שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "צריך לעשות הכל להביא את אלטע פיקסלר לארץ"
ח"כ מעוז ל'בחזית'
יו"ר 'נעם' בראיון מיוחד: "יש הרבה אנשים תומכים בטרור – אני לא מונע מאף אחד את הזכות האזרחית שלו" • על בנט ושקד: "צריך חשבון נפש איך יכול להיות שנפלנו בפח"
תגיות:
אבי מעוז | צילום: אתר הכנסת

אביגדור מעוז, שמכונה בפי כל "אבי", הוא יו"ר מפלגת נעם וחבר הכנסת מטעם סיעת הציונות הדתית. בעקבות משנתו הסדורה בנושאי יהדות, הוא מתויג על ידי השמאל כקיצוני, לעיתים אף יותר מהח"כים החרדים. אך בראיון ל'בחזית', כפי שהוא עושה בכנסת הוא מציג בגאון את עמדתו, אך לא פעם גם מבהיר שהוא לא הקובע – והוא פועל אך ורק בהתאם להוראות שנותן לו מורו ורבו רבי צבי ישראל טאו.

בראיון הוא מתייחס לפרשה הכאובה של הילדה החרדית אלטע פיקסלר שנמצאת בסכנת מוות על ידי ממשלת בריטניה ומבהיר בנחרצות כי "צריך לעשות כל מה שאנחנו יכולים, במגבלות – זה מתנהל בארץ אחרת, אבל צריכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לנסות להציל את הילדה הזאת".

"צריך לעשות הכל, כל אחד במקום שהוא נמצא, כדי להביא את הילדה הזאת פה לארץ ולנסות לתת לה טיפול וחס ושלום לא לבצע מה שהגויים רוצים לעשות לה. צריך לעשות את זה בלי שום קשר לפוליטיקה, הממשלה צריכה להיות עסוקה בזה, הם צריכים לחשוב על זה, הם צריכים למצוא את הדבר הטוב ביותר שיאפשר להביא אותה לארץ".

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' ואבי מעוז | צילום: עוצמה יהודית

לאורך השיחה הוא מבקר בחרפות את ממשלת בנט-לפיד: "הממשלה הזאת קמה על בסיס אחד שמחבר אותה לכל אורכה ורוחבה – ניסיון להפוך את מדינת ישראל ממדינת הלאום של העם היהודי למדינת כל אזרחיה. זאת ממשלה ליברלית אנטי דתית, ממשלה שכל מגמתה היא להפוך את מדינת ישראל למדינה ככל המדינות, ולא כך הדבר. מדינת ישראל, הזהות שלה, המהות שלה, היא מדינה יהודית ובפרהסיה היהודית, בפרהסיה הציבורית של המדינה, מערכות השלטון של המדינה – צריכה היהדות לכוון את כל אורחות חיינו".

"רע"מ היא תומכת טרור"

מעוז מודה שהיה ניתן למנוע את הממשלה הזאת על ידי הקמת ממשלת ימין בסיוע רע"מ, מה שב'נעם' תמכו, אך שותפם למפלגת הציונות הדתית מנעו: "יו"ר הסיעה שלי התייעץ עם רבניו ובעצה אחת קיבל מהם גיבוי שלא להסכים לממשלה עם רוב של 59 יהודים, מפלגות יהודיות, והימענות של רע"מ מבחוץ. הייתה מחלוקת בזה, מורי ורבי הרב טאו הורה לי באותה שעה שהנושא עלה שאפשר להסתמך על הימענות של רע"מ מבחוץ, לצערי זה לא הסתייע בסופו של דבר וקיבלנו בסופו של דבר את הממשלה הזאת שהיא רעה בכל קנה מידה, בדיוק כדי למנוע את המצב הזה הורה הרב טאו כן להסכים להסתמך על רע"מ".

אז סמוטריץ' אשם בהקמת ממשלת השמאל?!

"אני מסרב לומר שסמוטריץ' אשם, אני חושב שסמוטריץ' סמך על רבניו, אני כמובן הלכתי לפי דרכו של הרב טאו. מי שאשם בהקמת הממשלה הזאת בסופו של דבר זה אותם כפויי טובה, בנט וחבורתו, שהם כפויי טובה, כפיות הטובה שלהם הביאה אותם להתפרק מכל ערכיהם הכלליים ולדאוג אך ורק לכסא ולצרכים הפרטיים שלהם".

רע"מ היא מפלגה תומכת טרור?

"אלא איך אתה יכול להגדיר אותם? מה זה תומכי טרור? בוודאי, הם הולכים לבקר טרוריסטים, הם הולכים לנחם טרוריסטים, הם תומכים בכל מה שהטרוריסטים עושים, וודאי שרע"מ היא תומכת טרור".

אז התכוונתם לשתף פעולה עם תומכי טרור?

"שום שיתוף פעולה, יש לך 59 ח"כים".

והם היו נמנעים בלי תמורה?

"אז בוא נראה, אם היו מקבלים משהו בתמורה שהוא בניגוד לעקרונות שלי, אני חושב שגם אם הם תומכי טרור, יש הרבה אנשים תומכים בטרור – אני אמנע מהם את הזכות שלהם? אני לא מונע מאף אחד את הזכות האזרחית שלו, אבל מפלגה שהיא תומכת טרור, והרב טאו הסכים להתבסס על אישור ממשלה ברוב של 59 ח"כים יהודים, הימענות מבחוץ של עבאס. אני מניח שאם הוא היה מבקש דברים אזרחיים אני הייתי מצטרף ומאשר את זה, כמו תוכניות מתאר לערים הערביות, לטפל באלימות שמביאה לרצח בחברה הערבית, כולנו מזועזעים מהרציחות האלה, צריך לטפל בזה. אבל הוא לא הסכים שיהיו חלק מהקואליציה".

"לא נפלתי בפח של נפתלי בנט"

למרות שהוא עצמו מעולם לא הצביע לבנט, מעוז, איש הציונות הדתית, מכה על חטא שהמגזר הולך שולל על ידי ראש הממשלה: "לשמחתי הרבה לא נפלתי בפח של נפתלי בנט, מ-2013 כשהשתלט על הבית היהודי אני לא הצבעתי להם ולו פעם אחת. מורי ורבי הרב טאו זיהה את זה לראשונה וכתב מכתבים, אי אפשר לסמוך עליהם בענייני יהדותה של המדינה, לא עליו ולא על איילת שקד. אנחנו מעריכים אותם ברמה האישית אבל זה לא נוגע לעניין כי אנחנו מדברים פה על הנהגת הציבור".

אבי מעוז | צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

"אני קראתי מיד אחרי שהוקמה הממשלה הזאת וראינו לאן נפתלי בנט גרר אותנו, להקים ממשלה נוראה כזאת, קראתי לחשבון נפש של הציבור הציוני דתי ואני חושב שהחשבון נפש צריך להיעשות בכל המדרגות, גם ההנהגה הרוחנית, גם ההנהגה הרבנית, גם ההנהגה הפוליטית, וגם ההנהגה הציבורית של הציבור שלנו, כי באמת צריך לשאול את עצמנו איך יכול להיות שנפלנו בפח הזה, שהציבור שלנו הולך שולל על ידי נפתלי בנט ואיילת שקד. תשמע, עשיתי שיחות עם הרבה רבנים והייתי נדהם לראות את הדבר הזה, איך יכול להיות שהוליכו אותנו שולל, אני מקווה שתבוא התפכחות".

"אני שמח שידידי ח"כ בצלאל סמוטריץ' זיהה את המגמה הזאת, הוא הופתע מאוד כשהוא זיהה אותה, הוא זיהה אותה לפני כחצי שנה, מיד הוא ניסה לברר את זה ונפרד מהם והבין שצריך להקים מפלגה".

על השותפות עם מפלגת הציונות הדתית אמר כי "אני לא במפלגה אחת איתם, אנחנו בלוק טכני, אני במפלגת נעם, איתמר בן גביר במפלגת עוצמה יהודית ובצלאל סמוטריץ' מוביל את מפלגת האיחוד הלאומי ורוצים לשנות את השם לציונות הדתית. מאוד חשוב לנו העצמאות של נעם, חשוב לנו ההיצמדות לדברי רבותינו בראשם הרב טאו שליט"א, אבל אנחנו נשקול כל דבר לגופו, בינתיים גם אנחנו יצאנו למפקד, אנחנו רוצים להרחיב את השורות שלנו, אם כל גוף שלנו יהיה חזק – בסופו של דבר האחדות הזאת תביא לתוצאות".

בניגוד לחלק מעמיתיו החרדים והדתיים, מעוז מעריך כי ישתתף בדיוני ועדת חוקה, למרות היו"ר הרפורמי: "הכנסת היא זירה פוליטית וידוע שאני חולק עליו לחלוטין, אבל אני יעשה שאלת רב ומה שמורי ורבי יורה לי אעשה. מה שנראה לי כרגע זה שאין בעיה, אבל כמובן שאני הולך לפי עצת רבותי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים