שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רוב הציבור מעדיף ממשלה בלי החרדים • סקר
ההסתה משפיעה
לפי סקר שפורסם הערב, 61% מהציבור מעדיפים שהקואליציה הבאה תהיה בלי המפלגות החרדיות • לפיד עקף את סער במספר המנדטים • איחוד מימין לבנט יביא 5 מנדטים
צעירים חרדים בבני ברק | צילום: יוסי שטארק - בחזית

סקר מנדטים שערך מכון מדגם בראשותו של מנו גבע הערב (שלישי) עבור חדשות 12, העלה כי רוב הציבור בישראל מעדיף כי הקואליציה הבאה שתקום תהיה בלי המפלגות החרדיות. זאת, לאחר שבוע של סיקור שלילי בכלי התקשורת הכלליים במדינה על התנהלות המגזר החרדי בתקופת הקורונה.

לפי הסקר, 61% מהציבור בישראל מעדיפים שהקואליציה הבאה תהיה בלי המפלגות החרדיות. 78% מהנשאלים שהגדירו את עצמם כמצביעים השייכים לגוש השמאל-מרכז, ענו כך. אך הנקודה המפתיעה הייתה כי 52% מהנשאלים שהגדירו את עצמם כשייכים לגוש הימין גם הצהירו כי הם מעדיפים ממשלה ללא החרדים.

בסקר עלה גם כי מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, עקפה את מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, ובכך התייצבה על המקום השני ברשימת המפלגות הגדולות.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מקבלת 29 מנדטים, יש עתיד 16, תקווה חדשה 15, ימינה 14, הרשימה המשותפת 10, ש"ס 8, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 7, מרצ 5, כחול לבן 4 והעבודה 4 מנדטים.

המפלגות שלא היו עוברות את אחוז החסימה הן, הישראלים בראשות רון חולדאי, המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', עוצמה יהודית בראשות עו"ד איתמר בן גביר ומפלגת עלה ירוק.

בסקר נבדקה גם אופציית חיבור בימין. במידה והציונות הדתית של סמוטריץ', עוצמה יהודית של בן גביר והבית היהודי של חגית משה היו מתאחדים למפלגה אחת, היא הייתה מקבלת 5 מנדטים. כתוצאה מכך, הליכוד הייתה מקבלת 27, יש עתיד 16, תקווה חדשה 14, ימינה 12, הרשימה המשותפת 10, ש"ס 8, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 7, מרצ 5, כחול לבן 4 והעבודה 4 מנדטים.

נבדקו גם תרחישים של חיבורים בגוש השמאל-מרכז. לו מפלגת הישראלים הייתה מתאחדת עם מפלגת העבודה, האיחוד היה מביא 7 מנדטים. יש עתיד הייתה יורדת ל-14 מנדטים ומרצ ל-4 מנדטים. כמו"כ, אם הישראלים הייתה מצטרפת ליש עתיד, האיחוד היה מביא ל-18 מנדטים.

תוצאות הסקר כלפי החיבור בימין, הביאו את עוצמה יהודית לחמם מנועים. בהודעה שיצאה מטעם המפלגה צוינו תוצאות הסקר: "שוויון כוחות בין עוצמה יהודית לאיחוד הלאומי. על פי תוצאות הסקר, לו היו הבחירות נערכות היום מפלגת האיחוד הלאומי הייתה זוכה ל-2.2% מסך הקולות, כשעוצמה יהודית זוכה ל-2.1%. מפלגת הבית היהודי בראשותה של חגית משה רחוקה מאוד מאחוז החסימה וזוכה ל-0.3% קולות בלבד. עוד עולה מתוצאות הסקר כי רשימה משותפת של האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית והבית היהודי, תניב סכום של 5 מנדטים".

"תוצאות הסקר הערב מוכיחות דבר אחד: רק חיבור מימין לבנט ימנע הקמתה של ממשלת שמאל ויביא להקמת ממשלת ימין חזקה. אנו קוראים לכל הגורמים בימין ובציונות הדתית לשים את שיקולי האגו בצד, להתכנס לחדר אחד – ולצאת לציבור עם בשורה של אחדות", נכתב בהודעת המפלגה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים