שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » רה"מ בנט ישוחח עם פוטין בנושא איראן
נושאים ביטחוניים
על פי ההערכות ראש הממשלה יבקש מהנשיא פוטין להרחיק את האירנים מגבולה הצפוני של ישראל, ולשמר את חופש הפעולה של ישראל באזור
ולדמיר פוטין ונפתלי בנט | צילום: קובי גדעון, לע"מ - Frederic Legrand - COMEO, שאטרסטוק

ראש הממשלה נפתלי בנט ימריא ביום שישי הקרוב לפגישה ראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י. זו תהיה הפגישה הראשונה בין המנהיגים והיא צפויה לכלול שיחות בשורת נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים הנוגעים לשתי המדינות, במהלכה יבקש בנט גם לשמר את חופש הפעולה של ישראל באזור הגבול הצפוני בסוריה ולהרחיק ממנו את הכוחות האיראנים, ועניין הגרעין האיראני.

כאמור, על פי ההערכות ראש הממשלה יבקש מהנשיא פוטין להרחיק את האירנים מגבולה הצפוני של ישראל, ולשמר את חופש הפעולה של ישראל באזור. על פי הדיווח בישראל היום לבנט צפוי להצטרף גם השר זאב אלקין, שהשתתף כמתורגמן בפגישות הקודמות של פוטין עם ראש הממשלה לשעבר נתניהו, וכתוצאה מכך בקי בנבכי הקשר וההסכמות בין שתי המדינות לאורך שנים.

כזכור, כך על פי פרסומים זרים, ישראל חיסלה בסוף השבוע האחרון את מדחת א־סלאח שעבד עבור אירן והיה בעיצומה של הקמת תשתית טרור לפיגועים נגד ישראל בגבול רמת הגולן.

שגריר ישראל ברוסיה, אלכסנדר בן צבי, אמר כי ישראל הסכימה עם רוסיה וארצות הברית לקיים פגישה בין ראשי המטות לביטחון לאומי כדי לדון במצב בסוריה ובאירן. התאריך והמקום אמורים להיקבע לאחר הפגישה בין בנט ופוטין.

"עד כה זה רק רעיון, התאריך או המקום טרם נקבע. מצדנו, אנו מוכנים לארח משלחות, אך זה עדיין לא נקבע לא הוחלט", כך צוטט שגריר ישראל בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק".

"אני מקווה שראש הממשלה שלנו יגיע עכשיו ואחר כך יוכל לקבל את ההחלטה. בשלב זה יש רק הסכמה והבנה שהפגישה הזו תתקיים, אבל מתי בדיוק – זה עדיין לא הוסכם. נושאי הדיון יכללו את סוריה, איראן ונושאים אחרים מאזור המזרח התיכון".

שר החוץ יאיר לפיד אמר לספוטניק כי ישראל, רוסיה וארצות הברית אכן בוחנות את האפשרות לחדש התייעצויות משולשות ברמות ראשי המטות לביטחון לאומי, והפגישה הבאה עשויה להתקיים באוקטובר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים