שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » שיא של יותר מ-8 שנים בציפיות האינפלציה
פותחים שבוע
בסקירתם השבועית מתייחסים כלכלני לאומי לחשש מאינפלציה, האכזבה בשוק העבודה האמריקאי ושוק האג"ח הקונצרני בישראל
גיל בפמן | צילום: אורן דאי

נראה כי ריבית בנק ישראל איננה צפויה להשתנות בתקופה הקרובה ובנק ישראל צפוי לסיים את השימוש בכלים המרחיבים עד סוף השנה ולהיכנס לעמדת המתנה בשימוש בכלי הריבית. הלחצים להמשך העלייה בסביבת האינפלציה צפויים להתמתן בהדרגה אל תוך שנת 2022.

הלחץ על החלקים הארוכים של העקומים עלול להמשיך ולבוא מהמשך העלייה ברמת התשואות בעולם. החשש מהמשך העלייה בסביבת האינפלציה בעולם על רקע המשך העלייה במחירי האנרגיה והמשך הקושי של שרשראות האספקה לתפקד באופן מלא העלו את החשש מהמשך תהליך עליית אינפלציה בעולם ובישראל והביאו להמשך העלייה בציפיות האינפלציה הנגזרות בישראל לשיא של יותר מ 8 שנים.

השקלים הלא צמודים לטווח של 5 שנים ומעלה המשיכו לרשום ירידות שערים גם השבוע בשיעור ממצע של כ – 0.50%. השקלים הלא צמודים הארוכים לטווח של 10 שנים ומעלה השלימו ירידת מחירים של יותר מ 7% מראשית השנה. ציפיות האינפלציה עלו לרמה של כ – 2.60% בממוצע לשנה בטווח הקצר – בינוני של העקום, מדובר ברמות שיא שנרשמו לאחרונה לפני יותר מ 8 שנים.

לאור זאת, אנו ממליצים על השקעה במח"מ קצר -בינוני. מומלצת השקעה מאוזנת בין שקלים לא צמודים לצמודי מדד. צמודי המדד מומלצים להשקעה בעיקר בטווח של 1 – 5 שנים. החשיפה לשקלים הלא צמודים מומלצת בעיקר בטווח של 3 – 5 שנים. מומלצת אחזקת מזומן ואג"ח בריבית משתנה לטווח בינוני – ארוך חלף השקעה במק"מ ואג"ח שקלי לטווח קצר.

שוק האג"ח הקונצרני

כפי שעלה מהודעת הריבית של בנק ישראל, בסך הכול מצב הכלכלה המקומית הינו טוב יחסית. זה כאמור בא לידי ביטוי בעדכון כלפי מעלה בנתוני הצמיחה על ידי הלמ"ס ועדכון של תחזית המחקר ב"י כולל אמירה של הנגיד על פוטנציאל צמיחה גבוה יותר של המשק על רקע עדכון שערכה הלמ"ס בנתוני הצמיחה ההיסטוריים.

סביבה זו לצד חוסר האלטרנטיבה באפיק הממשלתי ממשיך להוות סביבה די תומכת להשקעה באפיק הקונצרני, אך עם זאת יש לזכור כי השקעה בעת הנוכחית הינה השקעה ברמת מרווחים די נמוכה הקרובה לרמת השפל. אנו ממליצים על חשיפה בעיקר לאיגרות במח"מ קצר – בינוני. מומלצת חשיפה בעיקר לסדרות צמודות מדד כחלופה להשקעה בצמודי מדד ממשלתיים. אנו ממליצים להיחשף לחברות בדרוג בינוני – גבוה"

דו"ח התעסוקה בארה"ב

דו"ח התעסוקה לחודש ספטמבר בארה"ב אכזב, על רקע המשך השפעת וריאנט הדלתא הבאה לידי ביטוי בתוספת משרות דלה. ההשפעה המתמשכת של וריאנט הדלתא המשיכה להכביד על שוק העבודה בארה"ב, תוך עלייה של 194,000 בלבד בתעסוקה, הרבה פחות מהצפי של הקונצנזוס בקרבת כחצי מיליון.

בשורה התחתונה, העלייה המאכזבת יחסית בתעסוקה בחודש ספטמבר עדיין עשויה להיות מספיקה לכך שהפד יתחיל לצמצם את רכישות הנכסים שלו בחודש הבא. שיעור העלייה השנתי של השכר עלה ל- 4.6% וההחמרה במחסור בכוח העבודה בארה"ב מגבירה את הצפי ללחץ נוסף לעליית השכר.

ד"ר גיל בפמן הוא הכלכלן הראשי של בנק לאומי. דודי רזניק הוא אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים