שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרטי חולים הועברו לשב"כ ללא ידיעתם
בניגוד לחוק
משרד הבריאות עדכן את יו"ר ועדת החוץ הביטחון כי בכוונת המשרד לידע רטרואקטיבית חלק מחולים על מסירת פרטיהם כאמור. האוזר: "מעמיקה את משבר האמון אל מול הציבור"
טלפון כשר | צילום: Leonid Radashkovsky, שאטרסטוק

משרד הבריאות הודיע אמש (חמישי) ליו"ר ועדת החוץ הביטחון, ח"כ צבי האוזר, כי בשל תקלת מחשוב שמקורה במשרד הבריאות, לא נשלחה לכ-140 אלף חולי קורונה מאומתים הודעה על כך שפרטיהם הועברו לבדיקה באמצעים טכנולוגים בשירות הביטחון הכללי.

העברת הפרטים ללא מסירת הודעה מפורטת לחולה מנוגדת לחוק שהסמיך את שירות הביטחון הכללי לסייע למאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה. התקלה נמשכה כחודש ימים ואותרה רק היום. משרד הבריאות עדכן את יו"ר ועדת החוץ הביטחון כי בכוונת המשרד לידע רטרואקטיבית חלק מחולים על מסירת פרטיהם כאמור.

האוזר אמר כי הוא "רואה בחומרה תקלה זו ובעיקר את העובדה שהתקלה נמשכה כחודש ימים ולא אותרה". יו"ר ועדת החוץ הביטחון פנה בדחיפות לשר הבריאות על מנת לקבל פרטים נוספים באשר למהות התקלה, לצעדים שבכוונת המשרד לנקוט כדי לצמצם את הפגיעה הבלתי נסבלת באמון הציבור כתוצאה רשלנות זו, ולצעדים שינקטו על מנת למנוע הישנותה של תקלה דומה בעתיד.

ח"כ האוזר מסר: "לא ייתכן שבמשך חודש ימים המשרד לא ישים לב לפגיעה בציבור ולפגיעה בחוק. זהו נושא בעל רגישות ציבורית עצומה שהופקד בידי משרד הבריאות. כל תקלה שכזו מעמיקה את משבר האמון אל מול הציבור. חבל שגם עניין זה מתנהל בברדק בלתי נתפס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים