שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » עלייה דרמטית במספר ליקויי ראייה לאחר הקורונה
"מתח וחרדה"
מדובר במחלת רטינופטיה סרוטית מרכזית, הנקראת גם CSR, שהינה מחלה שבה נצבר נוזל מתחת לרשתית, בחלק האחורי של העין
בדיקת ראיה | צילום: באדיבות המצלם

מחקר שנעשה לאחרונה במחלקת העיניים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד על כ 100 מטופלים, גילה קשר בין מחלת הקורונה – והסגרים שנלוו אליה – לבין מחלה הגורמת להיקוות נוזלים ברשתית ולפגיעה בראייה.

מדובר במחלת רטינופטיה סרוטית מרכזית, הנקראת גם CSR, שהינה מחלה שבה נצבר נוזל מתחת לרשתית, בחלק האחורי של העין. הרשתית הינה חלק מהרקמה העצבית של העין ויש לה תפקיד חשוב מאד בתהליך הראיה. הצטברות הנוזלים מתחת לרשתית גורמת לטשטוש הראייה אצל החולים ולהשתקפות של כתם אפור במרכז הראייה. בעבר נמצא קשר בין מתח נפשי להיווצרות המחלה.

במחקר שנעשה במחלקת העיניים בבית החולים אסותא באשדוד, בדקו החוקרים את שכיחות המחלה לפני תקופת הקורונה לעומת שכיחותה בתקופת הקורונה והסגרים שבאו בעקבותיה. במחקר נמצאה עלייה של כ 200% במספר החולים במחלת רטינופטיה סרוטית מרכזית.

העלייה במספר החולים מוסברת בכך, שתקופת הקורונה לוותה במתח וחרדה אצל חלקים גדולים באוכלוסייה, מה שגורם, כזכור, להיווצרות המחלה ברשתית העין. יצוין כי, בדרך כלל, ההחלמה מהמחלה זו הינה עצמאית, בלי צורך בטיפול תרופתי או אחר. עוד נמצא במחקר כי עם הירידה בשכיחות מחלת הקורונה בישראל, נמדדה ירידה גם בשכיחות מחלת ה CSR. ממצאי המחקר תומכים בהשערה, שיש קשר בין מתח נפשי למחלת ה CSR. המחקר נערך ע"י דר' טל יהלומי בהנחייתו של פרופסור יוסי פיקל, מנהל מחלקת העיניים בבית החולים אסותא באשדוד.

פרופ פיקל: "מדובר במחקר פורץ דרך אשר מבסס תיאוריה מקובלת שיש קשר בין מתח נפשי לירידה הראיה. המחקר הראה כי בתקופת הגורמה והסגרים רווית המתח והחרדה הייתה עליה של עשרות מונים במספר החוקים במחלה".

מהנהלת בית החולים נמסר כי קידום המחקר הרפואי בבית החולים לצד הטיפול השוטף בחולים, הינו יעד חשוב לצורך קידום הרפואה, בכלל, ובבית החולים אסותא באשדוד, בפרט. מחקר זה – כמו גם מחקרים אחרים – נעשה בעידוד הנהלת בית החולים ובתמיכתה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ידוע שאתם לא יודעים איך לצאת מהשמדת המונים וממציאים מחלות בלי להזכיר שטבחתם בהסכמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים