שיתוף
תגובות
דעות » תקופת ההתיישנות בביטוח תוארך לחמש שנים
תיקון עיוות היסטורי
ביוזמת ח"כ אופיר כץ ובאישור וועדת הכספים, תקופת ההתיישנות בתביעות ביטוח תוארך ל-5 שנים למען ציבור המבוטחים
ביטוח על בטוח | צילום: Jirsak, שאטרסטוק

במקרה טראגי ויוצא דופן, בשלהי שנת 2018 בית המשפט דחה תביעת ביטוח, כאשר אלמנת המנוח המבוטח שקעה באבל עמוק ורק כעבור 3 שנים אזרה אומץ נפשי ופתחה את מסמכי בעלה ותבעה את חברת הביטוח, אך זה היה מאוחר מידי… חוק ההתיישנות פעל לרעתה והיא נשארה בפני שוקת שבורה (רת"ק 49794-08-18).

בשונה מתביעות אזרחיות, בהן חוק ההתיישנות קובע כי במרבית המקרים ניתן לתבוע עד שבע שנים מקרות המקרה נשוא התביעה, בתביעות ביטוח, החוק קובע כי ניתן לממש את התביעה עד 3 שנים בלבד.

מצב זה גרם במישרין לתביעות רבות שלא להתממש או להידחות. וכפועל יוצא, נמנע ממבוטחים ששילמו במשך שנים רבות – לממש את זכויותיהם.

עיכוב בהגשת תביעות ביטוח נובע מכמה סיבות אשר עולות בקנה אחד עם מצבו המורכב של המבוטח בעת שהוא נזקק לביטוח.

לעיתים, המבוטח במצב רפואי המקשה עליו לטפל בענייניו, או למצער כאשר המבוטח עצמו הלך לעולמו ומשפחתו לא מודעת לקיומן של פוליסות הביטוח.

בהצעת החוק שהגיש ח"כ אופיר כץ מהליכוד הוא מציין בדברי ההסבר: "כדי לאפשר למוטבים שממילא מתמודדים עם קושי עקב קרות מקרה הביטוח לממש את זכויותיהם לפי פוליסת הביטוח, מוצע להאריך את תקופת ההתיישנות בסוגי הביטוחים האמורים ולקבוע אותה לשבע שנים, כמקובל בתביעות אזרחיות".

בשבוע שעבר, לאחר דיון ממושך בוועדת הכספים בהשתתפות נציגי רשות שוק ההון ואיגוד חברות הביטוח, בו עלו טיעונים שונים אודות המהלך והסתייגויות שונות, הוא אושר לקריאה שניה ושלישית בכמה שינויים מההצעה המקורית.

ההצעה קובעת הארכה של תקופת ההתיישנות לעניין תביעת תגמולי ביטוח חיים למקרי מוות, ביטוח בריאות וביטוח סיעודי, משלוש שנים ל-5 שנים. בנוסף, מחייבת ההצעה את חברת הביטוח להודיע מבעוד מועד למבוטח המצוי בהליכים, על סיום תקופת ההתיישנות, כ-12 חודשים לפני תום התקופה וכ-3 חודשים לפני תום התקופה. על פי המוצע, החוק יחול על פוליסות שנרכשו לאחר חקיקת החוק, ועל פוליסות שחודשו לאחר חקיקתו.

מרשות שוק ההון הובהר כי אין צפי לשינוי במחירי הפרמיות בעקבות ההארכה.

זוהי בשורה טובה לכלל המבוטחים ושינוי מהותי לטובה ביכולת מימוש הזכויות.

הכותב הוא מנכ"ל הסוכנות החרדית הוותיקה "משפחה ישראלית"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים