שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרוש ביקש למנוע פינוי – המפקד הוזעק לשטח
אלעד
פקחי רשות הטבע והגנים הגיעו לפינת החי באלעד על מנת לפנות את החיות • ראש העיר שביקש למנוע את הפינוי נפצע ברגלו לאחר שנחסם על ידי הפקחים כשביקש להיכנס
ראש העיר והשוטרים בכניסה לפינת החי | צילום: רשות הטבע והגנים

מחזה סוריאליסטי התגלה אתמול (ד') בשעות הבוקר בשער הכניסה לפינת 'גן חי' באלעד, כאשר ראש העיר ישראל פרוש הגיע לשער הכניסה יחד עם אנשי לשכתו ונחסם על ידי פקחי רשות הטבע והגנים, שאף הזמינו בשבילו ניידת משטרה.

האירוע התרחש בשעות הבוקר, עת הופיעו פקחי רשות הטבע והגנים יחד עם אנשי אגף האכיפה בשער הכניסה למתחם ה'גן חי', במטרה להחרים את חיות הבר שהוחזקו במקום, לאחר שלטענתם העירייה אינה מתחזקת את המקום והחיות מוחזקות במקום בתנאים ירודים.

ראש העיר ביקש מתוקף אחריותו להבין את הנסיבות שבגללן הוחלט על הפינוי המקומם והאשים כי בעירייה לא התקבל כל זימון לשימוע או מכתב מהרט"ג המתריע על סגירת המתחם מפני ליקויים הדורשים תיקון.

פרוש טען בפני הפקחים, כי מקובל לפני צעד דרמטי של סגירת גן לקיים שימוע או לכל הפחות לשלוח התראה עם רשימת ליקויים הנדרשים לתיקון. אנשי אגף האכיפה לא נתנו לראש העיר להיכנס למתחם על מנת להידבר עם אנשי הרט"ג ונחסם בגופו בשער הכניסה על ידי אחד הפקחים שמנע ממנו להיכנס למתחם.

תיעוד שפורסם זמן קצר לאחר 'קרב הבלימה' הציג את אחד הפקחים שביקש לפנות את ראש העיר מהמקום, תוך שהוא דוחק את שער הכניסה במתכוון על רגלו של ראש העיר ישראל פרוש במשך זמן ממושך. פרוש נצפה בסרטון כשהוא נאנק מכאבים וזועק לעזרה, אך נענה באדישות מקוממת של הפקח. בהמשך נזקק ראש העיר לטיפול ברגלו.

אנשי רשות הטבע והגנים מיהרו להזמין ניידת משטרה שיפנה את ראש העיר ובתחנה המקומית הקפיצו את מפקד תחנת משטרת ראש העין, סנ"צ אבי אלקסלסי, שדרש מאנשי הרט"ג לראות את האישור שניתן להם לביצוע האכיפה. אלקסלסי הופתע לגלות כי 95% מהליקויים שצוינו במכתב כבר תוקנו על ידי העירייה, כשאר לדבריו, במצב הנתון אין עוד כל עילה לאכיפה, תוך שהוא דוחק בהם לסגת מכוונתם לאכוף את הצו – בכפוף להתחייבות העיריה להשלים את הנדרש תיקון בהקדם.

בעיריית אלעד אומרים ל'בחזית', כי "מזה תקופה ארוכה שברט"ג משגרים בזה אחר זה דרישות קנטרניות לתיקון ליקויים כאלו ואחרים בפינת החי, אלא שבכל פעם אחרי שאנחנו ממלאים אחר הדרישות אנחנו מופתעים לגלות דרישות נוספות ונוקשות עוד יותר".

לדבריו, "בעוד ברט"ג טענו כי הם שלחו מכתב התראה לפני פינוי לעירייה, הרי שבעיריית אלעד לא מכירים מכתב שכזה. בסוף, אחרי שמפקד התחנה נתן להם להבין כי הם שוגים בהחלטתם הם החזירו למקומם את מרבית החיות שביקשו ליטול. בשביל הכבוד… הם לקחו איתם 3 דורסים ודורבן".

להפתעת הנוכחים, הסתיים האירוע אתמול בלחיצת ידיים, ובתיווכו של סנ"צ אלקסלי הוחלט להביט קדימה על תחילתה של עבודה משותפת ועל הותרת משקעי העבר מאחור.

מרשות הטבע והגנים נמסר: "פקחי רשות הטבע והגנים בליווי שוטרים הגיעו אל 'גן חי' באלעד. זאת, לאחר שיח מתמשך בשנתיים האחרונות עם גורמים מקצועיים בגן ובעירייה, על מנת לשפר את תנאי האחזקה של חיות הבר בגן. מהגן נלקחו עופות דורסים ודורבן מחשש לשלומם. האירוע לווה על ידי משטרת ישראל, לא היה כל מגע פיזי בין פקחי רשות הטבע והגנים לראש העיר, למרות ניסיונות ראש העיר ואנשיו להפריע לעבודתם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים