שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רוב הערבים סבורים כי אין ליהודים זכות בארץ
מטריד
במלאת שנה ל"שומר החומות": סקר תנועת "הביטחוניסטים" חושף נתונים מדאיגים. 67% מהציבור היהודי: "נשק חם – הכי יעיל בשמירת הסדר"
פרעות הערבים במבצע 'שומר החומות' | צילום: שאטרסטוק

במלאת שנה ל"שומר החומות", סקר תנועת "הביטחוניסטים" חושף נתונים מדאיגים. 67% מהציבור היהודי: "נשק חם – הכי יעיל בשמירת הסדר". כך מפרסם הבוקר (שלישי), עורך ערוץ יהדות של "ישראל היום", חנן גרינווד.

69% מהציבור היהודי בישראל מביעים חשש לגורל המדינה, ו־67% סבורים כי יש לפעול באמצעות נשק חם והטלת קנסות על מנת למנוע התפרעויות וחיכוכים בין יהודים לערבים. כך עולה מסקר של תנועת "הביטחוניסטים", על רקע גל הטרור ולציון שנה למבצע שומר החומות.

הסקר, שבחן את תחושת הביטחון והמשילות הישראלית בקרב מדגם של 1,068 בני אדם, יהודים וערבים כאחד, נערך על ידי מחלקת המחקר של התנועה. מהממצאים עולה כי רק 25% מקרב ערביי ישראל סבורים כי יש לעם היהודי זכות לריבונות בארץ ישראל, ורוב ניכר – כ־75% – סבור כי אין לעם היהודי זכות שכזו.

עם זאת, כשנשאלו בני המגזר הערבי על עמדתם בהינתן מלחמת קיום בין ישראל למדינות ערב, הם סיפקו תשובות מפתיעות: כ־23% מן המשיבים הדגישו כי יתמכו במדינות התוקפות את ישראל, לעומת 26% שיתמכו במדינת ישראל. כ־51% השיבו כי לא יתמכו בשום צד.

מהסקר עולה עוד כי רוב הציבור, כ־66% מכלל האזרחים, מגלה חוסר אמון במשטרה; בקרב ערביי ישראל, לפי הנתונים, עומד חוסר האמון על 73%. אף שבקרב ערביי ישראל קיים חשש נמוך יותר לגורל המדינה, קיימת בבירור תחושת חוסר ביטחון גבוהה יותר – 71% ,לעומת 44% במגזר היהודי.

אחד הנתונים המעניינים בסקר נוגע לשאלת התמיכה בהקמת משמר לאומי – צעד שנחשף אתמול ב"ישראל היום". 66% מהציבור כולו תומכים, לפי הסקר, בהקמת משמר לאומי; במגזר הערבי תומכים במיזם 44%. 37% מקרב ערביי ישראל מוכנים להתגייס למשמר הלאומי לצורך מתן סיוע במקרי אסון והפרות סדר; במגזר היהודי עומדת התמיכה להתגייסות למשמר הלאומי על כ־54%.

מסכימים על הסיקור

רבות משאלות הסקר בחנו את תחושות האזרחים בנוגע למתיחות בערים המעורבות בשנה שעברה. כ־53% מהערבים ו־88% מהציבור היהודי סברו כי המהומות נבעו מסיבות דתיות־לאומיות. 22% מהערבים מאמינים שהאירועים התרחשו בשל רקע סוציו־אקונומי.

הסקר בחן, בין השאר, אילו דרכי פעולה נחשבות אפקטיביות להשבת הסדר בעת אירועי אלימות. בקרב המגזר היהודי, דרכי הפעולה שנתפסות כיעילות ביותר להשבת הסדר הן שימוש באמצעים לפיזור הפגנות (72%), שלילת זכויות אזרחיות ואי קבלת כספים (70%), ושימוש בנשק חם והטלת קנסות (67%).

לעומת זאת, בציבור הערבי, החמרת הענישה והטלת הקנסות זכו לתמיכה נמוכה (28%), וכ־20% תמכו בשלילת זכויות אזרחיות ובאי קבלת כספים מהמדינה. בכל הנוגע לסיקור אירועי האלימות בערבים המעורבות וביו"ש, השיבו 70% מהיהודים כי קיים סיקור מוטה לטובת הציבור הערבי. באופן מפתיע, גם 33% מהציבור הערבי הסכימו עם אמירה זו.

"אנו עומדים כעת בפתחה של מציאות מדאיגה – חוסר משילות בנגב, שסע ציבורי, הרגשת היעדר ביטחון, הסכם גרעין מתקרב ושילוח פיגועים בידי חמאס מיהודה ושומרון", מסר מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, תא"ל (מיל') אמיר אביבי. "האתגרים הללו מחייבים אותנו להתגייס כאנשי ביטחון ולהבין את המציאות, על מנת לפעול, קצינים ואנשי ביטחון יחדיו, לשיקוף המציאות המדאיגה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים