שיתוף
תגובות
כלכלה » צמיחה בתעסוקה: יותר מ-50% מהעובדים שנקלטו במקומות עבודה בירושלים הם מהמגזר החרדי
תעסוקה בתנופה
מתוך 4941 עובדים ועובדות חדשים בירושלים בשנת 2021, כמעט 2500 מהמגזר החרדי | 18,531 נעזרו במרכזי התעסוקה, 26% מהמגזר החרדי
חרדים עובדים | צילום: באדיבות המצלם

דו"ח ביצוע של הרשות לתעסוקה עירונית בירושלים, חושף שיאים חדשים בתעסוקת חרדים בעיר ומצביע על עליה משמעותית בחלקו של הציבור החרדי בהשמות בתעסוקה בשנת 2021. לפי הדו"ח שהתפרסם בשבוע האחרון, כמעט 2500 עובדים ועובדות חרדים חדשים נוספו בשנת 2021 בירושלים, זאת מתוך 4941 השמות בכלל מרכזי התעסוקה העירוניים.

על פי נתוני הדו"ח, חלקו של הציבור החרדי בכלל ההשמות בתעסוקה בשנת 2021 עבר את רף ה-50% מכלל ההשמות בירושלים, זאת בהשוואה ל41% בשנת 2020. הפעילות לקידום תעסוקת חרדים בירושלים מתבצעת על ידי מרכז כיוון – מרכז ההכוון התעסוקתי הגדול לחרדים שמשמש כבר שמונה שנים כשער הכניסה לעולם התעסוקה עבור הציבור החרדי בירושלים.

הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים, הינה גוף ייחודי בירושלים שמתמודד עם אתגרי התעסוקה של מגוון האוכלוסיות המקומיות. כדי לספק מענה איכותי ופרטני לקהילות השונות, מפעילה עיריית ירושלים, באמצעות הרשות העירונית לתעסוקה, שמונה מרכזי תעסוקה המתמחים באוכלוסיות ייעודיות.

מנתוני דו"ח ביצוע של הרשות המסכם את פעילות שנת 2021 עולה, כי לאורך השנה 18,531 תושבים קיבלו שירות ממרכזי התעסוקה בעיר וממקדמי התעסוקה בשכונות העיר. מתוכם כ-4900 קיבלו שירות במרכז כיוון. זאת, במקביל לנתונים הסטטיסטיים של אוכלוסיית ירושלים, המצביעים על כך כי החרדים מהווים 28% מהאוכלוסייה בעיר.

עוד עולה מהנתונים, כי בניגוד למגמה בשאר האוכלוסייה בירושלים, בה ניכר רוב של נשים הפונות למרכזי התעסוקה, עם יחס של 54% נשים לעומת 46% גברים, במרכז כיוון יש רוב משמעותי של גברים. לפי נתוני דו"ח הביצוע של הרשות העירונית לתעסוקה, 64% מהפונים למרכז כיוון הינם גברים מהציבור החרדי, לעומת 36% נשים חרדיות. 

מרכז כיוון המופעל על ידי קרן קמ"ח, המשמש כזכיין של הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים ומשרד הכלכלה והתעשיה, ציין לאחרונה למעלה מ-35,000 משתתפים שפנו לסיוע ממרכז כיוון במהלך 8 שנות הפעילות, מתוכם קרוב ל-15,000 משתתפים השתלבו במשרות איכותיות ומתפרנסים בכבוד. בימים אלה, נמצא המרכז בתנופת התפתחות והרחבה משמעותית, בדגש על פיתוח מחלקת הייטק חדשה, לצד תוכניות חדשות ושאפתניות לפיתוח אפיקי תעסוקה חדשים שיתנו מענה מושלם לאלפי דורשי תעסוקה חרדים בירושלים.

לדברי יחיאל אמויאל מנכ"ל מרכז כיוון: "השנה החולפת הייתה שנת מעבר מתקופת הקורונה לשגרת פוסט קורונה. העלייה בביקוש לידיים עובדות ניכרה בכל ענפי המשק, אנחנו החלטנו לתת דגש על מקצועות עם יציבות גם בעולם העבודה החדש. כדי להתאים לכל פונה את מסלול הכניסה לתעסוקה הנכון, אנחנו מייצרים שיתופי פעולה ייחודיים ועומדים בקשר עם כל גורמי התעסוקה, במטרה לאפשר לכל פונה חרדי להשתלב בשוק התעסוקה ולפרנס את משפחתו בכבוד. הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים יחד עם זרוע העבודה במשרד הכלכלה, מעניקים לנו את הגב והתמיכה על מנת להגיע לתוצאות האיכותיות בשילוב חרדים בתעסוקה בירושלים".

לדברי חיים עמר, מנהל הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים: "דו"ח הביצוע של שנת העבודה 2021, מסכם את היקף הפעילות  של הרשות בכל חלקי העיר ועם מגוון האוכלוסיות בירושלים. מרכזי ההכוון השונים סייעו לפונים מכל שכונות העיר בהכשרות מקצועיות, סדנאות, מפגשי חשיפה, מיזמים עם מעסיקים, ובעיקר בהשמה וקליטה במשרות איכותיות. מרכז כיוון,  מרכז ההכוון המוביל בציבור החרדי, מהווה מודל וסמל ליצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה בכל הנוגע לשילוב חרדים בתעסוקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים