שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ראש מטה בריאות הציבור: "תמונה מדאיגה מאוד"
בהלת האומיקרון
גנס: "ראינו שינויים דומים גם באלפא, ביתא ואחרים- אבל שם היו בין 1-3 מוטציות וכאן זוהו כבר 15 מוטציות באותו חלבון, זה קריטי לנוגדנים שהגוף שלנו מייצר"
וריאנט מדרום אפריקה | צילום: 3dartistav, שאטרסטוק

ועדת הבריאות דנה הבוקר (ד') בהחמרות שנכנסו השבוע לתוקף בצו בידוד בית, בהם חובת בידוד של 72 שעות לשבים מחו"ל המחוסנים בחיסון שלישי ואיסור כניסת קבוצות תיירים לישראל.

יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן אמרה בפתח הדיון "מובן מאליו שלצווים שכבר נכנסו לתוקף יש משמעות לא פשוטה עבור כולנו ובמיוחד לעסקים בתחומים מסוימים, לכן נבקש לשמוע ממשרד הבריאות את השיקולים שעמדו לנגד עיניהם בקבלת ההחלטות ולהסביר לציבור מה זה אומר הלכה למעשה".

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות הסבירה: "הזיהוי של וריאנט האומיקרון מדליק לנו נורה אדומה כי יש לו הרבה מאוד מוטציות וזה מה שמייצר אצלנו חשד ברמה הביולוגית לפוטנציאל פגיעה ביעילות החיסון. ראינו שינויים דומים גם באלפא, ביתא ואחרים- אבל שם היו בין 1-3 מוטציות וכאן זוהו כבר 15 מוטציות באותו חלבון, זה קריטי לנוגדנים שהגוף שלנו מייצר.

בדרום אפריקה הווריאנט הזה זוהה בתוך שבועיים ב- 75% מכלל הדגימות, הוא דחק את הדלתא הצידה וניכר שהוא הרבה יותר מדבק ממנו, מספר המאומתים שם עלה פי 7 בשבועיים, התמותה פי 4. 64 מדינות כבר דיווחו על קיומו של הווריאנט בשטחן. זו תמונה מדאיגה מאוד שמעידה על פוטנציאל הידבקות גבוה מאוד.

אנחנו לא רואים כרגע תחלואה קשה בקרב מתחסנים אבל אנחנו עדיין לא יודעים להגיד במדויק מה פוטנציאל ההדבקה של מחוסנים ומחלימים בווריאנט הזה ולכן עד שזה יתברר ביקשנו להטיל חובת בידוד מקוצרת גם למחוסנים ומחלימים שחוזרים מחו"ל, מכל מדינות העולם. בדיקה שלילית שתתבצע ביום השלישי מיום הנחיתה תשחרר את המבודד".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. משאירים ילדים חולי קורונה בכיתה אחרי גילוי ראשון של המחלה ומחכים מספר ימים – עד שיהיה ניתן לזהות את הוירוס בבדיקות. בזמן שמחכים – ילדים ממשיכים להדביק ולצאת שליליים ץ, כי 4 ימים ראשוניין לא תמצאו אצל חולה קורונה. כל הסיפור של מלחמה בקורונה נראה כזיוף אחד גדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים