שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תחבורה ציבורית בשבת וביטול חוק המרכולים
ההסכם עם מר"צ
ההסכם כולל התחייבות לקדם תחבורה ציבורית בשבת, ביטול חוק המרכולים, חינוך לדמוקרטיה ושלום, בתחום המדיני יש להימנע מצעדים חד צדדים, ועוד צעדים פוגעניים
תגיות: ,
יאיר לפיד וניצן הורביץ | צילום: דוברות

מפלגות מרצ ויש עתיד חתמו הערב (חמישי) באופן רשימת על הנוסח הסופי של ההסכם קואליציוני ביניהם. בהסכם, לצד הג'ובים הרבים, המפלגה מקבלת התחייבות לקדם שורת הצעות חוק אנטי דתיות, כולל קידום חילולי שעה ופגיעה במסורת ישראל, לצד חינוך קלוקל לילדי ישראל. עם זאת, בכפוף ל"הסכם הגג" שצפוי להיחתם עם ימינה, לראש הממשלה המיועד נפתלי בנט צפוי להיות זכות וטו בנושאי דת ומדינה.

בהסכם נכתב כי "הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם תחבורה ציבורית בשבת. הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם הצעת חוק לתיקון דיני הרשויות המקומיות (ביטול סמכות שר הפנים לעניין חוקי עזר בדבר פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה), כך שיהיה אפשר לפתוח מרכולים בשבת".

לגבי הנושא המדיני נכתב כי "הצדדים מסכימים כי בתחום המדיני יש להימנע מצעדים חד צדדים". עוד נאמר כי "הצדדים מסכימים להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותם כדי להיאבק בגזענות ולחזק את הקיום המשותף של יהודים וערבים בישראל, ולקדם את שיתוף הפעולה בכל התחומים עם עמי האזור". עוד נאמר כי "הצדדים מסכימים לקדם את החינוך לדמוקרטיה ושלום".

מטעם סיעת 'מרצ' יכהנו כשרים: שר הבריאות, השרה להגנת הסביבה שתכהן גם כיו"ר ועדת השרים להגנת הסביבה, השר לשיתוף פעולה איזורי.

מטעם סיעת 'מרצ' יכהנו בכנסת: יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, יו"ר ועדת משנה בוועדת החוץ והביטחון, יו"ר הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל, חבר בוועדות הבאות: כספים, חוץ וביטחון (ובוועדת המשנה לשירותים חשאיים), פנים ובשאר הוועדות לפי המפתח הקואליציוני, סגן יו״ר כנסת.

שר מסיעת מרצ יהיה חבר בוועדות השרים הבאות: ועדת שרים לענייני ביטחון לאומי (קבינט המדיני ביטחוני), וועדת שרים לענייני חברה וכלכלה (קבינט החברתי כלכלי), וועדת שרים לענייני חקיקה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים