שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "תפסנו את המחבל כשהוא מרים ידיים"
סגן-אלוף שמכה
מפקדי המרדף המוצלח מסכמים: "סרקנו בית-בית, אבן- אבן, הפכנו הכול בשביל לאתר אותו ובכל פעם מצאנו עוד קצה חוט כדי לתפוס את המחבל"
תגיות:
כוחות הביטחון בחיפושים אחר המחבל. אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

מפקד סיירת גבעתי, סגן-אלוף נתנאל שמכה, התייחס הערב (חמישי), למאמצים לאיתור ומעצר המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח: "מיום ראשון לאחר הפיגוע, כל סיירת גבעתי קפצה לנקודה והתחלנו במרדף מעקף של המחבל לאחר שפצענו אותו. נכנסו עם כל הפלגות והצוותים לכפרים במרחב. סרקנו בית-בית, אבן- אבן, הפכנו הכול בשביל לאתר אותו ובכל פעם מצאנו עוד קצה חוט כדי לתפוס את המחבל. במהלך היממה האחרונה ביצענו עוד גלי מעצרים של צה"ל יחד עם שירות הביטחון הכללי, יחידה 8200 וכל כוחות הביטחון שנרתמו לתפיסה של המחבל".

"מצאנו את מספר סייענים שלו, בסוף עם קצה חוט בעקבות פציעת המחבל מהירי של לוחם הסיירת והמפק"ץ שפגעו בו הבנו איפה הוא קיבל את הטיפול הרפואי ובסוף המעגל נסגר עם המחבל, הצלחנו לתפוס את המחבל בלילה תוך כדי שהוא מרים את הידיים והודה במה שהוא עשה, זיהינו את הפגיעות שלו במותן צד שמאל אותן פגיעות כתוצאה מהירי של הלוחם בסיירת ושל אותו מפקד צוות שחתר למגע- המחבל נתפס. לוחמי סיירת גבעתי כאן בגזרת השומרון ימשיכו לעשות הכול כדי לאפשר לתושבים לחיות בשלום ובבטחה".

מפקדת פלגה א' בסיירת גבעתי, רב-סרן א': "אתמול בלילה, לאחר מאמצים מבצעיים ומודיעיניים רבים, בשיתוף פעולה של שב"כ צה"ל, ימ"מ וכוחות נוספים, נתפס המחבל שביצע את פיגוע הירי ביום ראשון האחרון. מיד לאחר הפיגוע יצאה סיירת גבעתי למרדף שנמשך ארבעה ימים במהלכו הלוחמים עבדו לילות כימים כדי למצוא את המחבל. אני גאה בלוחמים שלי שבמהלך השבוע האחרון חתרו למגע ועבדו ללא לאות על מנת לתפוס את המחבל. סיירת גבעתי תמשיך לבצע את משימת הביטחון השוטף בגזרה תוך שמירה על חיי התושבים, על היישובים, הצירים ועל השקט בגזרה".

סגן ש', מפקד צוות בסיירת גבעתי: "ביום ראשון האחרון, בשעה שאני והלוחמים שלי מבצעים את משימתנו בצומת תפוח, מחבל מבצע ירי אל התושבים מתוך רכב חולף. אני והלוחם מזהים את האירוע ומגיבים בחדות בירי אל עבר המחבל, פוצעים אותו, פציעה שבסוף תוביל ללכידתו. מיד לאחר מכן הצוות יחד עם היחידה יוצאים למרדף שנמשך ארבעה ימים. באמצעות מודיעין אנחנו מבצעים סריקות במרחב ופשיטות על יעדים. אמש לאחר מאמצים מודיעיניים ומבצעים רבים בשיתוף פעולה של כלל כוחות הביטחון, המחבל נתפס. אנחנו סיירת גבעתי נמשיך לבצע את משימותינו כאן בגזרה, נעשה הכול על מנת לשמור ל חיי התושבים ועל השקט במרחב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים