שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עוצר לילי בפורים מ-20:30 עד 05:00, התח"צ תושבת
אושר בממשלה
השרים אישרו את המתווה שהציע משרד הבריאות לפיו יוטל עוצר מדי לילה החל מיום חמישי ועד מוצאי שבת, התחבורה הציבורית תצומצם, ותוחזר מגבלת הקילומטר
תגיות: ,
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

הממשלה אישרה הערב (שלישי) הטלת הגבלות על התקהלות במהלך סוף השבוע הקרוב, בו ייערך חג פורים, מחשש להתפשטות מואצת של נגיף הקורונה. בהתאם להמלצת ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, עוצר לילי יוטל בחמישי, בליל שבת ובמוצאי שבת, משעה 20:30 בערב ועד השעה 05:00 בבוקר, במטרה למנוע השתתפות המונית במסיבות פורים.

בנוסף, השרים החליטו להפסיק כליל את התחבורה הציבורית הבינעירוני, החל מחמישי בשעה 20:00 בערב. המטרה היא למנוע מעבר בין הערים. עם זאת, על המגבלות המדויקות בנושא התחבורה הציבורית, תתקבל החלטה על ידי שרת התחבורה, מירי רגב. החלטות אלה מתווספות, למגבלות שאושרו כבר בשבוע שעבר, האוסרות על התקהלויות, אירועים ומסיבות.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב את הממשלה כדי להחליט על מתווה ההגבלות לחג הפורים. הממשלה אישרה עקרונית את מתווה משרד הבריאות לחג הפורים, מיום חמישי, ה-25.2.21 בערב ועד ראשון, ה-28.2.21 בבוקר:

הפעלת סגר לילה בין השעות 20:30 בערב ועד 05:00 בבוקר במתכונת הסגר השלישי, עם מגבלת מרחק של 1 ק״מ בשעות אלו, כמו גם איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר. שרת התחבורה תקבע את מגבלת התחבורה הציבורית בימים אלו.

עוד נמסר כי "למען הסר ספק, יודגש כי לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות ״עדלאידע", כינוסים, מופעים וכיוצ"ב".

נתניהו אמר בפתח הישיבה כי "אנחנו לא רוצים שזה יהיה כמו פורים הקודם ואני בטוח שבכוחנו למנוע את זה. יש בקשות שונות לדון בפתיחת החינוך, נתחיל לדון בזה היום ונמשיך לדון בזה ביום שני. נקבל החלטה מושכלת בנושא". מוקדם יותר אמר כי "אנחנו עדיין בתחרות מול הנגיף ומול המוטציה המשתוללת. לצורך זה אנחנו צריכים לעבור את הימים הקרובים בשעה שאנחנו מחסנים את האוכלוסייה שבסיכון ומשלימים את מבצע החיסונים. לכן, אני אכנס את הממשלה הערב ואנחנו נקבל החלטות כדי למנוע מה שקרה בפורים הקודם, אנחנו לא רוצים שזה יחזור על עצמו".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, עדכן בישיבה כי ישנה "השטחה מטרידה" בנתוני התחלואה, לפיה ישנם 200 מאומתים ביום מעל גיל 60, כאשר 10% מהם הופכים חולים קשים. אש העריך כי בעוד כשבוע, יהיו כ-600 חולים במצב קשה. ראש המל"ל מאיר בן שבת ציין כי ישנה עלייה "מדאיגה בכל המגזרים" במקדם ההדבקה.

שר הבריאות העלה את החשש שבו אנשים יצאו מהבתים לפני תחילת העוצר – ויחזרו לאחריו, שכן על פי התקנות – יהיה מותר לחזור הביתה גם אחרי תחילת העוצר. אז, הציע השר לאסור לשהות בבית של אדם אחר במהלך החג. "מה שלא פשוט – פשוט לא יהיה", אמר אדלשטיין. "בהתחשב בעובדה שחלק גדול מהציבור יעשה סעודות פורים לא בשעות של העוצר, לכן צריך איסור שהייה".

שר הביטחון בני גנץ אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני חושב שצריך להדק את המגבלות שמטילים על עצמנו בפורים. אולי בפורים יהיה סגר אבל בפסח יהיה סדר. צריך למנוע התקהלויות רחבות. יש הסכמה בעניין הזה. אני מבקש שנשמע את שר החינוך ונראה מה התוכנית. חיוני ואפשר להתקדם, לראות מה המגמות ובהתאם לפתוח את החינוך לכלל הגילאים בערים ירוקות וצהובות. אני רוצה להגיד תודה לרב דרעי, שנענה לפנייה שלי לפתוח את מעבר טאבה בכדי להכניס ישראלים שתקועים בסיני. חלקם רוצים לחזור לשטח מדינת ישראל. בסיני יש גם סיכון ביטחוני, וצריך לראות שהאנשים שמגיעים נכנסים מיידית לבידוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים