שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » שוטרים – אינכם מתאימים ל"מבצע מירון"
דברו איתי בחרדית
אחרי שנים ש'התחננתם' שנסמן אתכם כאויבי היהדות, ובפרט אחרי שנת הקורונה שחלפה זה עתה, מי אתם שתצפו לשיתוף פעולה? • הגיע הזמן להעביר את המושכות לשוק הפרטי
שוטרים במירון | צילום: באדיבות המצלם

אין מילים שיכולות לתאר את שהתרחש הלילה. הטרגדיה הנוראה תיחקק לעד בליבות כולנו, ומדי שנה בל"ג בעומר ניזכר בתמונות האימה המדממות ושקי הגופות שהפכו לאבל מחולנו.

מוקדם לשפוט מי האחראי לטרגדיה הנוראה ומי הם האשמים במחדל, אבל הוא בהחלט היה יכול להימנע אילו המשטרה הייתה מוותרת על כבודה ומעבירה את הפיקוד על מבצע ל"ג בעומר במירון לשוק הפרטי. שוק שבו למנהלי האירוע ישנה שפה משותפת עם המשתתפים בו.

כן, הכתובת הייתה על הקיר. כמה וכמה עיתונאים הזהירו שוב ושוב בשנים האחרונות כי אסון במקטע הדרך בו התרחשה הטרגדיה הנוראה הוא רק עניין של זמן. "הכתובת הייתה על הקיר", הם זעקו הבוקר. אבל זה ממש לא הסיפור האמיתי כאן.

עזבו לרגע את נוהג ה"אמרתי לך" שמגיע לידי שימוש לאחר כל אסון רח"ל. לצערנו אנו חיים בעידן שבו התיקון מגיע רק לאחר האסון, ולא לאחר ההתרעה על התרחשותה האפשרית. דוגמה לכך ניתן לראות בלא מעט "כבישים אדומים" שלא רומזרו עד ששקי הגופות נערמו עליהם.

ולמרות זאת, אילו השוטרים רק היו מדברים בחרדית האסון היה יכול להימנע…

כשהחמאס חילק פקודות לצה"ל

היחסים בין משטרת ישראל תמיד ידעו עליות ומורדות, אך גם כשהם היו בשיאם הם עדיין היו שליליים ביותר. מאז ומתמיד שררה מתיחות בין משטרת ישראל למגזר החרדי, בדגש לציבור הירושלמי והקנאי שמהווה חלק ניכר ומשמעותי מהעולים מירונה. מבחינתם, משטרת ישראל, חמאס וחיזבאללה – היינו אך. (השוואה מקוממת כמובן, אבל לא אני עורך אותה, זה הם שצועקים נאצי ללובשי מדים).

בשנה האחרונה ובחסות נגיף הקורונה המשיכה התופעה להתרחב, כאשר הפעם היא ממש לא נעצרה בגבולות שכונת מאה שערים הירושלמית ובריכוזים הקיצוניים בבית שמש. הפעם זה כבר חדר ללב המיינסטרים החרדי.

התנהלות המשטרה בשנה האחרונה כלפי החרדים, ולא משנה אם בצדק או שלא, הפכה כל שוטר לסמל סטטוס של אויב. זה הגיע עד לצעירי הצאן שחונכו לראשונה כי השוטרים מנסים למנוע מהם ללמוד. תחושה של שמד, אינקוויזיציה ועוד לא מעט תארים שעדיף שלא נעלה על הכתב.

היותו של אויב כזה מפקד על אירוע רוחני ומלא הוד, שבינו לבין "מדורות" התרבות של אחינו החילונים אין כל קשר מקרי, מהווה למעשה הצעד הראשון בדרך לכישלון. כלום, מישהו ציפה שצה"ל יקבל פקודות מחסן נסראללה ואיסמעיל הנייה? ברור שלא! ועם תחושות כאלה, מי מצפה לבסיס של ניהול מבצע מוצלח – משמעת?

נסו לרגע לדמיין את שולחן השבת, בו יושבים רק בני המשפחה הקרובים, פחות מעשרה במספר, ללא משמעת… דקות ספורות ותגיעו לאיבוד שליטה טוטאלי. קל וחומר באירוע בו משתתפים מאות אלפים.

אין שפה משותפת

לא, החרדים אינם ציבור לא-ממושמע. למרות הפגיעה היומיומית בהם באמצעות משטרת ישראל הם משתדלים ככל הניתן לבצע את הנדרש מהם. הם יעשו זאת כדי למנוע "חילול השם" וממגוון סיבות נוספות. אבל גם לתת הוראה צריך לדעת איך…

מציאות שבה שוטר לא מבין מה זה "צענטער" ומה המשמעות של "חיוב", מציאות שבה שוטר אינו יודע להבדיל בין בחור ישיבה שמכונה "צדיק" לבין אדמו"ר גדול, בין משב"ק להויז בוחער וכהנה וכהנה – הינה מציאות שלא מאפשרת לו לנהל אירוע המיועד לציבור הזה.

על שוטר להבדיל בין ילד חלאקה לפעוט שהגיע עם משפחתו, בין נער בר מצווה לבחור ישיבה ולא רק. הם אולי בני אותו הגיל, אבל לכל אחד מטרה ויעד שונה. אילו רק היה יודע לאן פניו מועדות ומה צרכיו הדרך הייתה מתפנה ברגע.

בעוד בקשה שגרתית של שוטר מאחד המתפללים "לזוז כי הבחור הזה ממהר" לא הייתה מתקבלת, ואף הייתה מעוררת זעם כתוצאה מתחושת קידום מקורבים ואח"מים על חשבון האזרח הקטן – בקשה דומה מסדרן דובר חרדית הייתה מתקבלת בחיוב ובשמחה. הלה ינסח את בקשתו כך: "יונגערמן, דער רב ווארט אויף עהם. קענסט עהם א דורך לאזן?"

לשוטר ולסדרן הדובר "חרדית" רהוטה הייתה בקשה זהה, אך זהות מבקש הבקשה, ולא פחות מכך צורת הבקשה היא זו שעשתה את הפלא. הם פשוט דיברו באותה שפה!

אירועי ענק בחצרות הקודש הגדולות, בהם משתתפים למעלה מעשרת אלפים חוגגים במתחם קטן ומסוגר, הצליחו למופת בזכות נוהל זה. בחלקם מדובר בסדרנים חרדיים בלבד, ובחלקם בחברת אבטחה פרטית שאינה חרדית, כאשר אל כל מאבטח מוצמד אברך שתפקידו 'לתרגם' את הסדרן לחרדית.

לו מנהלי האירוע במירון לא היו אויבי המשתתפים, אילו הם לפחות היו מבינים את צרכי החוגגים והמתפללים, והכי חשוב: היו חולקים שפה משותפת – ייתכן שכל האסון הזה היה נמנע.

הגיע הזמן שהמשטרה לא תנהל יותר את האירוע. הציבור החרדי הוכיח התנהלות למופת בעצרות ענק עם למעלה מחצי מיליון משתתפים (סדרת אירועי סיום הש"ס העולמיים, הפגנת הענק נגד הגיוס, המאבק נגד נתניהו בהורדת קצבאות הילדים, וכמובן לא מעט אירועים בחצרות ענק דוגמת גור, סאטמר ובעלזא) ללא עזרת המשטרה. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תפנים שיש טובים ממנה – ושהיא עצמה מביאה להפך הגמור מסדר.

הצטרפו ועקבו אחר

36 תגובות

  1. מדוע העיתונות החרדית לא מפרסמת את כל העדויות בחסימת הציר על ידי השוטרים ????

  2. מדוע לא חוקרים את החסימה של המשטרה ביציאה משביל ר' דב
    הרי יש הרבה עדויות לכך
    ומדוע העיתונות החרדית לא מלקטת את כל העדויות בחסימת המשטרה ????

  3. זה לא באשמת אף אחד!!
    אף אחד!!
    רק מה' יתברך!!!!
    כל הכתבה הזאת לא מתאימה ליהודי חרדי במחילה!!
    אפשר אולי להגיד מה אפשר לשפר לשנים הבאות- כן. כי עלינו לעשות השתדלות.
    אבל להגיד שהם אשמים בהכל??
    זה נשמע כפירה.. במחילה..

  4. לגבי המגיבים נגד למרות שיש במה שהם טוענים אבל הם רוצים להתעלם מהרגשות של ציבור שלם וזה לא רלוונטי ההתלהמות שלהם שיש אנשים נגד הממסד וכו' כל ארוע וכל מדינה חייבת להתנהל אבל גם חייבת להבין עם מי מתנהלים ולנהוג לפי זה אם אתם מסוגלים לחנך ציבור שלם לאהבת המשטרה העם והארץ חיילכם לאורייתא המציאות העכשווית היא אחרת וצריכם להתנהל אך ורק לפי נתונים קיימים
    מלבד זאת שאני מקווה שאנחנו מדברים עם אנשים שהפיקו ארועים הציבור החרדי ויודיעים ומכירים את תוואי השטח והנפשות הפועלות כי אם לא מה אתם מביעים דעה בתחום שאתם לא מכירים
    אם נצליח לשנות מה טוב חלקנו
    לגבי מי שכתב בבוז על מי שמתנגד להרחבת הציון להוי ידוע שרבי אברהם גלאנטי בנה את הציון והחדרים לפי כוונת האר"י כפי המובא במס' מקומות כמו שלא הייית הורס אתר מורשת לאומי ולפחות מהסיבה שזה ענתיקה בתור אדם חרדי אתה אמור להבין את זה מה שכן אני מסכים איתך שצריך למצוא פתרונות בתנאים הקיימים כמו למשל להרחיק את כל ההדלקות למשטחים העצומים מתחת להר ולהשאיר את המתחם פנוי לרחקודים וכדו' מלבד באיאן והרב הראשי שיש להם מסורות וחזקה רבת שנים (ואני לא חסיד ביאאן אגב )

  5. זאת הייתה גם תובנתי כאיש ציבור המפיק הרבה ארועים תציפו את זה חזק עד שיכנס להם לאוזניים

  6. אנחנו לא מחפשים אשמים אבל,
    הבנתי למה פישל התכוון שהשוטרים לא יכולים לפקח על מגזר שאינם מבינים את הניואנסים שלו!!!!
    ג"כ לציבור החרדי בשנה הארחונה יש השפעה אנטית לגבי המשטרה בגלל כמה שוטרים ושוטרות שמתרגשים.ות לתת דוחות…

    הגיע הזמן לסדר את קבר הרשב"י כמו הכותל ,
    מסודר ע"י הממשלה עם פקחים שהכול מתנהל בסדר בלי בלאגן
    באמת הנושא הזה עלה על השולחן בממשלה ונעצר איפשהוא עם פסיקת בג"ץ…
    מה שקרה הוא משמיים הם הקורבנות ציבור ואולי השוטרים ה' היו השליחין של הקב"ה במקום הזה לשלוח אליו את הנשמות הקדושות!
    יהא זכרם ברוך
    ולרפו"ש לכל חולי עמך בית ישראל ונפגעי מהם אשר בהם!

  7. הכותב הנכבד והצודק, אתה חייב להוסיף לגוף הכתבה גם את התגובה של המגיב בשם 'מירון' מיום 2 למאי בשעה 15:27, ראה להלן את דבריו הנכוחים שחייבים להתפרסם ולעורר את הנוגעים בדבר, מבעוד מועד. הוא מצביע על נקודות מאד חשובות!!!
    ואגב, כמו שהזכירו באחת התגובות את הלויית הגרמ"ד סולובייצ'יק שהתנהלה למופת בגלל שלא היו שוטרים, יש להזכיר גם את הלויית הגר"ש אוירבאך שהיתה הרבה יותר גדולה וארוכה וגם שם הכל דפק ללא שום בעיה מהחל ועד כלה, רק בגלל שהמארגנים התעקשו שלא יהיה שוטר או חייל אחד בכל האזור.
    ובעצם כל נהג בכביש יודע זאת שגם אם יש רמזור מקולקל או עבודות וכד', הכל יזרום וכולם יסתדרו מצוין – עד שתגיע המשטרה. ואז מתחיל הבלאגן והפקקים וחוסר סדר כשכל שוטר נותן הוראות הפוכות מחברו וכו' וכו'.
    הדברים פשוטים וברורים.

  8. מאמר מרושע ביותר שאינו ראוי אפילו לתגובה. הצבור לא היה ממושמע לא בגלל השפה של השוטרים ברמקול נשמעו קריאות בשפה שלהם כולל באידיש להתפנות להתרחק מהגדרות ולא נשמעו זה צבור לא ממושמע. לשוטרים מגיע ישר כח גדול שבמסירות נפש ולפעמים תוך כדי צעקות נגדם הם פעלו להציל חיים וכדאי שתראו את הסרטון שפורסם לפני זמן קצר.

  9. מערבבים דברים…!!
    ברור שסדרן חרדי או פרטי יותר יעיל משוטר! יוכיחו הלווית הרמ"ד סולוואיציק שהיתה לפני זמן לא רב עשרות אלפים ללא שוטר אחד.
    ועוד עשרות ארועים.
    התנגדות לשליטת המדינה בקבר הרשב"י הייתה ועודנה בגלל שתכננו להפוך את המקום למרכז בילוי ועוד מפגעים.

  10. ביקשת מענה שקול.
    כמה הערות…
    1. רק לפני כמה שנים קמה קבוצה שרצו לבנות ולשפץ את כל האתר מחדש, שיוכל להכניס את כל המאות אלפי אנשים שבאים מכל העולם את ל"ג בעומר בציון הרשב"י במירון, בטענה צודקת שבמצב הקיים המקום מסוכן. היו כל האישורים מהמשרדים הנדרשים לכך. ואז קמה מנגד קבוצה אינטרסנטית, שפנו לבג"ץ ואיימו בכל דרך שלא יזיזו אבן במקום, והצליחו במזימתם.
    2. לגבי המשטרה, הבעייה היא שאחוז ניכר מציבור החרדי אינו מכיר בשום אופן בכוחות המשטרה, וזה גורם שגם למשטרה אין אימון מידיי גדול בחרדים.
    3. בוא נחשוב מה היה קורה לו המשטרה הייתה מודיע יום לפני ל"ג בעומר, שאין אישור.. היות והמקום מסוכן.
    4. כמדומני, מירון- הוא המקום היחיד ביקום שבו מתנהל באותו מקום מאות (אם לא אלפי) שנים אותו חגיגה, כמעט באותם תנאים, רק בהבדל ענק של מאות אלפי אנשים שהתרבו במשך כל השנים לבוא למקום.

  11. הרבה יותר מנכון ! קשה לי לשמוע שמסיטים את הנושא למאבקי שליטה ומה שהממשלה רוצה להשיג מהאסון היא שליטה מלאה במירון ואולי ביטול החגיגות.
    אני מצפה מהתקשורת החרדית לפחות שלא תלך שולל אחרי רעיונות אלו

  12. נכון מאוד! בלי להכנס לאימון במשטרה, חרדי יודע את אורח החיים שלנו ויוכל לעשות את העבודה הרבה יותר טוב

  13. מה הקשר!!!!!!!!!!!!!! אתם באמת חושבים שלשוטר בודד שמישהו העמיד ונתן תפקיד לשמור במחסום, הייתה איזושהי מטרה להרע? נו, באמת, אנחנו לא משחקים בשוטרים וגנבים. כולנו אחים, וגם השוטרים הם אחינו ועושים את תפקידם. די לכם מלחרחר עכשיו ריב. עכשיו ותמיד זמן אהבת חינם!

  14. תגידו, אתם נורמלים? גם אם אנחנו לא אוהבים את המציאות הזו, אנחנו חיים במדינה מסוימת, ובכל מדינה מתוקנת צריך שיהיו שוטרים. כאשר קבוצה מחליטה שהיא לא "סופרת" את השוטרים – יש לזה מחיר כבד מאד. מה אתם חושבים, שהחיים מתחילים ונגמרים במירון??? אם בכל אירוע שמצריך סדר ופיקוד, נחליט לא להישמע לשוטרים, כי אין "אימון" ואין "הרמוניה" – יקרו רח"ל עוד ועוד אסונות.
    מי שחינך את הציבור לשנאת השוטרים צריך לעשות חשבון נפש נוקב עכשיו!!!
    מי שחושב שאפשר לשים פס על השוטרים ואחר כך להאשים אותם בכל המחדלים האפשריים – הגיע הזמן שיחשוב שוב.
    המקרים היחידים שצריך להתעלם מדברי השוטרים זה רק כאשר גדולי ישראל מורים זאת בצורה מפורשת, וכמובן לא בצורה מתגרה.
    במקרים אחרים – מי ש"מצפצף" על השוטרים – גורם לזלזול כללי של הציבור, לאנדרלמוסיה, לחוסר חוק וסדר, ולאסונות רח"ל.
    הגיע הזמן להתבגר. להסתכל על דברים בצורה קצת יותר רחבה.

  15. יש נקודה אחת שלא מדברים על זה, והוא שהמשטרה מביאה כוחות גדולים (5000 השנה) ובמקום להיות מעין סדרנים של האירוע שעומדים בצד ומכוונים, הם לוקחים לעצמם שטחים רק לעצמם במקומות הכי קריטיים (כל עזרת הנשים, כל המדרגות הירידה לציון מצד רבי אלעזר, החדרים בצד שמאל בגברים ועוד ועוד) ובמקום לתת שירות לציבור יוצא ההפך הגמור בדיוק שהשוטרים עסוקים ללא הרף בשימור "המתחמים" שלהם ובמקומות הכי קריטיים במקום שיהיה מעברים מסודרים הם עומדים בתוך הגדרות ומצמצמים מעברים,
    דוגמא נוספת מהשנה, בכניסה לחצר הגברים לפני העליה לחדרים ולבמת התזמורת, במקום עם הכי הרבה לחץ, הם עמדו שם כ 15 שוטרים וצמצמו מעבר קריטי גם של הנכנסים ויוצאים לחצר וגם של העולים ויורדים למטה במדרגות,
    משטרת ישראל פשוט הפכה את המקום לתחנת משטרה במקום להיות סדרנים שעוזרים לציבור,
    ואני כבר לא מדבר על זה ששוטרים נכנסים לעזרת הנשים ובתוך הציון ובכל מקום של נשים בלי טיפת צניעות ורגישות,
    ואני כבר לא מדבר על האווירה הזולה שהם מביאים למקום מדברים צוחקים מתחבקים שוטרים ושוטרות,
    שנה הבאה הם יביאו 10.000 שוטרים בגלל האירוע ויעצימו את הבעיה ויתנהלו בכוחנות כפולה והנה לנו חלם מושלם

  16. בזמן זה צריך להרבות אהבת ישראל ולא חלילה להפך אין לחפש אשמים יש ה' והכל בהשגחה פרטית!!
    איך אפשר להכחיש את המסירות של השוטרים בשטח לניצולים והפגועים מכיר אישית בחור ישיבה שניצל משוטר שהרים אותו מערמת הנספים!! הקב"ה סיבב שכך יהיה ולנו נותר רק לעשות חשבון נפש, לשוב בתשובה להרבות באהבת ישראל ולא חלילה להפך!!

  17. 1000% נכון וצודק ולהפיץ!!

    אין צורך להתייחס לקטני אמונה כאן שיודעים למה זה קרה וברוב טפשותם מערבבים לכאן את הקורונה וכו וכו.. עפרא לפומיהו… החברה האלה היו גם בחורבן בית המקדש.. אלה שלא רואים כאן בפירוש את יד ה' הם שוטים גמורים ושאלה אם מותר לצרפם למניין..
    ועל זה ברור שהם צריכים לחזור בתשובה כשמדברים על חשבון הנפש..

    1. נכון ברור שמי שזלזל בקורונה אם הוא כהן יש שאלה אם מותר לו לישא כפים, אתם עיוורים ותמשיכו לבלבל את המוח עם סיקריקים רצחתם את גדולי הרבנים עם הדמיונות שלכם!! עפ"ל!

  18. אם כל ההתנהגות הברוטלית של ה"משטר" לא היו "מהונדסים" ביד אמן (יעוין תיעוד של 5! שעות מהכנס בדבוס עם ראשי המדינות 3חודשים לפני!! פרוץ הקורונה בסין בו נראים ביל וחבריו מציירים בדיוק את ההתנהגות שראינו בשנה האחרונה כלפי התושבים בהתמקדם בשומרי דת כולל המסיכות … והריחוק וה…חיסונים שכבר נרכשו מהם מניות ב2017… וכו') במטרה ידועה ובמניע של שנאה (שאנו לא חושדים אנשים שבועטים לילד בן8 בראש ומושכים לילד בגיל 11 בפאות שהם "כל כך" דואגים לבריאותינו אף אחד לא מנסה למגר את המחלה הידועה שלוקחת איתה אלפים! כל שנה רק מתמקדים בלתעש את כל המזון וכו' כי הטיפולים הכימותרפיים כידוע הם עיקר שוק ההון של משרד הבריאות מאחוזי ה"פרמה" של התרופות) אז למי שלא מעודכן! (רק מ"חדשות" מזויפות ומפוברקות שמאכילים אותו לוקשן') שיפתח אתר קנוורס ועוד… ויפסיק לחשוב שמישהו פה מקיים "ונשמרתם" יותר מחרדים ושיש פה "קורונה" ולא שפעת (שמשום מה "נבלעה באדמה" השנה… וכמובן בזכות המסיכות שמייצרות 13 סוגי זיהומים ומגדילות את הסיכוי לחלות ב1300% כפי שהעידו מדענים ידועי שם בכל העולם )ושהבתי חולים הם לא "גטו שהורג עם חיוך ומחט" (כפי שהגדיר … ביל… שדואג לכל העולם ושהאג'נדה שלו כמפורסם להגיע מ8 מיליארד ל1 וחצי כי פשוט זה לא מתאים לו… צפוף לו מידי…

  19. ואיזה חרדי יחליט בדיוק איזה שעה מדליק תולדות אהרן ומתי תולדות אברהם יצחק וכו' וכו.
    ראינו בסוכות את רחוב מא' 'ש שכל צד דואג למחיצות צניעות הנוחות לו. שכל ההכנסות מהתיירים יגיעו רק למוסדות שלו
    העיקר הכל לשם שמים.
    ה' ישמור ויציל,

  20. זה ממש מזעזע האסון זה פשוט לא נתפס ממש לבכות ללא הפסקה ילדים בחורים אברכים.
    לדעתי באמת אסור יותר לתת לשוטרים חילוניים לנהל לנו את האירועים ולגייס מתנדבים מתוכנו כמו שיש לנו ארגוני חסד בשפע גם לזה יכולים להכנס מתנדבים חרדים וככה הכול יתנהל בהבנה ולא במלחמה ובחוסר הבנה.
    שלא נדע יותר אסונות ומראות כאלו
    המקום ינחם

  21. די כבר!!!
    בגלל אנשים כמוך שנגד הממסד ונגד הכל
    השוטרים סומנו כאויבי החרדים, אז למה שישמעו להם אם הם יגידו לא להכנס למקום מסוים… ולמה שישימו מסיכות הרי המדינה והמשטרה אמרו אז זה לא נכון…
    כל שנה הכל היה בסדר במירון ואף אחד לא צייץ.
    אין מה לעשות צריך לפעמים גם לומר שאנחנו אשמים
    דבר ראשון להתחזק הרי אבא מדבר איתנו
    דבר שני להקשיב לחוקי הונשמרתם של המדינה ולדעת שלא הכל עושים נגדנו.

  22. כל מילה פנינה יפה מאוד תפרסמו את הכתבה הנפלאה הזאת בעוד מקומות לדעתי בנוסף יש סירטונים שמראים ששוטרים חסמו את היציאה משם ולכן נגרם הדוחס ויש לציין שלפני שהמשטרה חסמה התנועה זרמה שם יופי בלי בעיות אשמח למענה שקול ואחראי בחדשות שלכם למה בככל המשטרה חסמה שם

  23. אסון גדול . כדאי שכולם יפיקו לקחים בכדי שחס וחלילה אסון כזה לא יקרה שוב. ההצעה להעביר אחריות לגורמים פרטיים היא אנרכיסטית ולא תתרחש. ההר צר מלהכיל כמויות כאלו. ולכן בשנה הבאה האירוע יהיה מצומצם יותר.

    1. אני לא מבין, איך אלף-אלפיים איש פחות בהדלקה של תו"א היה מונע את האסון?

  24. טיאריה יפה אבל בבקשה אל תבלבלו את המוח אם שטויות כולנו יודעים שאין מי שאשם בזה אלא הצפיפות שהיה במקום שטעינו ולא קלטנו עד כמה שזה מסוכן תודה

  25. כל השנה שם שמים התחלל על ידי אלה שזלזלו בקורונה וקברו אבות בתי דין ראשי ישיבות דיינים תלמידי חכמים צדיקים תמימים ונשים צדקניות והכל בשביל ההואי החברתי של טיש שהיה אפשר לעשות אותו בחוץ או עם מסיכות, וכמו שזעק הגאון האמיתי רבי אשר וייס שליט"א שזה חילול ה' שאין כדוגמתו! ובאמת זה הרחיק המון חילונים מדרך התורה כי מבחינתם זו תורת מוות ולא תורת חיים!!, גם אם היו מפסיקים עם הדחיפות בכל מקום והיו לומדים קצת דרך ארץ שאני הכותב כמעט נחנקתי למוות בתוך הציון של רשב"י ובנס אני כותב את השורות האלה!, אין עם מילדבר העיקר להגיע לציון אני ואני ואני, גם זה התבטא בזלזול במסיכות והרחקות הקורונה, זה זמן אמיתי לחשבון נפש למה זה ככה, גם מצוות ונשמרתם היא מצווה מן התורה קצת יותר מקוגל תפו"א או אטריות!!!

    1. נכון מאוד
      צריך להתחזק בדרך ארץ
      לא יתכן שבחנויות חרדיות אנשים עוברים כאילו דרכי
      דוחפים כדי להגי למדף כאילו אנשים לא קיימים בדרך
      כשאני רואה את ילדיי מפתחים את הסימפטום הזה , אני מיד מעוררת על כך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים