שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » רפורמת יבוא המזון – תתרום להורדת מחירים
מבורך
איגוד לשכות המסחר מברך על אישור רפורמת יבוא המזון בוועדת הכלכלה של הכנסת: "זו רפורמה שלא תפגע בבריאות הציבור"
עו"ד אוריאל לין | צילום: עינת לברון

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בירך הבוקר את שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הבריאות ניצן הורוביץ ואת יו"ר ועדת הכלכלה חה"כ מיכאל ביטון על קידום רפורמת יבוא המזון, אשר צפויה להשיג מגוון תועלות.

לדברי לין: "איגוד לשכות המסחר מסורתית תמיד בעד הקלות בכל הקשור בתחום הייבוא, התאמה לסטנדרטים אירופים ומניעת החמרות מיותרות שאינן תורמות באמת לבריאות הציבור. גם דוח מבקר המדינה שפורסם היום מעיד באופן ישיר על כך שעודף הרגולציה מייקר מאוד את מחירי המוצרים לציבור הרחב. זו רפורמה שלא תפגע בבריאות הציבור, תקל על העוסקים במזון, גדולים קטנים ובינוניים, ולא פחות חשוב – תתרום להורדת מחירים".

באיגוד לשכות המסחר אומרים כי הרפורמה מצליחה להשיג שתי ציפורים במכה: גם משפרת את הרגולציה המקומית ומתאימה אותה לסטנדרטים האירופים המתקדמים באופן המשרת היטב את בטיחות ובריאות הציבור; וגם מקלה על הסחר במזון בכך שמייצרת שפה משותפת בין היבואנים הישראלים לבין יצרני המזון הבינלאומיים.

בנוסף, הרפורמה מקלה על הסחר בכך שהיא מאפשרת יבוא מבוסס הצהרה למגוון מוצרים שכיום לא ניתן לייבא על בסיס הצהרה, ביניהם, מגוון מוצרי חלב, פירות וירקות קפואים, מים מינרליים ועוד.

רז הילמן, סמנכ"ל יבוא, מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר מציין כי "המצב החמור בתחנות ההסגר של משרד הבריאות כיום, שם כבר במשך חודשים מעוכבים משלוחים לתקופות שמגיעות לשבועיים ויותר עד שנציג משרד הבריאות מגיע לבחון את הבקשה, ממחיש היטב עד כמה הרפורמה הזו נחוצה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים