שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שרי מרצ נפגשו במוקטעה עם אבו מאזן
בלי בושה
שרי מרצ, ניצן הורביץ, עיסאווי פריג' ומיכל רוזין נפגשו עם אבו מאזן: "נחדש את ההדברות ושיתוף הפעולה. נמנע צעדים שיפגעו בפתרון שתי המדינות"
שר הבריאות ניצן הורוביץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: לשכת יו"ר מרצ

יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ויו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין נפגשו הערב במוקטעה ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס.

במהלך הפגישה התייחס יו"ר הרשות אבו מאזן לסוגיית השלום, ואמר כי "עלינו להתחיל ליייצר צעדים בוני אמון". לדבריו, על ישראל "להוכיח שאנחנו מתכוונים לעשות שלום, ולאפשר לי לשמור על התקווה של העם הפלסטיני. כי אם נאבד את התקווה, נאבד את העתיד".

בפגישה הודה אבו מאזן לשר הבריאות הישראלי על הסיוע בנושא הקורונה, ואמר כי "אנחנו חיים יחד. כשהפלסטינים יהיו חופשיים מקורונה, הישראלים יהיו חופשיים ולהיפך". עוד הוסיף, כי הוא מזמין את כל שרי הממשלה הישראלית החדשה להגיע להידברות במוקטעה. "לא חייבים להסכים, צריך לדבר", אמר.

השר ניצן הורוביץ אמר לאבו מאזן כי בעיניו תפקידה של מרצ בממשלה היא לחתור להסכם שישמור "על פתרון שתי המדינות בחיים. לא לתת לו להיעלם, ולא לחבל בסיכוי להגיע אליו בעתיד, כי אין אף פתרון אחר".

הורביץ הוסיף ואמר, כי במרצ "מאמינים שאין מקום לצעדים חד צדדיים שיפגעו בסיכוי ליישם את פתרון שתי המדינות. לא התנחלויות חדשות, לא מאחזים לא חוקיים, ולא אלימות של גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים".

שר הבריאות הוסיף והבהיר: "חובתי, חובתנו לקדם את העשייה המשותפת. הגענו היום כדי לבנות מחדש ערוץ ישיר וקבוע בנינו, ולתת 'בוסטר' לשיתוף הפעולה".

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' אמר ליו"ר עבאס: "אנחנו כאן כדי לקדם את פתרון שתי המדינות. להגיד שאתם הפרטנר שלנו. העתיד חשוב, אבל עלינו קודם כל לפעול כדי להפוך את הווה ליותר טוב ובשביל זה צריך שיתוף פעולה בין המשרדים והממשלות".

יו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין התייחסה לכך שהביקור נעשה באופן מכוון בצורה פומבית, והבהירה כי הביקור לא הוסתר, "להיפך באנו בגאווה. נעשה כל מה שצריך כדי לקדם את פתרון שתי המדינות כדי לבנות את היסודות המעשיים לשלום".

מהליכוד נמסר בתגובה: "שר הבריאות הורוביץ עוזב את קבינט הקורונה בשיא של תחלואה ותמותה כדי לבקר את אבו מאזן".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים