שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראשי הסיעות החרדיות נגד הקדמת הבחירות
משבר התקציב
לאור הלחץ המופעל על ראשי המפלגות החרדיות מצד הליכוד וכחול לבן, קוראים ראשי המפלגות לנתניהו וגנץ: "הגיעו להבנות – לא לבחירות"
בנימין נתניהו ואריה דרעי במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

קול צחצוח החרבות של מערכת הבחירות הרביעית נשמע השבוע ברור יותר מאי פעם. הרקע: המחלוקת בין נתניהו לגנץ על אופיו של תקציב המדינה, שהדד-ליין להעברתו מתקרב בצעדי ענק, המאיימים מפני פיזורה של הכנסת והליכה לבחירות.

בימים האחרונים הופעלו לחצים על ראשי המפלגות החרדיות על ידי נתניהו וגנץ. הראשון ביקש את תמיכת החברים לתמיכה בתקציב חד שנתי שיהיה תקף לארבעת החודשים הקרובים בלבד, ואילו האחרון דרש להיצמד להסכם הקואליציוני בו הוסכם על תקציב דו שנתי.

בתום ישיבת ראשי הסיעות החרדיות יצאה ההודעה כלדהלן: "המפלגות החרדיות מביעות התנגדות ברורה ונחרצת לקידום הליכה לבחירות – אזרחי ישראל מתמודדים בימים אלה עם בעיות קשות, בריאותיות וכלכליות, ועצם המחשבה ללכת למערכת בחירות בעת הזאת הינה טירוף מוחלט".

"זה הזמן לפנות כל דבר אחר, להביא לאישור דחוף של תקציב המדינה, בכדי שנוכל להתמקד באתגרי המשק ומערכת הבריאות, נוכח משבר הקורונה שפוקד את אזרחי ישראל ואת כל העולם. לא נשתף פעולה עם כל יוזמה להקדמת הבחירות ואנו נעשה הכל למנוע בחירות".

בהודעת הסיעות צוין עוד, כי ראשי סיעות ש"ס ויהדות התורה קוראים לרה"מ בנימין נתניהו ולעמיתו רה"מ החליפי ושר הביטחון בני גנץ, לגלות אחריות לאומית, להתכנס יחדיו על מנת להגיע לפתרון מוסכם ומניעת הליכה לבחירות מיותרות. "על אף שלמפלגות החרדיות אין מה לחשוש מבחירות, טובת אזרחי ישראל לנגד עינינו", הודגש בהודעה.

במקביל, בסיעת 'דרך ארץ' יוזמים הצעת חוק לדחיית מועד אישור התקציב וקראו למפלגות החרדיות לתמוך בהצעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים