שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל גילה רפיסות בתגובה לאירוע בהר דב
האלופים תוקפים
בצל הדריכות והחשש מתגובת חיזבאללה, אלופים בצה"ל מבקרים את התגובה הרופסת של צה"ל לסיכול הפיגוע בהר דב, תוך תמיהה מדוע לא חוסלו המחבלים שחדרו לשטח ישראל
הרמטכ"ל אביב כוכבי בפיקוד הצפון | צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ הורה אמש להגביר את ההיערכות לאורך גבול הצפון, זאת לקראת ההערכה כי חיזבאללה מתכוון להגיב בירי לעבר ישראל בעקבות התקרית שאירעה ביום שני לאורך הגבול הצפוני.

במערכת הביטחונית נמתחה ביקורת חריפה נוכח העובדה שחיילי צה"ל לא חיסלו והותירו בחיים את מחבלי חיזבאללה שחדרו לשטח ישראל באמצעות מנהרה וסבו על עקבותיהם כלעומת שבאו.

כך גם במערכת הביטחון חלוקות הדעות, עד כמה משמעותי האינטרס של חיזבאללה לפתוח חזית עם ישראל בעיתוי הנוכחי.

לדברי אוהד חמו, הכתב לענייני פלסטינים בחדשות 12, היומיים הקרובים קריטיים מבחינת תגובת נגד של חיזבאללה כאשר הכל מעריכים בסבירות גבוהה שבעימות שהחל ביום שני בגזרת הר דב, טרם נאמרה המילה אחרונה.

אתמול בשעות אחר הצהריים, ביקר הרמטכ"ל אביב כוכבי בעוצבת "חירם", החטיבה מרחבית בעוצבת הגליל אשר אחראית על הביטחון השוטף בגזרה המזרחית של הגבול בין ישראל ללבנון, בין השאר את אצבע הגליל, רכס רמים והר דב. הרמטכ"ל קיבל הערכת מצב מהמפקדים בשטח ובהמשך ירד צפונה ושוחח עם ראשי רשויות בקרבת הגבול.

כאמור, ביקורת נמתחה על צה"ל לנוכח העובדה שהמחבלים שחדרו שטחי ישראל לא חוסלו במהלך חילופי האש. האלוף במיל' ונציב קבילות החיילים לשעבר יצחק בריק, פרסם פוסט בו הוא מסביר את הרפיסות של צה"ל באירוע. לדבריו, "אני לא נכנס לשיקולים מדוע החליט הדרג המדיני והביטחוני שלא לחסל את חוליית המחבלים שחדרה אתמול באזור הר דב, כפי שפורסם. אך מה שצריך להדאיג אותנו מאוד הוא השאלה, איך הגענו למצב הזה?".

לדבריו, "על פניו נראה, כי השיקול שלא לפגוע בחוליית חיזבאללה היה מתוך רצון שלא לחמם את הגזרה שעלול להביא להתפרצות רחבה ואובדן שליטה. השאלה הגדולה היא, מפני מה אנחנו כל כך חוששים?".

לדברי בריק, הסיבות לכך שצה"ל לא הגיב נעוץ היה מכמה סיבות שתכליתן העובדה שצה"ל במשך שנים ארוכות לא בנה מענה מספק כנגד החיזבאללה וגרורותיה הנוספות של איראן בהתפרצות כוללת – בחיזבאללה מבינים זאת היטב וממשיכים לשחק אתנו כשהם יודעים, כי במקום שנרתיע אותם – אנחנו מורתעים מהם.

גם האלופים במיל' עמירם לוין ויום טוב סמיה תקפו את תגובת צה"ל באירוע בהר דב. לדברי לוין, "מדובר באירוע מביך, ניהול כושל של הממשלה, בדיוק כמו בקורונה. מטרטרים את כל המדינה 4 ימים ואת חיל האוויר, בשביל פעולה עלובה, שצריכה להיגמר ברמת המג"ד. ועם זה נסראללה מכתיב את סדר היום לישראל, ועוד עושים מסיבת עיתונאים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים