שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שבת, בג"ץ וסער: ח"כ אבוטבול מדבר על הכל
ראיון ל'בחזית'
הח"כ הש"סי בראיון בחירות ל'בחזית' לא חוסך מילים קשות נגד לפיד, לא מאמין בסער, וחושף את ההתנהלות שאשא-ביטון • על בג"ץ: "מי שיושן עם כלבים מתעורר עם קרציות"
משה אבוטבול | צילום: אתר הכנסת

כשהפסיד בבחירות לראשות העיר בית שמש, על חודם של כמה מאות קולות, היו רבים שהספידו אותו, גם הוא עצמו לא מיהר לשום מקום וחזר לכולל, אבל לפני שנה, כשח"כ משה אבוטבול נבחר לראשונה לכנסת, הוא הוכיח לכל המצקצקים כי 25 השנה בעיריית בית שמש היו רק קדימון לקריירה פוליטית ועשייה ברמה הארצית.

אבוטבול, שנבחר לראשונה לכנסת בבחירות לכנסת ה-22, כבר נמצא בסבב הבחירות השלישי שלו, בתוך שנה, כבר ותיק ורגיל, בכל זאת הוא כבר למד דבר או שניים בכהונתו במשך עשור כראש העיר. בראיון מיוחד ל'בחזית', מסכם אבוטבול את הקדנציה הקצרה ומציב את היעדים לכנסת הבאה.

לא תופתעו לשמוע, שכמו כל ח"כי ש"ס, אבוטבול מחוזר ומצהיר על תמיכה חד משמעית בנתניהו: "הכרזנו וחזרנו לא אחת על זה שאחרי הבחירות נתמוך בבנימין נתניהו ואכן אנחנו מתפללים להצלחתו, מייחלים להצלחתו ועושים כל מאמץ על מנת שהוא ימשיך להנהיג את מדינת ישראל הלאה".

אם בליל הבחירות מפת המנדטים תתייצב לטובת סער, לא תתמכו בו?

"אין לנו כיוונים אחרים ואנחנו לא מזגזגים ואני גם מאמין כי בע"ה שהוא יצליח ובעוד כ-40 יום נוכל להביא את התוצאה ואני שמח שב"ה הגרפים מתחילים להתייצב לטובת נתניהו ושהעדפות שהיו בתחילת לדרך לגדעון סער מתחילים להתמסמס ובנט שהיה שווה כ-20 מנדטים ועף על עצמו מתחיל סוף סוף להתאפס ולנחות מהמקום שהוא היה בו". 

אבוטבול בחיבוק עז עם דרעי | צילום: אתר הכנסת

"הציבור מתחיל להבין שבסופו של יום צריך לנהל את המדינה הזאת ולא שכל חובבן יכול לבוא ולנהל כזאת מדינה מורכבת ובעייתית. ואם בנתניהו עסקינן, אין כל ספק כי הישגיו המדיניים בהסכמי השלום שהביא, ייצוב הכלכלה והעמידה לימין עולם התורה וחוסר מלחמות כלפינו אלו דברים שביום הבוחר יעמדו לימינו ויזקפו להצלחתו".

האם בשבועות האחרונים היו ניסיונות להידברות מצד גדעון סער שאולי ניסה לשלוח מסרים ולגשש אפשרות של שיתוף פעולה אחרי הבחירות?

"לא. אין לנו שום קשר איתו. לדעתי הוא גם יעדיף שכעת לא נתבטא לטובתו ושלא נסתובב על ידו כי אולי אנחנו 'נקלקל' לו את האפשרות לגרוף עוד מנדטים". 

"אנחנו רואים שסער מתחיל לשנות את טעמו והמילים היפות לזכות החרדים שהיו חלק מהשיח האינטגרלי שלו השתנה טעמם אז שימשיך בכיוון שלו, הוא יכול אפילו להקצין, לשבור שמאלה, שיילך לאיזה כיוון שהוא בוחר, אנחנו לא חושבים שהוא הדמות שתושיע ותגאל את עם ישראל בעת הזאת".

"לפיד בא מבית טוב בו החינוך שקיבל היה לשנוא חרדים"

לאחרונה נשמעים קולות שאולי הגיע הזמן להסיר את החרם מיו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אבוטבול לא חושב כך "נער הייתי וגם זקנתי, זה לא ענין של התבגרות אלא של כדאיות. עכשיו הוא קצת מוריד פרופיל שכן הוא אינו רוצה להיות מואשם בריאקציה של הציבור החרדי לממשלת מרכז-שמאל ושהוא סתם את הגולל על האפשרות שהוא ימונה לראשות הממשלה".

"אם לפיד בתת מודע שלו אינו די מעריך את הציבור החרדי והוא בז לערכים שלנו אז אוקיי, הוא עסוק עכשיו בדברים אחרים, אבל ברגע האמת הוא שוב ינשוף ויעשה את הכל נגדנו. למה הדבר דומה למשל על הוויכוח הנודע של הרמב"ם וחכמי העולם עם העכבר והחתול. נשאלה באותם ימים השאלה האם ניתן לאלף חתול?"

אנחנו רואים שסער מתחיל לשנות את טעמו והמילים היפות לזכות החרדים שהיו חלק מהשיח האינטגרלי שלו השתנה טעמם אז שימשיך בכיוון שלו, הוא יכול אפילו להקצין, לשבור שמאלה, שילך לאיזה כיוון שהוא בוחר, אנחנו לא חושבים שהוא הדמות שתושיע ותגאל את עם ישראל בעת הזאת

"משתמה הרמב"ם עד איזו דרגה אנושית ניתן להביא חתול כתוצאה מאילוף הוא נענה כי אפשר להביא אותו להיות מלצר באירועים. ואכן באחד האירועים הגדולים החתול הופיע, הסתובב בין האורחים כמלצר ועשה את עבודתו באופן מעורר השתאות, אלא שפתאום הופיע עכבר קטן ושחרר את הנצרה. החתול השליך ארצה את מגשי האוכל והחל לרוץ אחרי העכבר, כי חתול נשאר חתול ועכבר נשאר עכבר".

"להבדיל כמובן, אינני חושב כי צריך לרדת ברמה אבל לפיד יישאר אותו לפיד. הוא בא מבית טוב בו החינוך שקיבל היה לשנוא את החרדים, וברגע האמת הוא יידע לתקוע את הסכין. ואתה יודע מה? תיאורטית אם החרדים יצטרפו אי פעם לממשלתו, הוא כבר ימצא את העיתוי המושלם מבחינתו להשליך אותם החוצה כדי 'להראות' לכולם שהוא לא 'נכנע' להם..".

משה אבוטבול ובני גנץ | צילום: אתר הכנסת

"ועוד משהו, אנחנו לא יכולים להאמין גם לא בבנט. היה בניהם בעבר ברית ואני לא יכול להיות בטוח ב-100% שברית האחים הזו לא תחזור על עצמה פעם נוספת בשעת מצוקה כזו או אחרת. אנחנו עובדים בכיוון שאנו בטוחים בו. הליכוד היה אתנו בסדר בשנים האחרונות, הוא הוכיח את עצמו".

"נבחרנו על מנת לחוקק חוקים"

גפני הצהיר השבוע כי התנאי שתציב יהדות התורה בפני כניסה לממשלה הבאה, יהיה חקיקת 'פסקת ההתגברות', בש"ס מברכים ומצטרפים: "אני חושב שגפני פרץ לדלתיים פתוחות שכן אין זו דרישה שלו. מדובר בדרישה שהציבו גם בימינה וגם חלקים בליכוד. אני חושב שבמצב הזה שבג"ץ משתולל כמו 'חוק החמץ' וחוקים נוספים שהוא באמת מתערב בצורה בוטה נגדנו הדרישה היא לגיטימית, אבל אני יכול לבשר שמאוד יכול להיות שהרב גפני ימצא שותפים רבים לדרישה הזאת כאשר לדעתי הוא לא יהיה קול קורא במדבר".

"יש להסדיר את יחסי הכנסת עם בתי המשפט אשר שכחו לגמרי שאנחנו נבחרי הציבור שנבחרנו על מנת לחוקק חוקים ולא לעשות אותנו פלסתר שנעבוד על חוק להעברה בקריאה ראשונה, שניה ושלישית עבור בוועדות ויקום איזה שופט שיהיה מי שיהיה שלא נבחר על ידי העם ויהיה בעל תפיסות ועמדות מנוגדות והוא יבוא ויפסול חוקים שבאמת שנעשו בעמל וביזע, ואחרי הידברויות ארוכות ושעות על גבי שעות".

משה אבוטבול

"אני יודע מה זה לחוקק חוק, זה רביזיות ועוד דברים רבים אחרים שקורים ואז בסוף בא בג"ץ ובמחי יד מפוצץ חוקים, אז שלא יתפלא אם אחרי זה יכניסו לו את פסקת ההתגברות. וכדברי המשל הנודע "מי שיושן בלילה עם כלבים שלא יתפלא אם הוא מתעורר בבוקר עם קרציות".

מה שיקרה בסוף, זה שבג"ץ יקבע ש'פסקת ההתגברות' הנו 'חוק שאינו חוקתי'… יש להם פתרון לכל דבר

"'חוק שאינו חוקתי'? אז אולי נהפוך את זה בהפוך. אולי הביטוי והיחס שלהם לחוק הוא שעומד בניגוד לחוק? בא נחשוב אחרת? אנחנו זה 'בית המחוקקים' ובלתי אפשרי לעשות צחוק מהעבודה שלנו. אנחנו עובדים קשה".

"אני בכל יום מבקר ב-5 ערים"

אבוטבול, שעומד בראש מטה עדות וקהילות, מסביר כי "אני ממונה על מספר קהילות כמו הקהילה הגרוזינית, והקהילה האתיופית שהיא מפוזרת בכל הארץ ששם באמת יש לי השקעה מאוד גדולה ואני בכל יום מבקר ב-5 ערים בהם מתגוררים ריכוזים של עולים אלו ואני נפגש עם הנציגים שלהם, ונציגי 'הבני תורה', יוצרים את החיבורים ומשתמשים בנושא האפליקציה שלנו כדי לתת הם הנגשה לפעילות המסועפת שלנו".

"בסוף, אין תחליף למפגשים הגדולים בהם אתה נפגש עם מכרים מהעבר הלא רחוק ומסכמים פעילות שוטפת יחדיו, מקבלים השראה מפעילות בערים אחרות, אכן מאוד חסר לנו כעת המגע הפרונטלי אבל כולם מבינים את זה שכן לא ניתן לעבור על החוק אך מצד שני צריך גם לעבוד. נתפלל ונקווה שתהיה זו מערכת הבחירות האחרונה בצל הקורונה שמייצרת כאמור קשיים מאוד גדולים".

אפשר גם לומר עוד נקודה טובה בסיעתא דשמיא והוא שאין גם מחלוקות פנימיות. כולם יודעים שיש יו"ר אחד לתנועה, עובדים סביבו, פעם בשבוע יש לנו ישיבת סיעה כל אחד מוסד דו"ח על פעולותיו, יש שאלות ותשובות וכיוון כיצד לנהוג בהצבעות הקרובות

הוא מתייחס לקושי בעידן הקורונה: "אם בעבר ידענו לכנס מאות ואלפים בבנייני האומה או ב'טדי', הפעם אילוצי הקורונה מביאים אותנו לשינוי בדפוסי העבודה בצורה קיצונית לגמרי"..

"הכינוסים שלנו הם קטנים בצורה פרונטלית אך גדולים דרך ה'זום', רק לדוגמה שבכנס הראשון שלנו עם יו"ר התנועה השתתפו כ-1000 פעילים באמצעות ה'זום' ועל זה נאמר 'גם זום לטובה', כלומר, אנחנו רותמים את הטכנולוגיה כדי לפתור את הבעיות שלנו ולהעביר מסרים לפעילים. ברמת השטח, מתקיימים כנסים לפי קבוצות ובהתאם להנחיות הריחוק החברתי".

זה מעניק לכם פתרון גם להופעת חברי מועצת חכמי התורה ורבני התנועה?

"זה בדיוק הנושא הבא, התחלנו להנפיק סרטונים יומיים בשם 'החיסון היומי' בו כל אחד מגדולי ישראל מהחוגים שלנו מדבר על תקופת הקורונה בקצרה ובתמצית כשלסיום הוא מבקש מהצופים להתחזק ולפעול למען התנועה, זאת מעבר לחומר התעמולה הקלאסי של פעילות התנועה של הח"כים שלה בכנסת במהלך הקדנציה וכמובן היו"ר הרב דרעי על המשרדים שהוא חולש עליהם".

"רמי לוי הודה לי על העידוד"

אבוטבול הקים עם כניסתו לכנסת את השדולה למען השבת, אליה הצליח לצרף באופן מפתיע גם לא מעט חברי כנסת שאינם חובשים כיפה: "השדולה הוקמה לפני כשנה, אני הקמתי אותה וצירפתי אליה כ-30 חברי כנסת מכלל המפלגות, ובהם ש"ס, ימינה יהדות התורה ואפילו מהליכוד ובהם גם כאלו שאינם חובשי כיפה שהביעו הסכמה לעקרונות השדולה שהמדינה שלנו צריכה להיראות יהודית ולשמור על עקרונות השבת והמרחב של הפרהסיא".

"אנחנו לא נכנסים לאדם אל תוך הבית כדי לבדוק האם הוא מקיים את הלכות סוחט ובורר, ודברים בצורה אישית", הוא מסביר, "אבל היא כן מתערבת ותפעל שלא תופעל תח"צ בשבת ושלא ייפתחו בתי מסחר ועינוגים. מעבר לחוק היבש אנחנו מקבלים לעיתים תלונות מאזרחים וככל שמדובר על בתלונות על גורמי ממשל או כאלו שמתוקצבים על ידי משלם המיסים אנחנו פונים באדיבות בצורה מנומסת על ידי מכתב ומבקשים לברר זאת, ומצד שני מעודדים יוזמות ומעודדים שומרי שבת".

אבוטבול עם הגר"ע יוסף | צילום: באדיבות המצלם

"כך לדוגמה הברכות שהוועדה קצרה מרמי לוי בתגובה לנאום שנאמתי מעל בימת הכנסת בו הבעתי מילות הערכה לנוכח סגירת 'ישראייר' בשבת. קיבלנו משוב מאוד חיובי ממשפחתו של איש העסקים רמי לוי על העידוד שלנו והם הודו לנו שחיזקנו אותם אבל בא נגיד שהם חיזקו אותנו בזה שהם הוכיחו לעם ישראל כי אפשר גם אחרת ושומרים כל חומות השבת". 

"אני חושב ש'השדולה' כשמה כן היא, זה בסך הכל 'השתדלות' ולא כפייה. וב"ה ראינו גם תוצאות טובות כמו למשל פרופ' רוני גמזו לשעבר הפרויקטור שבעיצומה של השבת הכין את הלוגיסטיקה לקראת הריאיון שהיה עליו להעניק במוצ"ש. הרעש סביב זה אף הגיע לוועדת העבודה והרווחה שם סנטתי בו בנושא והוא התנצל הבהרתי לו שהוא כדמות ממלכתית מחויב יותר מאחרים לשמר ולהחשיב את השבת, את המורשת שלנו, אנחנו העם היהודי".

האם יצא לכם בשדולה, לעמוד גם מול נתניהו כאשר לשכתו הוציאה הודעות לעיתונות בשבת?

"בלי ספק שכאשר גם נתניהו חרג ובישר על ההסכמים שהיו לו עם האמירויות וזה נעשה ממש כמה דקות לפני שבת, אנחנו לא היססנו לתקוף את הנושא הזה וגם כן העברתי מסרים מאוד ברורים בנושא הזה שהשבת עם כל הנושא הזה של ההסכמים החשובים שהוא מביא לעם ישראל, אבל שבת קודש והשלום שלנו עם בורא עולם חשוב לפני הכל. כך שאצלנו אין הנחות גם לסלב וגם לאנשים חשובים. שבת זה מעל הכל".

"וכמובן שהיו לנו הערות לשר החוץ מר גבי אשכנזי מעל בימת הכנסת על זה שהשגרירים צייצו לגבי הנושא של השלום בעיצומה של השבת והערנו לו על זה, כך גם לשרי הביטחון, הבריאות והתרבות הערנו כשהיה צורך, אין לנו שום סנטימנטים לכל מי שמחלל שבת וזה נוגד את הקריטריון של הסטטוס קוו, אנחנו בנושא הזה מעירים עם מכתב, אנו פונים לאותו גורם באופן חיובי וזה מה שעשיתי גם לפני שבוע לשר הבריאות וגם לקופות החולים, לכל מי שקשור לנושא של חילול שבת".

האם נושא השבת יוצב כתנאי לכניסה לממשלה?

"חיזוק חומות השבת, באופן עקרוני במדינה נמצא במצב יחסית סביר. אם לא יכרסמו בזה אז אנחנו נוכל יותר ויותר לחזק את זה. אבל בחקיקה מוכיח מעל הכל שזה קצת יותר מורכב וקשה להשיג את זה. לדעתי, חייבים להקים גוף מאוד גדול ורציני של הסברה, כזה שיתן הסברה נאותה כמה החשיבות של השבת וחשוב גם כן לעשות פעולות חיוביות בנושא השבת".

"בכוונתינו בשדולה ליזום מגוון פרויקטים חיוביים למען השבת כמו אירוח שבתות, כמו עידוד כאלה ששומרים שבת כמו שעודנו את רמי לוי מעל בימת הכנסת ועוד. אלא שלנושא הזה נדרש תקציב. יתכן שאנחנו נבקש תקציב מסוים לעודד את הנושא, זה כבר יותר מורכב. יש דברים שעל מנת לקדם אותם נידרש לתמיכה ממפלגות נוספות כמו יהדות התורה וימינה והליכוד".

"אם נצליח להשחיל עוד כמה דברים טובים בתוך הסכם קואליציוני וודאי שכן אבל זה כבר בטיפול יו"ר התנועה שלי הרב אריה דרעי. אנחנו נמשיך כ'שדולה' לשדל ולעשות את הכל ומה שצריך, בין השאר בכוונתנו להקים מועדון צרכנים של כל החנויות של שומרי שבת לעודד שיקנו רק אצלם ויעדיפו אצלם עם הנחות מסוימות, יש הרבה רעיונות יפים לעשות בנושא הזה, אבל השדולה תשמע כן היא 'שדולה' משתדלים למען השבת לשדל אנשים".

"את כל השאר בעזרת השם מה שלפי החוק, אז יש את חוקי המדינה ומה שקשור ל'שדולה' הדברים נעשים בצורה יותר נעימה על מנת לקרב אנשים לאבינו שבשמים".

"יש הרבה הרבה רעיונות יפים בנושא הזה שנמצאים אצל בקנה, אני מקווה שנצליח לתקצב את זה אולי גם כן מתוך המפלגות החרדיות וכפי שאמר הרב אריה דרעי בהקמת השדולה כי על כל מפלגה לתת מחלקה סכום מסוים קטן, שנוכל לעשות גם פעילויות, לעשות את השבת שהיא נראית בצורה חיובית".

"ניתן לסייע לבעלי עסקים גם מבלי לעשות פוליטיקה על הגב שלהם"

אבוטבול, שחבר בוועדת הקורונה של הכנסת, מסביר איך היא הפכה לכמעט לא רלוונטית: "כרגע הכנסת נמצאת בפגרת בחירות וכמו יתר הוועדות של הכנסת גם הוועדה הזו כרגע אינה מתכנסת בימי פגרה. בגלל שהיה סכסוך מאוד גדול בין יו"ר הוועדה ח"כ שאשא-ביטון לראש הממשלה, היא ניסתה לנהל מדיניות נפרדת מזה של קבינט הקורונה וזה יצר פיצוץ".

"כמובן שבזמן פעילות הוועדה עמלנו לתועלת המגזר במגוון נושאים אם זה בתי הכנסת, המקוואות, הנסיעה לאומן, חתונות ואירועים, לצערנו לא תמיד הצלחנו, שכן הכוחות של משרד הבריאות והצוות הרפואי הם כוחות גדולים ביותר והם הפעילו לחצים אדירים על נתניהו כך שלא תמיד אמנם הצלחנו לבטל גזירות אך כן להמתיק אותן במעט".

הזכרת את העימותים בישיבת הקבינט מול היו"ר שאשא-ביטון, מה לדעתך הביא אותה לחצות את הקווים ולהפוך לאופוזיציה?

"היא למעשה אישה מאוד אינטליגנטית אך מצד שני מאוד כוחנית, היא בעלת עמדות מאוד ברורות וקשה מאוד לקפל אותה. לרוב בכנסת כשמגיעים למבוי סתום כל צד מנסה לבוא לקראת הצד שכנגד וביחד לבנות גשר גם אם יש מי שיקראו לזה 'פשרה' (כי לעיתים אתה עלול לאבד את הכל) אלא שהיא היתה כמו שאומרים 'פרומקייט'… ונהוג לומר כי כשאתה הולך עם ראש בקיר, ברוב המקרים הראש נשבר, ולא הקיר. היא הלכה מול ראש הממשלה 'דוך' עד הסוף ולא היתה מוכנה להבין שיש את הריבון שהיא הממשלה ושהכנסת אמורה לסייע לעבודת הממשלה ולא כמו שכולם סבורים שהכנסת חייבת להתנגח בממשלה שזו תפקידה של האופוזיציה".

"היא לא הבינה שהיא בקואליציה, היא פנתה אלי לא פעם בבקשה להצביע עמה בעד האג'נדה שלה מול עמדת הקואליציה ובחלק מהפעמים בחרתי להיעדר מהדיונים בשל כך עד שהחלטתי לשים לזה סוף וקיבלתי החלטה בעניין והיא שניתן לסייע לבעלי עסקים גם מבלי לעשות פוליטיקה על הגב שלהם".

"השתדלנו להיות לא סקטוריאליים"

"השתדלנו להיות עם כלל הציבור ולא סקטוריאליים", מסכם הח"כ הש"סי את הקדנציה הקצרה יחסית. "פעלנו רבות למען עולם התורה כמו אותו מאבק שלי כאשר הייתה לי סייעתא דשמיא מיוחדת להציל כמה מיליוני שקלים למספר כוללים שהגישו באיחוד של ימים בודדים את אישורי הניהול התקין ובגלל זה משרד האוצר העניש אותם ולא העביר להם שנה שלמה את התקציבים. נאבקתי על זה מול משרד המשפטים, רשם העמותות ומשרד האוצר ובוועדת הכספים ובמליאה וב"ה בחנוכה התקציבים הועברו".

"הזמין אותי ראש כולל בראש העין שערך לכבוד כך סעודת הודאה גדולה בשילוב עם סיום מסכת, שיבח את הפעילות הזאת ומסר לי חבילה של המחאות לחלק לאברכים באומרו, "זה הכסף שלך"… אתה הבאת את זה ואתה תחלק את זה".

"בוודאי שאלו דברים מרגשים, אנחנו זוכרים כל הזמן את המשימות שלנו. כשאתה נמצא בכנסת עליך להיאבק גם למען הנכים וגם למען החולים מכלל הציבור ולמען מתנדבי השירות האזרחי שקיבלו מענק בימי הקורונה".

"הזמין אותי ראש כולל בראש העין שערך לכבוד כך סעודת הודאה גדולה בשילוב עם סיום מסכת, שיבח את הפעילות הזאת ומסר לי חבילה של המחאות לחלק לאברכים באומרו, זה הכסף שלך"

אבוטבול תוקף בחריפות את עמותת פתחון לב שעתרה לבית המשפט והובילה להשעיית תכנית המענקים של השר דרעי: "מדובר בכאב מאוד גדול. 'משפט שלמה' יוכיח כי לנגד עיני העותרים כלל לא עמדה טובת משפחות במצוקה כלכלית. עמותת 'פתחון לב' הוכיחה שאין להם לב. עצם העובדה שהם נלחמו ונאבקו בצורה כל כך קשה ברבבות נצרכים שהתלושים הללו היו מסדרים אותם כלכלית אם לא מסייעים ומקלים עליהם במעט לסיים את החודש".

"מדובר בבשורה ענקית על נלחם השר דרעי שאני יודע כמה בירוקרטיה היה עליו לצלוח עד שהיא אושרה. העמותה הזאת נלחמה בצורה לא ברורה ולא מובנת וכמאמר הפתגם כי השבע אינו מכיר ברעבונו של הרעב. אנשי העמותה, כאשר נכנסים ל'רשם העמותות' ובודקים את המשכורות של אותם מנהלים, הרי שמדובר במשכורות בסכומי עתק כך שהם האחרונים שיכולים להבין מה קורה במשפחות ילדים קטנים מכלל המגזרים שאינם מסיימים את החודש".

אבוטבול עם הגר"י יוסף | צילום: באדיבות המצלם

"תכנית המענקים היתה תכנית של מיליונים שהיו מיועדים לאוכלוסיה הכללית, הערבית, החרדית ולכולם, למיליוני אזרחים שיכלו ליהנות מזה, ל-200,000 משפחות שחיכו את הרגע הזה לקבל את השוברים, והנה שוד ושבר, באו אותם רשעים שהתאכזרו באופן שרירותי ואטום כלפי היוזמה. הצעתי כהצעה ידידותית למנהלי העמותה – תשנו את השם שלכם ל'חסרון לב' כי פתחון לב זה הדבר האחרון שמאפיין אתכם".

מניח שבג"ץ קבע את מה שקבע על בסיס היגיון צרוף כל שהוא, לא?!

"תראה, בג"ץ כמו בג"ץ יש לשופטיו עם מה לעשות שבת הם לא כאלו מסכנים ואומללים אז הם לא יודעים מה קורה אצל משפחות בוזגלו ורבינוביץ שנמצאים עם 8 ילדים וידם אינה משגת לקנות עוף לשבת. את מי זה מעניין בבג"ץ, עם החרדים עם נוהגים תמיד ב'פרומקייט' כשהם מדקדקים עמם כחוט השערה כדי להכשיל כל ענין".

"חופש הביטוי אינו מקנה זכות לשסות"

הוא תוקף בראיון את האכיפה הבררנית נגד המגזר החרדי ואומר כי "אנחנו מקבלים לא מעט סרטונים ממקומות שונים בארץ ורואים לפעמים יד קשה כלפי הציבור החרדי. כך גם רואים שאין אכיפה בחופי הים ובמקומות שאינם מוגדרים כאתרים 'חרדים'. אבל זה לא מצדיק להגיד שבגלל זה לא נשמור על עצמנו".

"אנו מחויבים לשמור על הבריאות שלנו לא בגלל החילונים ולא בגלל משטרה אלא בגלל שיש לשמור שהמגפה לא תתפשט. ובאשר למדיניות היד הקשה, היתה לנו פגישה של חברי הסיעה יחד עם היו"ר דרעי, רה"מ, השר אוחנה ואדלשטיין וממש העלנו והבאנו בזעקה קשה את הכעס ואת המרמור שיש בתוך הציבור".

"אני חייב לבוא ולומר שהחל מאותה פגישה אכן ירד קצת המתח ומדיניות היד הקשה כזכור בתחילת הגל הראשון וזאת לאחר שהשר לביטחון פנים קיבל הוראה ישירה מראש הממשלה שהבין כי אם המדיניות תמשך כפי שהיא, הרי שלא נוכל להיות שותפים בשום קואליציה".

"רואים שאין אכיפה בחופי הים ובמקומות שאינם מוגדרים כאתרים 'חרדים'. אבל זה לא מצדיק להגיד שבגלל זה לא נשמור על עצמנו"

"אנחנו מבינים את המצב, יש עדיין התפרצויות זעם פה ושם, אנחנו מבינים שהציבור כבר עייף מכל השמירה על החוקים, זה לא קל וגדולי ישראל בראשות מועצת חכמי התורה מסייעים לנו מאוד בנושא הזה וקוראים לשמור על ככלי הבריאות".

כראש עיריית בית שמש לשעבר – אתה מזהה קווים מקבילים בין ההסתה בזמנים שלך נגד המגזר לבין זו המתחוללת כעת?

"אין ספק. זו אותה עיתונות ולא השתנה כלום. ההסתה מאוד כואבת. כך למשל דבריו של גל אוחובסקי שדיבר בצורה מאוד קשה נגד החרדים כשהוא קורא 'להילחם אנשי בני ברק' אלו דברים שלא יעלו על הדעת. חייבים לטפל בזה".

"חופש הביטוי אינו מקנה זכות לשסות את האוכלוסייה זו בזו. נתאר לעצמנו אם הדברים היו נאמרים כלפי הערבים או האתיופים, תראה איך ליברמן מדבר. זו ההזדמנות לקרוא לכולם אנא, הניחו ליצר הנקמה ותכבדו כל אחד באשר הוא אדם".

האם אתה מזהה אכזבה בציבור מנציגיו בכנסת לנוכח אכיפת היתר המשטרתית בימי הקורונה, או שתחושות אלו שמורות למפלגה האשכנזית?

"אני פחות יודע מה שקורה ביהדות התורה. אני יכול רק לומר שהציבור שלנו רואה כל הזמן כיצד נציגיו נלחמים בחירוף נפש בתוך הוועדות גם בנושא של הקורונה".

"קח את הח"כים אזולאי וארבל שנטלו על עצמם את משימת הטיפול בחינוך המיוחד, בוסו בוועדת החינוך כנ"ל טייב גם בוועדת הקליטה והעלייה, כל אחד בתחומו, הם פשוט באו רעבים להישגים".

"שלא לדבר על שר הפנים החבר בקבינט שלעיתים מהווה קול נשמע בערבה שכן הוא ניצב בודד מול 36 שרים שמביעים עמדות מנוגדות אבל עם כל זאת הם סרים למשמעתו, הם מחשיבים את דעותיו ועמדותיו".

"אפשר גם לומר עוד נקודה טובה בסיעתא דשמיא והוא שאין גם מחלוקות פנימיות. כולם יודעים שיש יו"ר אחד לתנועה, עובדים סביבו, פעם בשבוע יש לנו ישיבת סיעה כל אחד מוסד דו"ח על פעולותיו, יש שאלות ותשובות וכיוון כיצד לנהוג בהצבעות הקרובות". 

"יש בנינו הרמוניה מאוד גדולה וזה מביא לתוצאה שמתבטאת גם בסקרים בהם אנחנו על 8-9 מנדטים ואני תקווה שבזכות המאמצים הכבירים נוכל להדביק את הפער שהיה חסר בבחירות האחרונות ולהגיע גם למנדט העשירי. אינשאללה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים