמך שהתחבר בטעות לחשבון השגרירות. מיד כשהתבררה הטעות, נמחקה ההודעה. מנכ״ל משרד החוץ הנחה לתחקר את המקרה".

לואי ה-16, היה מלך צרפת שהוצא להורג בנפילת הבסטיליה בעקבות המהפכה בארצו, לאור המצב הכלכלי הקשה אליה נקלעה צרפת באותם ימים. בהמשך הואשם לואי בבגידה במולדת ונדון למוות באמצעות גיליוטינה.

בתגובה, פנה חבר הכנסת משה ארבל לשר החוץ גבי אשכנזי וביקש להעביר את העובד מתפקידו על מנת להשיב את אמון הציבור במשרד החוץ. במכתבו כתב ארבל, כי "מדובר בהתבטאות אלימה ופוגענית הן כלפי ראש הממשלה הנבחר של ישראל ומשפחתו והן כלפי ציבור עצום ורב של בני המגזר החרדי, לומדי התורה ושומרי המצוות".

ארבל הוסיף וציין, כי "יש לראות בחומרה רבה התבטאויות אלימות המסיתות לשנאה מסוג זה, המפורסמות כך נראה ע"י גורמים רשמיים במשרד החוץ ועובדי מדינה, ולנהוג ביד קשה כלפי המפיצים אותן. וודאי בימים מתוחים אלו בהם הציבור החרדי מותקף בצל התפשטות מגפת הקורונה, לאור המתח והלחץ בציבור ואופן הצגת הדברים, החד-ממדי של התקשורת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים