שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שנה לפרעות – הערבים מתכננים מצעד בלוד
"מאורעות הכבוד"
סמוטריץ' פנה לבר לב על רקע כוונת "ועד העם בלוד" לקיים תהלוכה בהשתתפות אלפי צעירים ערבים שיגיעו באוטובוסים מערים נוספות מרחבי הארץ
פרעות הערבים בלוד תשפ"א | צילום: באדיבות המצלם

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה באופן דחוף לשר לביטחון פנים עמר בר לב על רקע כוונת "ועד העם בלוד" לקיים ביום שישי תהלוכה לרגל ״יום השנה למאורעות הכבוד״ והפרעות בערים המעורבות בהשתתפות אלפי צעירים ערבים שיגיעו באוטובוסים מערים נוספות מרחבי הארץ.

במכתבו מציין סמוטריץ׳ כי "בימים האחרונים מתפרסמות ברשתות החברתיות ובעיתונות הערבית כרזות מטעם “ועד העם בלוד״ הקוראות לציבור להגיע לאירוע לרגל ציון ״יום השנה למאורעות הכבוד״, הלא הן הפרעות שבוצעו על ידי הערבים כנגד יהודים בערים המעורבות בתקופת מבצע שומר החומות".

"תוכנן ועיצובן של הכרזות לא מותיר מקום לספק בדבר מהות האירוע ובעיקר בדבר הסכנה המוחשית להסתה חמורה במסגרתו, ואף חמור ומטריד ומכך, בדבר החשש לקיום אירועים לאומניים אלימים כנגד יהודי העיר לוד בהמשך לו וכתוצאה ממנו".

"על פי הפרסומים, אוטובוסים רבים מערים וישובים ערבים בכל רחבי הארץ עתידים להגיע אל האירוע ולמרבה החשש להוסיף שמן למדורת ההסתה והאלימות בעיר לוד".

"סמוטריץ׳ הזכיר כי ״משטרת ישראל ידעה לאורך השנים למנוע את יציאתם של אוטובוסים לאירועים דמוקרטיים לגיטימיים כדוגמת המחאה נגד הגירוש בכפר מימון, קל וחומר שחובה על משטרת ישראל למנוע את קיומו של אירוע ההסתה המתוכנן ולמנוע באופן אקטיבי את הגעת המשתתפים אליו מרחבי הארץ".

"חובתה היסודית ביותר של מדינה היא הדאגה לשלום אזרחיה. אני דורש ממך להנחות את משטרת ישראל למנוע את קיום האירוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים