שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל נערך להסלמה אפשרית בצפון
לקראת הסיפוח
גזרת איו"ש מתחממת ותדירות המקרים הביטחוניים עולים לקראת ההכרזה על החלת הריבונות • צה"ל נערך גם בחזית הצפונית והשבוע התאמנו לוחמי גבעתי לתרחישים האפשריים
לוחמי גבעתי באימונים בצפון הארץ | צילום: דובר צה"ל

לקראת הסיפוח והחלת הריבונות, נראה כי העניינים בגזרת איו"ש מתחממים, לאחר שהשבוע דווח על כמה וכמה מקרים של היתקלויות ביטחוניות והפרות סדר.

כך למשל, דווח ביום שני כי במהלך פעילות של לוחמי צה"ל סמוך לכפר דיר אבו משעל, זיהו הלוחמים שני מחבלים שמשליכים סלעים ובקבוקי תבערה לעבר כלי רכב אזרחיים שנעו על ציר סמוך. הלוחמים הגיבו בירי לעבר המחבלים ופגעו באחד מהם, המחבל השני נמלט. 

יום למחרת, שוב דווח על היתקלות, והפעם במהלך פעילות של לוחמי צה"ל סמוך לעיר רמאללה, כאשר הלוחמים זיהו מספר מחבלים שמשליכים בקבוקי תבערה. הלוחמים הגיבו בירי. אחד המחבלים נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי. מחבל נוסף נעצר לאחר מרדף על ידי לוחמי צה"ל, ומחבלים נוספים נמלטו מהמקום. 

צה"ל ככל הנראה לא רוצה להיות מופתע, ונערך במקביל גם ללוחמה בגזרה הצפונית, כאשר השבוע התקיימו השבוע סיורים של צמרת צה"ל בראשות הרמטכ"ל כוכבי במתחמי האימון בצפון.

במהל הסיור פגשו הבכירים בחיילי 'גבעתי' שמתאמנים ומתמקצעים במתווה הצפוני. בלבנת האימון עברו אימונים מרמת הצוות, המחלקה, הפלוגה ושבוע הבא מסכמים את לבנת האימון בתרג״ד. הגדוד עסק במטווחים, שבועות סבך, לת״ק, המתמקצעות בפק״לים ורענון. כעת, כלל לוחמי הגדוד מגיעים לזירת האימונים, בה מדמים בירי רטוב, כמעט זהה למציאות לוחמה בשטח בנוי.

לאחר הסיור במתחם האימונים, מסר הרמטכ"ל כוכבי: "ממה שאני רואה פה רמת הלחימה טובה והיא מכוונת באופן טבעי לזירת הלחימה המרכזית – בצפון חיזבאללה, וחמאס וגא"פ ברצועת עזה. אבל אתם יכולים למצוא את עצמכם בעוד כמה שבועות באיו"ש בגלל הפרות סדר וטרור. אתם צריכים להיות גמישים, תהיו מוכנים עם עצמכם, האירועים הקרובים יכולים להתפתח ללחימה בעזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים