שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » תפקיד הגרביים בפעילות ספורטיבית חשוב ביותר
הידעת?
בעזרת גרביים מתאימים ניתן לשמור על בריאות כף הרגל, למנוע פציעות ולשפר ביצועים
תגיות:
גרביים | צילום: יח"צ

רוב העוסקים בספורט לא מודעים לכך שהגרביים הם הפריט המשמעותי שיכול להשפיע על ביצועים, לשמור על בריאות כף הרגל, למנוע פציעות ולסייע בהתאוששות מהירה יותר לאחר ביצוע פעילות גופנית.״הגרביים, הנעליים וניהול עומסים חשובים לשיפור הביצועים של המתאמן״ אומרת מאיה ברוק, פיזיותרפיסטית בעלת רקע וניסיון בשיקום ספורטאים לאחר פציעות.

בזמן פעילות מאומצת ולאחריה מתקיימת זרימה מוגברת של דם מועשר בחמצן אל השרירים כאשר תפקיד הוורידים הוא לסלק את הפחמן הדו חמצני והפסולת מהתאים אל הלב. שרירי האיבר (למשל שוק או ירך) מתכווצים ומסייעים לורידים בתהליך הזרמת הדם. גרביים המפעילים לחץ משפרים את זרימת הדם ובכך מסייעים בשיפור הסיבולת, הביצועים, בהפחתת עייפות ובהתאוששות מהירה יותר. בחירת הגרביים הנכונים חשובה בכל ענפי הספורט: הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, כדורגל, כדורסל, פילאטיס, יוגה ולמעשה עבור כל פעילות או אימון.

הפיזיותרפיסטית מאיה ברוק מסבירה כיצד יש לבחור את הגרביים המתאימים: "לפני הכל, חשוב להבין מה אנחנו רוצים להשיג מהפעילות גופנית ואילו קבוצות שרירים אנחנו מתכוונים להפעיל. בכל פעילות גופנית מתקיימת הפעלה של קבוצות שרירים שונות ולכל אחת מהן דרישות מטבולית אחרות. למשל, בריצה מופעלים בעיקר שרירי השוק, ולעומת זאת, ברכיבה על אופנים נרגיש בפעילות של שרירי הירך כאשר שרירי השוק רק תומכים בפעולה. בהתאם לכך, יש לבחור סוג גרביים מתאים שיסייע במניעת פציעות ואף ישפר את הביצועים של המתאמן."

ניתן למצוא כיום בשוק סוגים שונים של גרביים, החל מגרבי כותנה המעניקים בעיקר נוחות ומונעים שפשושפים, גרביים בעלי טכנולוגיית דריי פיט המסייעים לשמור על כף הרגל יבשה (בדומה לטכנולוגיית דרי פיט שניתן למצוא בבגדי ספורט) וכמו כן גרביים בעלי טכנולוגיית קומפרשן המסייעים בשיפור זרימת הדם. לדברי הפיזיותרפיסטית מאיה ברוק "מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך בעולם הספורט, משום שבזכות

טכנולוגיית הקומפרשן פריט לבוש כמו גרביים בלבד יכול לסייע בשיפור ביצועים, עידוד התאוששות מהירה ואפילו במניעת פציעות".

בעת גריבת הגרביים נוצרת תחושת לחץ קבועה על אזור הרגל אשר מגבירה את זרימת הדם בזמן אימון.
על-ידי הגברת זרימת הדם, השרירים מקבלים יותר חמצן בזמן הפעילות וכך מאגרי האנרגיה של הגוף ממשיכים להתחדש באופן רציף, הביצועים הופכים לטובים יותר וההתאוששות לאחר מאמץ הופכת למהירה יותר. בנוסף, הגברת זרימת הדם מעודדת שמירה של טמפרטורת גוף קבועה, וכך הגרביים הופכים אידיאלים לאימון בכל תנאי האקלים, גם בחום וגם בקור. מלבד יתרונות אלה, לגרביים עיצוב אנטומי מוקפד וייחודי המתפקד כמו "עור שני" עבור כף הרגל ומסייע בשיפור פרופריוספציה והיציבות העצמית, וכמו כן שלוש שכבות תמיכה המסייעות במניעת פציעות בזמן אימון. ככל שהגרביים גבוהים יותר, כך המתאמן חווה את אפקט הקומפרשן באופן מלא יותר בזמן אימון ולאחריו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים