שיתוף
תגובות
חדשות » עוקץ דיפלומטי: שימוש בבינה מלאכותית כנגד מנהיגים באירופה
תקרית דיפלומטית
ראשי ערים גדולות ביבשת אירופה, שוחחו וירטואלית עם ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו עד שהתברר להם שמדובר במתחזה שהשתמש בבינה מלאכותית | קייב אישרה שמדובר במתחזה
ראש העיר של קייב ויטלי קליצ'קו | צילום: Sharomka, שאטרסטוק

מלחמת רוסיה אוקראינה מתנהלת בשדה הקרב וגורמת לאבדות כבדות, אך בד בבד מתנהלת מלחמה גם ברשת באמצעים שונים, במטרה להשפיע על דעת הקהל בעולם וכדי ליצור מסך עשן ודיסאינפורמציה.

בשבוע האחרון קיבלו מספר ראשי ערים גדולות באירופה, שיחת טלפון מקוונת עם ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו, אך מסתבר שמי שניהל את השיחה הווירטואלית, אינו ראש עיריית קייב אלא מתחזה שהשתמש בתוכנת זיוף העושה שימוש בבינה מלאכותית (דיפ פייק). 

כך לכוארה, ראשת עיריית ברלין פרנצ'סקה גיפי שוחחה ביום שישי עם קליצ'קו, בשיחה שתואמה מראש. במהלך השיחה עלה חשד כי מי שנמצא מעבר לקו, אינו קליצ'קו. החשד התעורר כי השיחה נערכה ברוסית למרות שקליצ'קו דובר גרמנית ואנגלית רהוטה ואף נושאי השיחה עוררו תהיות.

העיתון הגרמני דר שפיגל דיווח כי הדמות שנראתה בשיחה "נראה כמו ראש עיריית קייב, נע כרגיל ודיבר כמוהו". לדברי העיתון השיחה תואמה ב-2 ביוני במייל והייתה אמורה לעסוק בשיתוף פעולה עתידי בין הערים בתחומי הכלכלה והתרבות, פרויקטים הומניטריים באוקראינה וכדומה, אך בפועל המתחזה ביקש לדבר על האוקראינים ש"מנסים להשיג הטבות סוציאליות בברלין" ובקשה "לנקוט פעולות דרך הרשויות כדי לתמוך בגברים צעירים שיחזרו לאוקראינה כדי להילחם".

כאשר מהלך השידור נקטע לרגע, יצרו קשר במשרד ראש עיריית ברלין עם שגריר אוקראינה בגרמניה, שאישר כי הדובר אינו ראש עיריית קייב. בהודעה שנמסרה על ידי ראש עיריית ברלין נאמר כי "למרבה הצער, המלחמה מתנהלת בכל מיני אמצעים, כולל ברשת", וכן ש"האמון באמצעים דיגיטליים מתערער, ועושים בו שימוש כדי להכפיש את השותפות ובעלות בריתה של אוקראינה".

ראש עיריית מדריד, חוסה לואיס מרטינז אלמיידה, קיבל גם הוא שיחת טלפון מוזרה, אך חשדו התעורר הוא ניתק את השיחה מיד, ראש העירייה גם הגיש תלונה במשטרה לבדיקת האירוע. גם עיריית וינה פרסמה אף הודעה שראש העיר שוחח ככל הנראה עם מתחזה וכי "נראה שלודוויג היה קורבן של מקרה חמור של פשיעת סייבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים