שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » קיץ מרענן: היתרונות התזונתיים של הענבים
לבריאות
הידעתם שענבים מכילים 20% מצריכת הוויטמינים היומית? • האם יש צורך לפחד מעלייה במשקל מאכילת ענבים? • כך תדעו לבחור את הענבים הבריאים ביותר
ענבים | צילום: Pasko Maksim, שאטרסטוק

אחד מפירות הקיץ הבולטים ביותר הוא הענב. לענב מבחר זנים, מתוקים יותר ופחות, אך הצד השווה שבהן הוא הערכים התזונתיים הרבים שהוא מגלם. בטור שפרסמה דניאל לונדון ברזילי, היא הסבירה את התרומה של אכילת ענבים לבריאות שלנו.

הידעתם? מנה של כ-100 גרם ענבים (לא משנה אם ירוקים או אדומים, בערך כ-20 יחידות קטנות), מכילים כ-70 קלוריות, 18 גרם פחמימה, 1 גרם סיבים, 0.8 גרם שומן.

הם בהחלט יכולים להוות אלטרנטיבה הולמת לחטיף מתוק ובריא במינון בריא, כזה שלא יפגע במאמציכם לרדת במשקל. חשוב לציין כי מתחת לגיל 4, ענבים שלמים יכולים להיות סכנת חנק ולכן כדאי לחתוך אותם לרבעים לפני ההגשה לילדים.

יתרונות בריאותיים: הענבים מכילים כ-20% מכמות הוויטמינים המומלצת לאדם בריא. 100 גרם ענבים טריים, שווים לערך של ויטמין K המועיל לקרישת הדם ובבריאות העצמות. כך גם לנוכחות של ויטמין C המסייע בחיזוק המערכת החיסונית.

ענבים מכילים בנוסף, חומרי חמצון כמו רזברטרול (נמצא בקליפות של ענבים אדומים). רזברטרול הוא נוגד חמצון שעשוי לעזור להוריד את הסיכון לכולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה, קרישי דם ומחלות לב.

יצוין, כי ה'רזברטרול' משפר את התפקוד הקוגניטיבי ויכול לסייע בשיפור הזיכרון והתפקוד השכלי בקרב מבוגרים. כך גם מינון נכון של ענבים יכול לשפר את ערכי הסוכר ולהפחית עמידות לאינסולין באנשים עם סוכרת סוג 2.

ענבים בצבע סגול כהה, אדומים או שחורים הם מקור עשיר יותר לנוגדי חמצון מאשר ענבים ירוקים. אולם באופן כללי אין הבדל רב בערך התזונתי של זני הענבים.

ענבים הם פרי נמוך ב-FODMAP. אנשים הסובלים מתסמונת המעי הרגיז (IBS), אנדומטריוזיס ומחלת קרוהן עלולים לחוות תסמיני עיכול כאשר הם צורכים מזונות עשירים ב-FODMAP (אוליגו-, די-, מונוסכרידים, פוליולים, אוסף של פחמימות בעלות שרשרת קצרה). ענבים הם פרי דל FODMAP.

תורמים לדיאטה: אין צורך לפחד מעלייה במשקל כתוצאה מאכילת ענבים, אין קשר בין כמות הסוכר לבין השמנה בפרי.

מובן שאם קיימת אכילה ללא בקרה של פירות, בלי להתייחס לעובדה שיש בהם קלוריות ישנה אפשרות לעלות במשקל, כי בכל זאת גם פירות לא הצליחו לנצח את המודל של העודף הקלורי בהרזיה.

יוצאים לקנות ענבים? וודאו כי הענבים בטרם רכישתם נטולי עובש או מצומקים. בחרו את הענבים הכי עשירים בצבע. ענבים ירוקים הם המתוקים והטובים ביותר כאשר הם בצבע צהוב-ירוק. ענבים אדומים ושחורים הם הטובים ביותר כאשר יש להם צבע מלא ועשיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים