שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » השקת חיבור ראשון וקדום אצל הרבנים
בַּר יוֹחַאי
חלק מהרבנים: האדמו"ר מרחמסטריווקא, ראש ישיבת כף החיים, ראש ישיבת בית הלוי, רב שכונת שמואל הנביא, המקובל הרב מורגנשטרן, וכן רבני תימן • צילום: דוד ארזני
רבני 'מכון המאורות' אצל האדמו"ר מרחמסטריווקא | צילום: דוד ארזני

אמש עלו רבני 'מכון המאורות' למעונם של חכמי ומקובלי ירושלים, ולמעמד לחיים בציון הרשב"י במירון, לרגל השקת החיבור הנדיר מכתב יד יחיד בעולם, בו הובא הפירוש הראשון על הפיוט המיתולוגי 'בר יוחאי' על התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.

בשבועות האחרונים חברי ורבני 'מכון המאורות' להוצאת כתבי רבותינו חכמי תימן, עמלו ושקדו על הוצאתו לאור של החיבור המיוחד 'בר יוחאי', בו מובא הפירוש הקדום והראשון לפיוט המיתולוגי 'בר יוחאי', שנכתב לפני כ-200 שנה על ידי אחד מגדולי חכמי תימן הגאון המקובל האלוקי רבי יוסף סעיד זיע"א. והושק במיוחד ליום ל"ג בעומר. כאשר מלבד עצם החיבור הנ"ל, כן כולל בתוכו את ענייני ל"ג בעומר, פיוטי היום וסדרו, וכן שביבי הוד על מעלת יומא דהילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א.

לרגל השמחה הגדולה בהשקת החיבור, עלו חברי המערכת לביקור במעונם של חכמי ומקובלי ירושלים עיר הקודש, בין היתר אצל הרבנים המקובלים: כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א, הגאון הגדול רבי יעקב חיים סופר שליט"א ראש ישיבת כף החיים, האדמו"ר הגאון הגדול רבי אבנר עפגי'ן שליט"א ראש ישיבת בית הלוי, הגאון הגדול רבי יצחק כהן שליט"א רב שכונת שמואל הנביא בירושלים, הגאון המקובל רבי יצחק מאיר מורגנשטרן שליט"א. מאוחר יותר עלו חברי המערכת למעונם של גדולי רבני תימן, הגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שליט"א גאב"ד יורה דעה, הגאון הגדול רבי פנחס קורח שליט"א ראש בית המדרש שערי הלכה ב"ב, הגאון הגדול רבי יצחק רצאבי שליט"א ראש מוסדות פעולת צדיק.

גדולי הרבנים והמקובלים התרגשו לשמוע על דבר החיבור המיוחד שיצא לאור בימים אלו, ובירכו בחמימות רבה את ראשי ורבני המערכת, יחד עם העורכים ששקדו ועמלו רבות על המלאכה. התרגשות גדולה היה זה כאשר התקבלו הרבנים אצל כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א, שאף האריך במשך דקות ארוכות, ובתוך דבריו התבטא ואמר בפני חברי המערכת, כי גדולי ישראל בגולת תימן כתבו רבות כתבי יד ראשונים ואחרונים, אך לצערינו מחמת תנאי המחיה הקשים והמרים, אפילו לגויי הארץ לא הייתה היכולת לפתוח מוזיאונים ובתי דפוס מפותחים כבמקומות אחרים, ולכן על אף שהיו גדולי עולם שכתבו וחיברו חיבורים נכבדים, לא נשתמר בידינו כמעט מכל זה. ועודד רבות את פעילות מכון המאורות להוצאת כתבי חכמי תימן.

מלבד זאת התבטא כ"ק האדמו"ר שליט"א, כי אחד מגדולי החסידות לפני כ-150 שנה אמר, כי המהרי"ל בתקופתו (תקופת הראשונים) חיבר את כל תפילות בתי המדרשיות בכל העולם לבית מדרש שלו, ומשם מעלה את כל התפילות לפני אבינו שבשמים. אך מאז פטירתו של המהרי"ל – אמר – אין מי שיכול לחבר כך את תפילות כלל ישראל "מלבד חכם תימני אחד בתימן"… סתם ולא פירש. כאשר בהתרגשות אמר האדמו"ר, כי לפי החשבון היה זה באותה תקופה ממש בה היה חי הרב המחבר החיבור הנוכחי שיצא לאור זה עתה…

לאחר מכן עלו חברי המערכת במיוחד לציון הרשב"י במירון, למעמד לחיים מיוחד – לרגל השקת החיבור הנדיר 'בר יוחאי' הנ"ל, כאשר חולקו החוברות למאות העולים ששהו באותה העת בציון הקדוש, יחד עם שתיה ומזונות.

רבני מכון המאורות אצל רבנים ובמירון | צילום: דוד ארזני
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים