שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » קיה קרניבל החדשה: הרבה יותר ממיניוואן
חדש על הכביש
קיה קרניבל 2021 צפוי לעבור כמה שינויים דרמטיים בדגם החדש, עם עיצוב מעודכן וקשוח, אבזור עשיר ואפשרות לאופציה של 11 (!) מקומות ישיבה • סקירה מלאה
תגיות: ,
קיה קרניבל 2021 | צילום: יצרן

קיה קרניבל הפופולרית והמצויה רבות בקרב הציבור החרדי, עוברת מתיחת פנים משמעותית בדגם 2021 החדש, שיושק בקרוב בארץ.

העיצוב החיצוני קורץ יותר לתחום הפנאי הפופולרי וזונח את המראה המיניוואני ה'אפור', אף שעדיין מוגדר בסך הכללי כ'רכב משפחה'. הקווים מודרניים ומושכים בהרבה מבעבר – מכסה מנוע ארוך ושטוח יחסית, גריל עצום שמזכיר קצת את פורד אקספלורר הקשוח, ותוספות כמו דמוי-מגיני גחון, גגון אינטגרלי ובתי גלגלים תפוחים מחזקים את התחושה – משל היה זה ג'יפ גדול.

גריל ענק | צילום: יצרן

הקרניבל מבוסס על פלטפורמת הסורנטו החדש והוא ארוך, רחב ובעל בסיס גלגלים גדול מקודמו. כמו בעבר, הוא יוצע בגרסאות שבעה, שמונה, תשעה או אחד עשר מושבים (!) – בהתאם לשוק היעד. 

הקרניבל מוצע כרגע בשתי גרסאות מנועים, V6 בנפח 3.5 ליטרים המפיק 294 כ"ס ו-36.2 קג"מ, ומנוע טורבו-דיזל 2.2 ל' המייצר 202 כ"ס ומומנט חסון בן 45 קג"מ. 

ניתן אף לצפות כי בשלב מאוחר יותר הקרניבל החדש ישווק גם עם מערכת הנעה היברידית או היברידית פלאג-אין – אותה מערכת שהוצגה עם הסורנטו 2021 החדש על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו.

קיה קרניבל 2021 | צילום: יצרן

אחד החידושים בדגם הוא פתיחה אוטומטית של דלתות ההזזה או דלת תא המטען – חשמליות כמובן, ללא צורך בתנועה מסוימת. מספיק לעמוד ליד הדלת למשך מספר שניות עם המפתח החכם בכיס והדלת תיפתח. דלת תא המטען ניתנת בנוסף גם לסגירה אוטומטית, למקרים בהם אספתם את כל הקניות מהסופר והידיים שלכם עמוסות, מספיק להתרחק מהרכב עם המפתח החכם בכיס והדלת כבר תיסגר אוטומטית.

דלתות ההזזה כוללת את מערכת היציאה הבטוחה של קיה ובמידה ולא בטוח לצאת מאחת הדלתות היא תישאר סגורה/נעולה עד לחלוף הסכנה. ישנה אפשרות ללחיצה רצופה על כפתור הפתיחה במפתח החכם, וזו מאפשרת פתיחה בו זמנית של כל הדלתות החשמליות ברכב.

מושב הנהג של הקרניבל החדש מקבל שדרוג משמעותי לעומת הדגם הנוכחי, כאשר מול הנהג נפרסים צמד מסכים בגודל "12.3, המשמשים עבור לוח מחוונים ומערכת המולטימדיה המתקדמת של הדגם. רוב הבקרים והכפתורים הם מגע, אך הכפתורים השימושיים ביותר נותרו פיזיים, כגון השליטה בעוצמת השמע או הטמפרטורה במערכת בקרת האקלים – הכוללת פתחי מיזוג בתקרה ויחידות שליטה נפרדות לנוסעים מאחור.

תא הנוסעים מאובזר בשני מסכי ענק | צילום: יצרן

בגזרת תא הנוסעים, ישנה אופציה למערכת שמע מבית KREEL. בדגמי השבעה מושבים, שני המושבים המרכזיים כוללים מעין עיסוי לשחרור הלחץ באזור הירכיים והמותניים. את דגמי השבעה מושבים ניתן לשדרג עם מקרר אינטגרלי בשורה השנייה המוסיף גם שקע 220V ולנהג, וכמובן גם לנוסעים, אפשרות שליטה חשמלית על כיוון מושבי השורה השנייה באמצעות מסך מערכת המולטימדיה הכוללת יכולת מורחבות כגון שיתוף מיקום הרכב עם אנשים או רכבים אחרים, זיהוי קולי גם לנוסעי הרכב מאחור המאפשר שליטה על המיזוג, כיוון המושבים, החלונות ועוד. המערכת כוללת בנוסף יכולות שליטה מרחוק על מערכת בית חכם, כך שאת הבוילר ניתן להדליק גם מהרכב.

מכירת הקרניבל החדש מתחילה בימים אלה בקוריאה והשיווק בישראל אינו צפוי לפני 2021.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים