שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הוויתור של נתניהו על הוזזת ניסנקורן – כניעה"
המגעים לדחיית הבחירות
בצל הדיווחים על נכונות ראש הממשלה לוותר על הדרישה 'להזיז' את ניסנקורן מתפקידו במסגרת מזכר הבנות עם כחול לבן שיאפשר את המשך כהונת הממשלה, בימינה זועמים
הקול אנטי-ביבי, המעשים אנטי-בני. אבי ניסנקורן | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בצל המשך המגעים האינטנסיביים בין הליכוד וכחול לבן, שעל פי דיווחים שונים נמשכו לאורך כל הלילה במטרה להגיע להסדר שיאפשר את המשך כהונת הממשלה ודחיית אופציית ההליכה לבחירות, במפלגת ימינה תוקפים את ראש הממשלה נתניהו, לאחר שעל פי דיווחים שונים החליט לוותר על הדרישה 'להזיז' את שר המשפטים אבי ניסנקורן מתפקידו.

שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד מ'ימינה', אמרה הבוקר כי היא מודאגת מהאפשרות שראש הממשלה יאפשר לשר המשפטים אבי ניסנקורן למנות חמישה שופטים חדשים לבית המשפט העליון.

לדבריה, "'נתניהו הניף דגל לבן מול המערכת המשפטית במסגרת מכירת החיסול של ערכי הימין השמרני. ניסנקורן ימנה פרקליט מדינה, יועמ״ש ו-5 שופטי עליון".

היא הוסיפה, כי "זו כניעה מוחלטת וחיסול האפשרות לשינוי במערכת המשפטית בעשור בקרוב. הייתה לימין הזדמנות היסטורית לייצר לראשונה רוב שמרני בבית המשפט העליון".

יצוין, כי בעוד הצדדים שמנהלים בניהם את המגעים מכחישים מכל וכל את הדיווחים על קיומם של מגעים אלו, הרי שבפועל הפרסומים בענין מלמדים על נכונות של שני הצדדים למצוא מסגרת פשרה שתאפשר לממשלה למלא את ימיה, כאשר בין השאר דווח על הארכת כהונת הממשלה לארבע שנים וחצי כאשר ראש הממשלה נתניהו ימשיך ויכהן בתפקיד במשך שנתיים מאז כינון הממשלה הנוכחית ואילו רק לאחר מכן ייכנס בני גנץ יכנס לתפקידו.

עוד דווח, כי הצדדים הגיעו להבנות על העברת התקציב כאשר בליכוד ויתרו על דרישתם הנחרצת להזיז את ניסנקורן מתפקידו לטובת חבר כנסת אחר מכחול לבן, זאת לאור התעקשותו של גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים