כלכלה » רכב ותחבורה » קיה משיקה את הסדאן המשפחתית החדשה k5
תחליף את האופטימה
קיה משיקה דגם שצפוי להחליף את האופטימה שנמצאת על הכביש מ-2011 • היצרנית מתקשה לוותר על הסגמנט שנזנח ע"י הצרכנים לטובת רכבי הפנאי והג'יפונים
קיה K5 | צילום: יצרן

בשנים האחרונות חל טרנד חדש כאשר אנשים שעד עתה חשקו במכונית משפחתית מסוג סדאן, מעדיפים כעת את רכבי הפנאי, הג'יפונים הקטנים, וזונחים את המכוניות הנמוכות ומכוניות המנהלים, כך שהדבר גרם ליצרניות רבות לזנוח את גרסאות הסדאן ולהשקיע ברכבי פנאי ו- suv.

אך דווקא בקיה מתקשים לוותר על סגמנט המכונית המשפחתית הקלאסית, לאחר שבשנים האחרונות, מאז 2011, הם מכרו 1.3 מיליון יחידות מהדור האחרון של קיה אופטימה.

היצרנית הודיעה כי תשיק דגם משפחתי – סדאן חדש בשם K5, והיא מציגה דור חדש למשפחתית הגדולה עם שאיפות גדולות עוד יותר: להתחרות ישירות בהונדה אקורד ובטויוטה קאמרי, שתיים ממכוניות הנוסעים המצליחות ביותר באמריקה כיום, אשר למרות ההעדפה הגוברת ל- SUV, עדיין מדורגות קבוע ברשימת עשר המכוניות הנמכרות ביותר באמריקה.

ה-K5 החדש של קיה עושה שימוש בפלטפורמה חדשה שנקראת  N3, ומציגה ממדים גדולים יותר מהאופטימה היוצאת בכל הכיוונים (כ-5 ס״מ באורך ובבסיס הגלגלים, 2.5 ס״מ ברוחב), פרט לממד הגובה שצנח ב-2 ס״מ.

הפרופורציות המחודשות מעניקות לה יציבה רחבה יותר, שמשתלבת היטב עם עיצוב אגרסיבי שמזכיר את האחות הגדולה, הסטינגר שמשווקת רבות באמריקה. בפרופיל מציגה ה-K5  צדודית ספורטיבית משהו, כך לרצונה של היצרנית, לצייר אותה ככזו.

מתחת למכסה המנוע שוכנים להם שני מנועי טורבו-4 צילינדרים, 1.8 ליטר המספק 180 כ״ס ו-30 קג״מ, ו-2.5 ליטר המנפק 290 כ״ס מרשימים ומומנט של 43 קג״מ. 

באופן מעניין, הם יוצעו עם תיבות אוטומטיות שונות: פלנטרית 8 הילוכים בגרסת ה-1.8 ל׳ ורובוטית כפולת-מצמדים עם 8 הילוכים בוורסייה החזקה. הנעה כפולה תוצע כאופציה ברמות הגימור הגבוהות (איננו יודעים אם אופציה זו תגיע לארצנו הקדושה). 

נתוני ביצועים מלאים טרם פורסמו, אך אנשי קיה מתגאים בכך שהגרסה הבכירה מזנקת לכמעט 100 קמ"ש (ליתר דיוק, 96 קמ״ש) ב-5.8 שניות, ומבטיחים שבסתיו הקרוב תושק גרסת GT  ספורטיבית עוד יותר. עיצוב הפנים פחות אגרסיבי ויותר שמרני מזה החיצוני, ויוצע בחמש רמות גימור. רמות האבזור הבסיסיות יצוידו במסך 8 אינץ׳ מרכזי עם חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדואיד אוטו, לראשונה בקיה. 

ברמות הגימור הבכירות תקבלו אומנם מסך 10.25 אינץ׳, אך באופן תמוה, תצטרכו לחבר את הסלולרי עם כבל כדי ליהנות מקארפליי וממקבילו האנדרואידי, ולא באופן אלחוטי. גג שמש פנורמי מוצע כסטנדרט ואופציות בתשלום יכללו, בין היתר, תפעול קולי, מערכת סטריאו של  Bose וטעינה אלחוטית לסלולרי. 

בתחום הבטיחות, ה-K5 תצויד תקנית בהתרעת התנגשות קדמית כולל חמיקה ממכשול, ובמערכת לשמירת נתיב. בנוסף, יוצעו כאופציה מנגנון התרעה לשטח מת במראות, התרעת הולכי רגל בנסיעה לאחור, מערכת למניעת התנגשויות בחניה ובקרת שיוט אקטיבית מבוססת GPS.

ה-K5 תיוצר במפעלי קיה בקוריאה ובארה״ב ותגיע לאולמות התצוגה באמריקה בהמשך השנה. אלינו היא תגיע בתאריך לא ידוע. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

נכון לתאריך: 2020-07-31
USD3.408-0.029
GBP4.47201.124
JPY3.25420.179
EUR4.03880.973
AUD2.45040.172
CAD2.5384-0.51
DKK0.54250.949
NOK0.37590.08
ZAR0.2012-2.755
SEK0.39240.952
CHF3.75371.025
JOD4.8068-0.04
LBP0.02250
EGP0.2134-0.047