שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "שבוע לאסון הנורא ואף אחד לא נחקר"
סמוטריץ' במתקפה
יו"ר 'הציונות הדתית' על כך שבחלוף כמעט שבוע מ'האסון במירון – אין אף אחד שנעצר לחקירה: "מחדל שמתקרב כבר לשרשרת המחדלים שהביאו לאסון עצמו"
בצלאל סמוטריץ | צילום: אתר הכנסת

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' התריע היום (חמישי) על כך שבחלוף כמעט שבוע מ'אסון המדרגות במירון' – אין אף אחד שנעצר לחקירה. לטענתו: "העובדה הזאת היא מחדל שמתקרב כבר לשרשרת המחדלים שהביאו לאסון עצמו".

סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "העובדה שעד היום, בחלוף שבוע מהאסון הנורא במירון, אף אחד, אבל אף אחד, לא נעצר ואפילו לא נחקר היא מחדל שמתקרב כבר לשרשרת המחדלים שהביאו לאסון עצמו. כל הדיונים על וועדת חקירה – כן או לא, ואיזו – לא יכולים לבוא במקום חקירה פלילית נחושה, שחייבת להתבצע סמוך לאירוע כשהזיכרון טרי".

‏"וועדת חקירה (ממשלתית, ממלכתית או פרלמנטרית) שתבחן את ההתנהלות הכללית באתר לאורך השנים, תפיק לקחים ותמליץ על מבנה ניהול וארגון אחר וטוב יותר, ואולי גם תשים אצבע על גורמים אחראיים ברמה המערכתית, אינה מחליפה חקירה מיידית וממוקדת על האחריות לאסון עצמו. אלה שני מישורים שונים ומקבילים".

כזכור, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים ביום שלישי האחרון מסיבת עיתונאים במהלכה הוא הודיע על כוונתו לפתוח בביקורת מיוחדת שתבחן את כלל המישורים שהובילו לאסון במירון. "בשל הנסיבות הטרגיות, בעטיין נדרשת ביקורת ייחודית שתבחן את הכשלים שהובילו לאחד האסונות האזרחיים הגדולים, ברצוני להדגיש, כי ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית, הדבר יבוא לידי ביטוי בדוח באופן חד משמעי, תוך התייחסות פרטנית לנוגעים בדבר", כך המבקר.

מבקר המדינה גם קיים אתמול סיור בקבר רשב"י בהר מירון יחד עם צוותי הביקורת, כחלק מתחילת עריכת הביקורת. בסיור השתתפו נציגי הנהלת האתר, נציגי מד"א, איחוד הצלה ואחרים.

במהלך הסיור הדליק מבקר המדינה נר לזכר ההרוגים באסון וקרא פרקי תהילים במקום. "חלק מעבודת הביקורת היא להגיע לשטח ולראות את הדברים מקרוב", אמר מבקר המדינה והוסיף: "הביקור היום הוא ביקור ראשון ונמשיך להעמיק כחלק מעבודת צוותי הביקורת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים