שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ערבי תיעד את עצמו סוטר לבחור ישיבה
מקומם
מקומם: ערבי תיעד את עצמו סוטר לבחור ישיבה ברכבת הקלה והעלה את הסרטון לרשת. ליצמן: "היום זו סטירה ראוותנית ומחר זה יכול להיות סכין או ירי. מקומו בכלא"
תגיות:
הסטירה ברכבת הקלה | צילום: מתוך טיקטוק

מקומם: צעיר ערבי, ככל הנראה תושב מזרח ירושלים, תיעד את עצמו סוטר לבחור ישיבה במהלך נסיעה רכבת הקלה. הוא אף התגאה במעשה ופרסם את הסרטון ברשת החברתית 'טיקטוק'.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב בטוויטר: "הזדעזעתי לראות הלילה את סרטון התקיפה של הצעיר תלמיד הישיבה, ברכבת הקלה בירושלים. הנחיתי את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפעול באופן מיידי מול משטרת ישראל, כדי להביא לחקירה מהירה של האירוע ומיצוי של מלוא חומרת הדין עם האחראים לכך".

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי אמר בתגובה: "התיעוד המזעזע והאנטישימי מחריד ומבהיל, הלב כואב ומתקשה להאמין שדווקא במדינת העם היהודי חרדי מותקף באכזריות ע"י בן עוולה רק בגלל חזותו החרדית, אני קורא למשטרת ישראל לעצור את העבריין השפל ולמצות איתו את הדין בחומרה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בתגובה לסרטון המזעזע מהרכבת הקלה בירושלים: "רשויות אכיפת החוק ומשטרת ישראל חייבים לפעול בכל הכח לתפוס את העבריין הזה שמגלה עבריינות ואנטישמיות מול תלמידי ישיבה. אשוחח עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לתת עדיפות למקרה, כדי לתפוס את העבריין ולהושיבו מאחורי סורג ובריח על מנת למנוע הישנות מקרים חמורים כאלה".

השר יעקב ליצמן אמר בעקבות התיעוד כי "תיעוד תקיפת הצעיר ברכבת בירושלים בידי מחבל לכאורה מזעזע ביותר. אין לעבור על כך לסדר היום ועל משטרת ישראל לעצור את התוקף באופן מיידי. היום זו סטירה ראוותנית ומחר זה יכול להיות סכין או ירי. מקומו של התוקף בכלא".

סגן שר התחבורה אורי מקלב על תקיפת הצעיר הערב ברכבת הקלה בירושלים: "מדובר במקרה מזעזע של אלימות קשה ואסור לעבור על כך לסדר היום, על רשויות אכיפת החוק לבוא דין עם התוקפים באופן מידי וביד קשה. אנו נעשה הכל כדי לתת ביטחון מלא לנוסעי התחבורה הציבורית בארץ".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "הסרטון שבו נראה צעיר בעל חזות ערבית, סוטר לבחורי ישיבות ברכבת הקלה בירושלים, ולאחר מכן מפרסם תיעוד של האירוע, מבחיל ומזעזע- גובל באנטישמיות ורוע לב. המשטרה חייבת לעצור את הצעיר בהקדם ולנקוט ביד קשה בכל האמצעים העומדים לרשותה, בכדי להרתיע אחרים ממעשים שכאלו".

ח״כ אוריאל בוסו: ״השילוב הוא שנאה וטרור יחד עם תופעה החדשה שנוצרה שצעירים ערבים מעלים סרטונים ברשתות מכל מיני סיטואציות אלימות ומזעזעות. תפקידה של המשטרה להצמד כעת לתיעוד הזה ולשים את ידיה על הפושע האלים. פניתי הערב למפכ״ל בדרישה שיטפלו באירוע הזה במלוא החומרא לפני שהתופעה תתפרץ. והסרטונים הבאים יהיו יותר קשים לצפיה".

ח"כ ינון אזולאי: "אני מגנה בתוקף את המעשה הברברי שארע הערב ברכבת הקלה בירושלים. עצם הכאה של אדם בשביל סרטון זה עליית מדרגה באלימות, מקומו של אותו פושע בכלא, אירועים אלו הם חלק מפרי ההסתה נגד הציבור החרדי, אני מצפה מהגורמים המוסמכים למצות את הדין עם האחראים במהירות האפשרית".

סגן שר הפנים הרב יואב בן צור, בתגובה לסרטון המזעזע שיהודים הוכו ע"י מחבלים ברכבת הקלה בירושלים: "הסרטון המזעזע שראינו הערב, צעירים ערבים מכים יהודים על לא עוול בכפם, לא קרה בשטחים, זה קרה כאן בלב ירושלים ברכבת הקלה. המקרה הזה מצטרף לעוד עשרות מקרים של תקיפת יהודים על רקע לאומני שהתרחשו כאן בירושלים. משטרת ישראל האחראית על בטחון ושלום האזרחים חייבת לנקוט ביד קשה מול המפגעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין. להחזיר את הרתעה לרחובות ולהחיל משילות בכלל השכונות במזרח ירושלים".

חה"כ אליהו ברוכי: "תרשמו לפניכם: המחבל שסטר על פניו של תלמיד ישיבה בירושלים, ייעצר בעזרת השם. אבל לא, הוא לא ישב מאחורי סורג ובריח. הוא אולי-אולי יקבל עבודות שירות. הריקבון המשפטי יתייחס אליו בסלחנות ואפילו באמפתיה. זאת תהיה עוד תזכורת כואבת לתיקון החשוב ביותר: מערכת המשפט".

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת על סרטון התקיפה ברכבת הקלה: "‏אלימות מעוררת חלחלה על רקע גזעני. אני מבקש לשלוח חיזוקים לבחור שהותקף, ודורש כי המדינה הזאת תילחם סוף סוף נגד כל סוגי הגזענות ותבטיח לכולם מרחב בטוח ונקי מאלימות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים