שיתוף
תגובות
בריאות » עושים לזה סוף: טיפול טבעי בכינים
שתהיי בריאה
מישהו צריך לעשות סוף לכינים • יאלי הוד, מומחית בקוסמטיקה ורוקחות טבעית מתקדמת נותנת תקווה להורים
כינים | צילום: STUDIO GRAND WEB, שאטרסטוק

כינים הם חרקים שמתקיימים ממציצת הדם של יונקים ועופות ולכן נחשבים לטפילים. ישנם מספר סוגים של כינים, הידועה מכולם היא כינת הראש הודות לעובדה שהיא נטפלת לקרקפת של בני האדם. כינה זו עוברת מאדם לאדם באמצעות השיער וכן על ידי שימוש משותף בחפצים שונים, למשל אביזרי שיער (מברשות, מסרקות, גומיות וכו'), בגדים (בעיקר כובעים), מצעים ועוד.

למה מה זה מגרד?

הכינים יכולות לחיות מחוץ לגוף ולראש מארח עד יומיים רצוף, אבל כאשר הן מוצאות ראש מארח הן נושכות אותו כ-4 פעמים ביום (לצורך מציצת הדם שממנו הן ניזונות) – מה שגורם לגרד. הגרד יכול להיות גם תגובה אלרגית לרוק שאותו מפרישות הכינים בזמן מציצת הדם, אבל דבר אחד בטוח – זה יכול ליצור פצעים פתוחים שדרכם נכנסים חיידקים לגוף וכן לזיהומים מוגלתיים.

למה זה רע?

אמנם הכינים אינן פתוגן. כלומר, הן אינן גורמות למחלות כלשהן אצל בני האדם ויש כאלה שטוענים שהן אפילו חיוביות. למשל הטענה שהדבקה בכינת הראש מחסנת את האדם מפני כינת הגוף המסוכנת, אבל מדובר במפגע לכל דבר בעיקר בקרב ילדים. מכיוון שאין קשר בין היגיינת הראש להידבקות בכינים, מומלץ לטפל בתופעה שכשהיא בחיתוליה, כלומר למנוע את ההדבקה או לטפל בביצי הכינים שמהם יבקעו הכינים לאחר 7-10 ימים.

טיפול בכינים

הדרך הנוחה ביותר היא באמצעות תכשירים שונים (שמפו למשל) שמכילים חומרים כימיים שונים. חשוב לזכור שתכשירים אלו כוללים חומרי הדברה שנחשבים מזיקים לבריאות כמו מלטיון, לינדן, פנוטרין ואחרים שמשמשים להדברה של מזיקים בחקלאות. דרך אחרת לטפל בכינים היא באמצעות מריחת השיער בשומן חם שהומס (למשל מרגרינה). כאשר שומן זה מתקשה הוא לוכד את הכינים ומאפשר לסרק את הכינים מהראש בהצלחה. עם זאת, שיטה זו מלכלכת, אינה נחשבת ליעילה ומצריכה סירוק יומיומי במסרק צפוף.

טיפול טבעי בכינים

הדרך הטובה ביותר לטפל בכינים היא באמצעות מוצרים טבעיים. כמו בתחומים אחרים גם הטיפול הטוב ביותר בכינים הוא למנוע מראש את הבעיה.


שמנים אתריים ובראשם רוזמרין, אמנם אינם קוטלים את הכינים, אבל הריח החריף שלהם מונע מהכינים להתקרב לראש. ממש כמו שהם מגנים על צמחים בטבע מפני חרקים טפילים. אמנם די ב-2-3 טיפות כדי לעשות את העבודה ביעילות, אבל מכיוון ששמנים אלו הם נדיפים יש לחדש את הפעולה כל כמה שעות. אפשרות טבעית אחרת למי שכבר הודבק בכינים, היא למרוח את השיער בשמנים טבעיים כמו שמן זית, שמן שקדים, חוחובה, סומסום וכו' בשלוב 10-30% שמן נים אשר מאוד עוזר להרחקת כינים וטיפול בביצים. שמנים אלו לא רק מקלים על סירוק השיער, אלא גם יוצרים סביבה חלקה לביצים ולכינים, כך שכל סירוק מעלה בחכתו שלל רב.

ניתן לשלב את השמנים הצמחיים ביחד עם שמנים אתריים כמו לבנדר, אקליפטוס רדיאטה (מתאים לילדים) ומעט רוזמרין, אך חשוב לפני שימוש בשמנים אתריים על ראשם של ילדים קטנטנים ותינוקות, להתייעץ עם איש מקצוע.


 דוגמא לפורמולת שמנים לטיפול טבעי בכינים שתוכלו להכין בבית:


מתאים לילדים מגיל 6:

70 מ"ל שמן זית

30 מ"ל שמן נים

15 טיפות שמן לבנדר

5 טיפות שמן אקליפטוס רדיאטה

5 טיפות שמן אתרי רוזמרין

5 טיפות שמן עץ התה

5 טיפות שמן אתרי גרניום

אופן השימוש – מורחים היטב את השיער בתערובת השמנים. לאסוף את השיער ולהמתין שעה שעתיים ואז לחפוף ולסרק היטב את השיער. אם אפשר לחזור על הפעולה אחרי שבוע.

הפורמולה הזאת תוכל גם לעזור במניעה – שמים מספר טיפות על קו השיער!

או שאפשר גם להכין את התערובת הבאה למניעה:

50 מ"ל שמן שקדים או זית + 10 טיפות שמן אתרי רוזמרין.

ההמלצות אינן בגדר תחליף להמלצות הרופא או מטפל אישי ויש להיוועץ עמם לפני תחילת כל שימוש רפואי.

•השימוש בטיפים הוא על אחריות המשתמש בלבד (מאחר וכל אחד ואחת הוא עולם ומלואו עם רגישויות ייחודיות לו או לה)

•השימוש בשמנים אתריים המוזכרים בכתבה אמורים להיות טבעיים וטהורים בלבד במקרה של ספק יש להיוועץ בארומתרפיסט מוסמך

הכותבת היא מומחית בנטורופתיה, דרמטולוגיה קוסמטית, קוסמטיקה טבעית והוליסטית, רפלקסולוגיה וארומתרפיה.

את כל חומרי הגלם ניתן להשיג באתר  של יאלי הוד ליצירת מוצרי טיפוח טבעיים. yalihod.co.il   

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים