שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » עוכב סיוע של מיליארד דולר לישראל
דרמה בארה"ב
הסיוע הצבאי אמריקני עומד על סך מיליארד דולר למימון מערכת כיפת ברזל, והוא עוכב בעקבות התנגדות של קבוצת חברי קונגרס דמוקרטים למרות הבטחתו של הנשיא ביידן
כיפת ברזל | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

אמש (ג') עוכב סיוע צבאי אמריקני בסך מיליארד דולר לישראל למימון מערכת כיפת ברזל, זאת בעקבות התנגדות של קבוצת חברי קונגרס דמוקרטים.

מדובר באירוע נדיר ודרמטי שבו הקונגרס האמריקני אינו מאשר סיוע לישראל לצרכים הגנתיים.

המהלך בוצע בהפתעה לאחר שחברי הקונגרס הצהירו כי יתנגדו למהלך רק שעות ספורות לפני ההצבעה על חוק התקציב בבית הנבחרים האמריקני, ברקע ביקורת על מדיניות ישראל בגדה המערבית ובעזה. בעקבות ההתנגדות, הוסר סעיף זה מחוק התקציב והוא ישולב בחוק תקציב הביטחון שיובא להצבעה רק בעוד כמה חודשים.

בכיר ישראלי אמר שיש רוב גם בבית הנבחרים וגם בסנאט לסיוע החירום לישראל, אבל בסיטואציה הפוליטית שנוצרה סביב חוק התקציב כמה חברי קונגרס דמוקרטים-פרוגרסיבים הפכו ללשון המאזניים, מה שאפשר להם לבלום את החוק כולו. הבכיר הישראלי ציין שהסיוע יאושר, אך במועד מאוחר יותר וכחלק מחוק אחר.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התחייב להעביר לישראל את הסיוע בסיום מבצע "שומר חומות" וחזר על כך בפגישתו האחרונה עם ראש הממשלה נפתלי בנט. למרות זאת, התקציב לא עבר בעקבות אותה התנגדות של חברי מפלגתו וההצבעה עליו נדחתה.

לאחר ההודעה הדרמטית בדבר הדחייה, שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם סטני הוייר, מנהיג הרוב בבית הנבחרים. בהודעה מטעם לשכתו של לפיד נכתב כי הוייר "חזר על מחוייבותו שלו, של הבית הלבן, של ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים ושל סנטור שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, שהתחייבו בפני ממשלת ישראל שתקציב הסיוע עבור כיפת ברזל יועבר בזמן הקרוב".

לפיד אמר לאחר השיחה כי "אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארצות הברית, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס. אני מודה לממשל ולקונגרס על מחוייבותם האיתנה לבטחון ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים