שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הקונגרס אישר פתיחה בהליך הדחה נגד טראמפ
אחרי המהומות
10 רפובליקאים הצביעו בעד ההליך שיסתיים רק אחרי תום כהונתו. בקרוב צפוי להיפתח המשפט בסנאט, שם נדרש רוב של שני שליש כדי לאשר את הרשעת הנשיא
דונלד טראמפ | צילום: Evan El-Amin, שאטרסטוק

בית הנבחרים של ארצות הברית הצביע הערב (רביעי) בעד הדחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בעקבות המתקפה על גבעת הקפיטול בשבוע שעבר. ההצעה התקבלה ברוב של 232 תומכים מול 197 מתנגדים. עשרה נציגים רפובליקנים הצביעו בעד ההדחה, כשהדמוקרטים אספו מוקדם יותר מספיק קולות כדי לאשר את הדחת טראמפ על עבירת "הסתה להתקוממות".

בשלב הבא ההחלטה עוברת לאישור הסנאט, שם יש לרפובליקנים רוב, מה שככל הנראה יגרום להחלטה להתבטל. בסנאט גובר החשש שטראמפ יאבד תמיכה במפלגתו, ואפילו מנהיג הרפובליקנים, מיץ' מקונל, לכאורה שוקל לתמוך בהרשעה, כאשר ייפתח המשפט. עם זאת, לדמוקרטים אין כרגע רוב נחוץ להרשיע של שני שליש.

בכך, טראמפ הפך לנשיא הראשון בתולדות ארה"ב שבית הנבחרים מצביע פעמיים בעד הדחתו, אחרי שכבר עשה זאת אשתקד בפרשת "אוקראינה גייט". . לא ברור אם המשפט יוכל להתקיים גם אחרי השבעת ביידן ב-20 בינואר, אך השאיפה של מתנגדי טראמפ היא להוביל להרשעתו כך שהוא לא יוכל להתמודד שוב על משרה ציבורית בעתיד.

יש לציין כי הסנאט לא צפוי להתחיל מיד במשפט – מה שאומר שטראמפ כן יסיים את כהונתו ביום רביעי הבא. ובכל זאת, מדובר בהליך סמלי, שכן אם הסנאט יחליט להדיחו זה כבר יקרה בזמן כהונתו של ביידן. ההחלטה תמנע מטראמפ לחזור לחיים פוליטיים ולהתמודד בבחירות הבאות.

יושבת ראש בית הנבחרים מן המפלגה הדמוקרטית, ננסי פלוסי, אמרה בדיון כי "טראמפ הסית למרד חמוש נגד האומה. הוא חייב ללכת", והוסיפה: "טראמפ הוא סכנה ברורה ומיידית". מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארטי, ציין בדיון: "טראמפ נושא באחריות למהומות בקפיטול".

בפתח הישיבה על הדחת טראמפ בבית הנבחרים אחר הצהריים אמר הציר הדמוקרטי ג'ים מקגוברן: "את הדיון בצעד ההיסטורי הזה אנחנו עורכים בזירת הפשע עצמה ממש. זו הייתה התקפה מאורגנת-היטב על ארצנו, התקפה שדונלד טראמפ הסית לה". מנהיג הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים, סנטי הויר, הוסיף: "למעשים יש השלכות, והמעשים של נשיא ארה"ב מחייבים פעולה דחופה וברורה מצד הקונגרס".

מנגד, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל הודיע לעמיתיו הרפובליקנים כי "בעוד העיתונות מלאת ספקולציות, אני עדיין לא קיבלתי החלטה סופית כיצד אצביע, ואני מתכוון להקשיב לטיעונים המשפטיים כשהם יוגשו בפני הסנאט". מוקדם יותר דחה מקונל את הקריאות של הדמוקרטים להשיב את הסנאט להרשיע את טראמפ באופן מידי.

הליך ההדחה הגיע לקונגרס, זאת לאחר שאתמול דחה באופן רשמי סגן הנשיא, מייק פנס, את הבקשה להדיח את טראמפ באמצעות התיקון ה-25 לחוקה, לפיו סגן הנשיא והקונגרס יכולים בצעד משותף להדיח נשיא מכהן אם איינו כשיר לבצע את תפקידו מסיבות בריאותיות או נפשיות. פנס נימק את החלטתו בטענה כי אינו מאמין שהצעד ייטיב עם האומה, "או עולה בקנה אחד עם החוקה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זה פשוט בושה וכפיות טובה ! טראמפ במשך 4 שנים העצים את ארה"ב והעלה אותה לרמה הכי גבוהה שיכול רק להיות
    וזה מה שהם גומלים לו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים