שיתוף
תגובות
חדשות » ראש הממשלה לפיד בישיבת הממשלה: תבדקו ותשוו מחירים
יוקר המחיה
כבכל יום ראשון, התכנסה היום (ראשון) הממשלה לישיבתה השבועית. בישיבה עלו מספר נושאים חשובים וביניהם יוקר המחיה וחוק הנכים
ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה | צילום: קובי גדעון - לע"מ

בדבריו התייחס ראש הממשלה להחלטה שתובא היום לאישור הממשלה, בעניין שיתוף פעולה עם ממשלת ירדן, לגבי הקמת פארק תעשייה משותף בין ישראל לירדן. "פרטים אחרונים במיזם הזה נסגרו בשבוע שעבר בביקורי ברבת עמון אצל המלך עבדאללה. מדובר ביוזמה שתביא לשתי המדינות תעסוקה, תקדם את יחסינו הכלכליים והמדיניים, תעמיק את השלום והידידות בין שתי המדינות. אני מודה לשרת התחבורה על כך שגייסה את גורמי המקצוע לטובת התהליך. מדובר באזור תעשיה משותף, שיושב על הגבול. הוא יאפשר ליזמים ואנשי עסקים ישראלים וירדנים לתקשר באופן ישיר. הוא ייצור מיזמים משותפים של מסחר, טכנולוגיה ותעשייה מקומית".

בנוסף התייחס לפיד לרפורמת "נפש אחת" בעניין נכי צה"ל. בדבריו הבטיח ראש הממשלה כי "הממשלה תביא היום עוד פרק חשוב ברפורמת "נפש אחת" שהיא עושה לטובת נכי צה"ל. מדובר בשורה של צעדים אופרטיביים שיקלו על חייהם של הטובים שבבנינו, שנפצעו והפכו לנכים בזמן שירותם הצבאי. הפרק הזה ברפורמה מתוקצב ב-100 מיליון שקל, מתוך 900 המיליון של הרפורמה כולה. אבל עיקר ההחלטה הוא להקל על התהליכים הבירוקרטיים, להבהיר מה הקריטריונים לנכות, להסדיר את הנושא בהחלטות ממשלה במקום בהוראות פנימיות. אני מברך את שר הביטחון בני גנץ, את שר האוצר איווט ליברמן, על פעולתם המבורכת בנושא. למדינת ישראל יש חוב מוסרי עצום לאנשים האלה, והיום אנחנו מחזירים חלק קטן של החוב הזה".

ראש הממשלה סיים את דבריו, תוך שהוא משבח את רשתות המזון שמנסות להילחם ביוקר המחיה "כמה מרשתות השיווק הגדולות הודיעו השבוע ליבואנים שהם מסרבות להעלות מחירים של מוצרי פארמה, קפה, אבקת כביסה, ועוד שורה של מוצרים. אני מברך אותם. כך צריך להיות. גם הממשלה לא תעמוד מנגד. אם יבואנים מעלים מחירים באופן לא מרוסן, הם יגלו שפתחנו את השוק לייבוא מקביל, הסרנו חסמים במשרדי הכלכלה והבריאות, ובעיקר הבאנו תחרות לשוק".

"כל מי שחושב שיש לו מונופול על מוצרים מסוימים, טועה. 15 שנה לא עשו פה כלום לגבי יוקר המחיה, אבל הממשלה הזו היא אחרת. הדלק יורד היום בחצות, בשקל וחצי לליטר, התחלנו רפורמה בתחום הייבוא, ואנחנו נחושים להמשיך אותה בכל הכוח. משרד הכלכלה מפרסם נתונים השוואתיים של מוצרי יסוד ויש פער של עשרות אחוזים. אני קורא לציבור הישראלי לקנות נכון. אתם יכולים להוזיל את ההוצאות שלכם בעשרות אחוזים. יוקר המחיה הוא מכת מדינה. משפחות לא גומרות את החודש. תבדקו מחירים, תשוו מחירים, כמעט לכל מוצר בשוק יש מוצרים באיכות גבוהה ובמחיר הרבה יותר נמוך. אם נשלב ידיים, הממשלה והאזרחים, נוריד יחד את יוקר המחיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים