שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ריקוד דגלים בשער שכם וצעידה דרך שער יפו
פשרה עם המשטרה
מארגני האירוע שעורר סערה והמשטרה השיגו הסכמה על קיום המצעד בתחילת השבוע הבא: "מודים למשטרה על שיתוף הפעולה, שמחים שהדגלים יונפו בעיר העתיקה"
תגיות:
מצעד הדגלים ב-2016 | צילום: דוברות המשטרה

מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל הגיעו להסכמה על קיום מצעד מצעד הדגלים לציון איחודה של ירושלים ביום שלישי הקרוב. על פי הודעת מארגני המצעד, המצעד יצעד מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם שם, ברחבת השער, תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי (מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר).

מארגני המצעד מסרו: "אנו מודים למשטרת ישראל, למפכ"ל ולמפקד מחוז ירושלים על שיתוף הפעולה ושמחים שדגלי ישראל יונפו בגאון לאומי ברחובות העיר העתיקה על כל חלקיה. אנו קוראים לכל אזרחי ישראל להצטרף אלינו ביום שלישי הקרוב עם דגלי ישראל, להרים על נס את גבורת עם ישראל ולרקוד בשמחתה של ירושלים".

תנועת "אם תרצו" אשר היא אחת ממארגני ריקודגלים אמרה לאחר ההגעה להסכמה עם משטרת ישראל על מתווה המצעד ביום שלישי הקרוב כי "אנו מודים למשטרת ישראל על נכונותה להגן על חופש הביטוי חופש התרבות וההגדרה העצמית של אזרחי ישראל. ירושלים מעולם לא הייתה חופשית ובטוחה יותר לכלל העדות והדתות מאשר בזמן הריבונות הישראלית. אסור לנו לקפל את הדגלים ולוותר על הנכסים ההיסטוריים הללו בגלל ארגוני טרור ושאר מבקשי רעה. מדובר באירוע ערכי, חינוכי, לאומי וציוני מהמעלה הראשונה. אנו קוראים לכלל הציבור להגיע ולצעוד איתנו עם דגלי ישראל בבירת המדינה".

ביום שלישי השבוע החליט הקבינט המדיני-ביטחוני כי מצעד הדגלים שתוכנן להיערך אתמול ובוטל, יתקיים ביום שלישי הבא במתווה שייקבע בין המשטרה ובין מארגני האירוע. ההחלטה התקבלה במסגרת פשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, המפכ"ל וסגן ראש השב"כ המליצו לקבינט הביטחוני לא לקיים את מצעד הדגלים במתווה המקורי של צעדה דרך הרובע המוסלמי ושער שכם, וציינו כי ניתן יהיה לקיים את המצעד במסלול חלופי ובצורה מתואמת. במהלך הדיון בקבינט אמר מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז כי ממשל ביידן פנה למשרד לגבי המצעד, וציין כי האמריקנים מודאגים מעצם קיומו ואינם מעוניינים שתיווצר התלקחות חדשה באזור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים