שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "שתי המדינות – הכי טוב לעתיד ישראל"
בלינקן לאשכנזי
מזכיר המדינה האמריקני שוחח עם שר החוץ אשכנזי על מגוון נושאים מדיניים: "שתי המדינות הוא הדרך להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", נמסר
טוני בלינקן | צילום: Ron Przysucha/ Public Domain, שאטרסטוק

מזכיר המדינה האמריקאי טוני בלינקן שוחח אמש (שני) בטלפון עם שר החוץ גבי אשכנזי, וטען בפניו כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך המועדפת על ארצות הברית לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לפי בלינקן, השניים שוחחו גם על האתגרים האזוריים והמאבק בנגיף הקורונה.

בהודעת מחלקת המדינה האמריקנית נמסר אחרי השיחה כי בלינקן "הדגיש את עמדת ממשל ביידן שלפיה פתרון שתי המדינות היא הדרך הטובה ביותר להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שחיה בשלום לצד המדינה הפלסטינית".

עוד נאמר בהודעה כי בלינקן שב והביע את מחויבותה המתמשכת של ארצות הברית להתנגד לפעולות לא הוגנות וחד-צדדיות נגד ישראל. שני השרים הדגישו את השותפות האיתנה בין שתי המדינות, וציינו כי הן ימשיכו לפעול יחדיו אל מול האתגרים שלפניהן.

בציוץ ברשת החברתית טוויטר סיפר מזכיר המדינה כי השיחה הייתה "נהדרת" וכתב: "היה נהדר לשוחח עם שר החוץ הישראלי, גבי אשכנזי, על השותפות בין המדינות האתגרים האזוריים והמאמצים של ישראל להאבק בנגיף הקורונה. ארצו תהברית נותרה מחויבת ללא סייג לביטחונה של מדינת ישראל".

מוקדם יותר החודש, סירב בלינקן להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. בראיון שערך עם רשת ה-CNN אמר מזכיר המדינה האמריקאי כי "לשליטה בגולן במצב הנוכחי יש חשיבות אמיתית לביטחונה של ישראל. עם זאת, שאלות משפטיות על הזכות לשטח הן משהו אחר, וצריך לבחון אותן לאורך זמן אם המצב ישתנה בסוריה". לדברי בלינקן, שלטונו של בשאר אסד בסוריה ונוכחותן של מיליציות איראניות בשטחה מהוות "איום ביטחוני משמעותי" על ישראל.

ממשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו לדבריו של בלינקן ואמרו: "רמת הגולן תישאר לעד חלק ממדינת ישראל. עמדת ישראל בנושא ברורה – רמת הגולן תישאר ישראלית בכל תרחיש אפשרי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים