שיתוף
תגובות
דעות » צריך לתת צ'אנס לחברי הכנסת הדתיים בקואליציה
טור מיוחד
פרשן 'קול ברמה' בטור ל'בחזית': "הציבור החרדי לא יכול בלי שלטון, המשמעות זה שמד וכליון. הם בקלות יכלו לפתור חלק מהגזירות אם רק היו מרמזים שיש אופציה שיצטרפו"
משה גפני, אריה דרעי, יעקב ליצמן | צילום: באדיבות המצלם

הפוליטיקאים החרדים מצאו את עצמם בדרכם לאופוזיציה ולא מעט בגלל התנהלותם, ההיצמדות האוטומטית לנתניהו, העובדה שהם לא ניסו אופציה אחרת והלכו כעדר עיוור כשהם מקדשים את המנהיג על פני הדרך גרמה לכך שהציבור שבחר בהם ימצא את עצמו עומד בפני גזירות קשות.

האמת? קטונתי מלהבין למה המפלגות החרדיות קשרו את גורלם עם הליכוד, הם בקלות יכלו לפתור לפחות את חלק מהגזירות שצפויים לבוא אם רק היו מרמזים שיש אופציה אפ׳ מזערית שהם יצטרפו לממשלה אחרת מלבד שבראשה עומד נתניהו, וגם אם היו תומכים מבחוץ תמורת יבנה וחכמיה דיינו, אבל לא, הם בחרו ללכת לאופוזיציה ועכשיו הם מאשימים את כל העולם.

הציבור החרדי מעולם לא דבק‏ בדרך מסוימת, הוא לא הגיע לכנסת כדי לייצג אג׳נדה פוליטית, הם באו לדאוג לצרכים של הציבור החרדי שלא יכול, פשוט לא יכול, בלי שלטון. הציבור הציוני דתי שישיבותיו מתוקצבות ע״י המדינה יכולות להרשות לעצמם ללכת לאופוזיציה עבור התעקשות על דרך אידיאולוגית, עבור הציבור החרדי המשמעות זה שמד וכליון, אין לנו את הפריבילגיה הזאת עם כל הכרת הטוב ויש כזאת לא מעט.

כששאלתי השבוע חבר כנסת חרדי מה פשר "המתקפה" הכוחנית והדורסנית נגד בנט ושקד, הסביר לי כי "הציבור החרדי לא מבין כמה מסוכנת הממשלה הזאת". מדבריו משמע שחברי הכנסת החרדים חייבים לסמן אויב כלשהו ולשלהב את כל הציבור נגדו, זה קצת מסביר את ההיסטריה שראינו השבוע בהצהרת ראשי המפלגות החרדיות והקרירות על גבול הקיפאון שהתקבל אצל הציבור, הדברים כאילו חלפו מעל ראשיהם של הציבור החרדי.

כן, יש חשש, כן, יש פחד, אבל משם ועד גזירות קשות שאין הציבור החרדי יכול לעמוד בהם הדרך עוד ארוכה, יכול להיות שאני נאיבי יכול להיות שאני תמים אבל אני חושב שצריך לתת צ'אנס לחברי הכנסת הדתיים שנמצאים בקואליציה להוכיח שהם מסוגלים לשים איזונים ובלמים לאיש שקיבל את המפתחות לכספת הלאומית, אף אחד לא הבטיח לנו שזו תהיה ממשלה טובה לציבור החרדי אך משם ועד "ממשלת הזדון והשמד" הדרך עוד ארוכה מאד מאד.

הכותב הוא הכתב פרלמנטרי של 'קול ברמה'

הצטרפו ועקבו אחר

10 תגובות

  1. מעניין מדוע גדולי ישראל לא ביקשו מהכותב הנכבד לייצג בכנסת את המגזר החרדי במקום החברי כנסת החרדיים. ועוד משהו, מעניין האם הכותב הנכבד היה מסביר לנו כי "יש לתת צ'אנס" לחברי הכנסת "החרדיים" לו היו בוחרים להצטרף לממשלה בעצמם?

  2. שימו לב שאתם מאשרים רק תגובות שמחמיאות לכותב הכתבה באם התגובה דלעיל לא תאושר אגיב על זה באתרים אחרים שכן מאשרים אותו ואכתוב גם את כל השתלשלות הענינים

  3. הכתב שמנסה להציג את עצמו כ"פרשן" ואינו אלא פרשן לעניני עצמו ועליו נאמר "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו" בגלל אנשים כמוהו הציבור החילוני סבור שאפשר לשקר את הציבור החרדי ולראיה-יש "פרשנים בכירים" כמוהו ועוד מחבר מריעיו בציבור ה"חרדי" (שהם טוענים שהם עדיין שייכים אליו-נושא שניתן להפריכו בכלום) שמצדיקים תהליכים כ"כ קלוקלים כמו אלו של ה"ממשלת שינוי" הנלוזה

  4. כתבה זו נודפת ממנה ריח רע מאוד של פזילה לעבר שיתוף פעולה עם אותם מפלגות וח"כ שבגדו בבוחריהם וחברו לשונאי הדת. יש פעמים שגם במחיר של קושי ומצבי דחק לא משתפים פעולה עם אלה, וחבל שיש כאן עיתונאים ומלחכי פינכה שמתחילים לשדר אותות של פזילה לשיתוף פעולה עם כל אותם אלו שבאופן לא דמוקרטי משתלטים על המדינה. וזה עוד בלי להתייחס לשנאה שהם חברו ונותנים שלטון לאלו שהפיצו נגד שומרי התורה והמצוות.

  5. אני דן את הכתב לכף זכות בכך שהוא עדיין לא בן 20 ….
    כיצד תסביר את עשרות השנים עד למהפך ב-77 שלחרדים לא היה אפי' אופציה להיכנס לקואליציה ומשום מה הסטטוס קוו נשמר ? ומשום מה לא היה 'שמד וכליון' כלשונך ?
    כיצד תסביר את זה שב-2013 למרות שאז בנט ולפיד לא היו כ"כ 'נימוסיים' כלפי החרדיים ובכ"ז לא נחתמו הסכמים קואלציונים כ"כ מלאים בפגיעה בדת ?
    אתה מבין בכלל את המשמעות של נישואין לא על פי ההלכה?
    האם על הסכם קואלציוני שיכלול איסור ברית מילה גם תאמר 'לתת צאנס'?
    למרות שזה איסור כרת אחד ובהסכמים שנחתמו יש הרבה יותר, אני עדיין לא משוה, אלא רק רוצה להבין אם יש לך קו אדום.

    אתה עוד בתחילת החיים, כדאי שתדע שליהדות יש יסודות הרבה יותר עמוקים וחשובים מתקציבים!!!

    1. א. כל ההסכמים הקואליציוניים בין יש עתיד למרץ/עבודה/ליברמן אינם מחייבים את ימינה(ויש לימינה זכות וטו) ויש סיכוי שהם ימנעו את קיום חלקם.
      ב. "אתה מבין בכלל את המשמעות של נישואין לא על פי ההלכה?"
      למיטב ידיעתי נישואים לא לפי ההלכה ליהודים (או של יהודי וגוי/ה) אינם תקפים והאנשים הללו נחשבים ככל זוג פנויים שחוטא ביחד.
      המשמעות היא שאנשים שממילא חוטאים באיסורי כרת(נידה) יחטאו גם באיסור לאו בנוסף(לדעת הרמב"ם ולפי הרמב"ן עוד פחות בעייתי) אך מצד שני הם עשויים להינצל מכרת של אשת איש(ניאוף) במקרה של בגידה או במקרה של פרידה ללא גירושין. בנוסף, זה עשוי למנוע ממזרות (במקרה של פרידה כנ"ל).
      בנוסף, נישואים כאלו ממילא קיימים כבר ע"י נסיעה לחו"ל(כגון קפריסין) כך שמדובר רק בחיסכון הצורך לנסוע לשם (לא קשה כ"כ בימינו) ויש צד עדיף ברעיון המוצע שיקראו לזה ברית זוגיות ולא נישואים וזה ייצור אולי הבחנה בין זה לבין הנישואים כהלכה.

  6. ממש לא נכון
    הפרשנות הזו גרועה
    בנט ושקד דוTגים לכסאולוגיה שלהם
    אין להם מצב להכנס לממשלה בגלל הווטו של ליברמן
    על מי אתם עובדים?
    השתכנעתם השקרים של בנט?????????????????.

  7. טוב ישכר אני כחרדי סבור שאתה פשוט לא משקף את המציאות כשאתה מדבר על הקרירות בציבור החרדי. מהתגובות של מאות אנשים עמם נפגשתי מאז הרגשתי דווקא שהחכים החרדים שיקפו אחת לאחת את רגשותיו של הציבור.
    זה גם לא נכון שלציבור החרדי אין אג'נדה וכנראה הברית שלהם עם הליכוד היא לא קוסמטית, יש כאן ברית עם הציבור המסורתי והמאמין ברובו. אך הרבה יותר מכך אגנדה של שמירת יהדותה של הפרהסיה הציבורית ויותר חשוב טהרת הייחוס .
    כנראה הציבור והחכים שלדעתי ולתחושתי בנושא הזה לפחות מיצגים אותו במדוייק- מרגשיים שבנט הוא ראש ממשלה שמלבד היותו נכול ושקרן -הוא פשוט חסר השפעה בממשלה הזו משהו שיתור דומה לבובה בתיאטרון בובות. לעומתו הם רואים את ליברמן המושחת שבנה קריירה על הסתה קיצונית נגד חרדים-נוסח דר-שטירמר וגם עם ינסה להיות פחות עויין רק הדרך תקח יותר מכל הקדנציה.
    הם מבינים שהשתיקה של מרץ ומצהלותיו של השמאל הרדיקאלי על המלכתו של בנט יש לה כנראה כיסוי טוב יותר מקריצותיו של נפתול הנוכל.
    אז תפסיק במקהר זה הפעם החכים כן מייצגים את הציבור
    עו"ס קליני חרדי מבני ברק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים