שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ראש המל"ל שוחח עם מקבילו האמריקאי
מגעים ראשונים
דיווח: ישראל תבקש מביידן הגנה מול בית הדין בהאג. איראן במסר לביידן: "מצפים לחזרה להסכם הגרעין, לא ננהל מו"מ חדש"
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים שיחה ראשונה עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג׳ייק סאליבן ובירך אותו לרגל כניסתו לתפקיד. מהמל"ל נמסר כי השניים סיכמו לדון בקרוב בנושאים הרבים שעל סדר היום, בכללם סוגיית איראן, נושאים אזוריים וקידום הסכמי אברהם.

זו השיחה הראשונה בין בכירים בממשלת ישראל לבין בכירים בממשל ביידן, מאז השבעת הנשיא החדש במהלך השבוע האחרון. השיחה התבצעה כחלק מסדרת שיחות שסאליבן קיים ביומיים האחרונים עם מקביליו בכמה מדינות שנחשבות בנות ברית קרובות של ארצות הברית כמו בריטניה, צרפת, גרמניה, יפן ודרום קוריאה.

ב'ישראל היום' דווח כי ישראל תבקש מממשל ביידן המשך שיתוף פעולה במאמץ למנוע את המהלכים המסוכנים שנוקט נגדה בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. על פי הדיווח, המהלך הראשון שירושלים תבקש לפעול בו במשותף עם הממשל החדש הוא תיאום בחירתו של התובע הכללי הבא של בית הדין, כבר במהלך השבועות הקרובים.

בתוך כך, שר החוץ האיראני מוחמד זריף הביע תקווה כי הממשל החדש בארצות הברית, תחת הנשיא ג'ו ביידן, יצליח להציל את הסכם הגרעין שדונלד טראמפ פרש ממנו, אך לדבריו המהלך יושלם רק אם וושינגטון תפגין "שותפות אמיתית", כלשונו.

מיוחד שפרסם בכתב העת האמריקאי 'Foreign Affairs' כתב כי "לממשל החדש בוושינגטון יש החלטה חשובה ומכריעה לבצע, הם צריכים להחליט האם הם נסוגים ממדיניותו הכושלת של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, ושבים להסכם שחתמו עמנו בעבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים