שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » ערד: ירה לעבר אלמוני שפרץ לרכבו והרג אותו
'פרשת דרומי' 2
תושב ערד הבחין מחלון ביתו באלמוני המנסה לפרוץ לרכבו, דרך את נשקו אותו החזיק ברישיון וירה לעברו 2 יריות • החשוד נעצר ויובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו
תגיות:
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

תושב ערד הבחין במהלך הלילה באדם שמנסה לפרוץ לרכבו ולגנוב אותו, הוא ירה בו והרג אותו.

האירוע שהתרחש לאחר חצות החל לאחר שהיורה כבן 70 הבחין מחלון הקרוואן בו התגורר כי צעיר כבן 30 מנסה לפרוץ לרכבו. היורה שהחזיק בנשק ברישיון דרך את נשקו וביצע 2 יריות שאחד מהם פגע בפורץ.

היורה, שחייג על אתר למשטרה כדי לדווח על האירוע, ביקש מהם לשלוח אמבולנס שכן יש פצוע בזירה. הפורץ שנפגע באורח קשה פונה כשהוא מחוסר הכרה לבית החולים 'סורוקה', שם נפטר מאוחר יותר מפצעיו.

היורה נעצר על ידי המשטרה והוא יובא במהלך היום בפני בית משפט השלום בבאר שבע, לדיון בהארכת מעצרו.

פאראמדיק מד"א בוריס מירצ'בסקי סיפר: "כשהגענו למקום שוטרים הובילו אותנו לרכב, ראינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול כשמצבו קשה מאוד".

אשתו של היורה סיפרה, כי הוא ירה לעבר החשוד 2 יריות, פעם אחת לעבר הגלגלים ויריה נוספת שפגעה בו. לדבריה, "הוא ישר התקשר למשטרה והזמין אותם. הוא אמר להם שירה במישהו שניסה לגנוב את האוטו, עדכן שהפורץ פצוע וביקש שיביאו אמבולנס. הוא לא התקרב בגלל הניסיון שלו, הוא מתנדב במשטרת התנועה הארצית", היא הוסיפה. "ככל שאני מכירה אותו, הוא לא התכוון לירות בו", הדגישה.

מהמשטרה נמסר, כי "במשטרת ישראל התקבל דיווח כי תושב ערד הבחין בחשוד פורץ לרכבו וביצע לעברו ירי. שוטרים הגיעו למקום, זימנו צוות רפואי לטיפול בפצוע אשר נפצע באורח קשה ופתחו בתחקור האירוע. החשוד בירי עוכב לחקירה".

הגנה עצמית או הריגה?

האירוע מציף שוב את שאלת ההגנה העצמית ומעלה אותה מחדש לסדר היום. בעבר התרחשו מספר מקרים דומים, כאשר הזכור מכולם הוא "פרשת שי דרומי" שעוררה סערה ציבורית רחבה ואף התקיימה חקיקה בנושא שלבסוף הביאה לזיכויו מאשמת הריגה.

כזכור, 'פרשת שי דרומי' התרחשה ב 2007, במהלכה ירה שי דרומי, חקלאי מ'חוות בודדים' בנגב, בח'אלד אל-אטרש ובאיוב אל-הוואשלה, לאחר שפרצו לחוותו יחד עם שניים נוספים במטרה לגנוב תוצרת חקלאית.

אחד הפורצים נהרג ואילו חבירו נפצע כתוצאה מהירי. מעצרו של דרומי עורר דיון ציבורי בשאלה האם רשאי אדם לירות בביתו שלו בפורץ או מסיג גבול.

הפולמוס הנוקב בענין שחצה את דעת הקהל לשניים, הוביל לחקיקת שינוי בחוק העונשין, המכונה "חוק דרומי", אשר קבע הגנה מפני הרשעה פלילית בגין מעשים שכאלו.

לבסוף, זוכה על ידי בית המשפט מהאישום בהריגה וחבלה בכוונה מחמירה, אך הורשע בעבירה של נשיאת כלי נשק ללא רישיון. יצוין כי במקרה שאירע הלילה בערד, החזיק היורה שהנו מתנדב במשטרת התנועה הארצית, את נשקו ברישיון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים