שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » תרומת כליה מרגשת בבית החולים בילינסון
להודות על הנס
אמא לילדה שנולדה עם תסמונת נדירה וטופלה במרכז שניידר לרפואת ילדים, תרמה כליה לאדם זר לאחר שבתה הבריאה לחלוטין
הדמיית כליה | צילום: Maha Heang 245789, שאטרסטוק

גילי, בתה של רוית נולדה עם תסמונת נדירה. בעת מחלתה התחייבה אמה שכשבתה תבריא ותגיע לגיל 12 היא תתרום כליה לחולה סופני ובכך תציל את חייו.

גילי נולדה עם תסמונת נדירה המתאפיינת בריאה אחת וקנה נשימתי צר מאוד, הרופאים נתנו לה סיכוי נמוך מאוד לחיות ואף ביקשו מההורים להגיע להפרד ממנה. משפחתה של גילי לא היו מוכנים לקבל את גזר הדין ובעזרת שאר המשפחה והקהילה, יצאו למסע למצוא לה את הפתרון שיציל את חייה.

בשניידר, חקרו ובדקו את הנושא לעומק ומצאו תקווה בניתוח חדשני בלונדון שעד אותה עת בוצע פעמים ספורות בלבד. למרות החששות הטבעיים גילי הוטסה ללונדון ועברה את הניתוח. אחרי תקופת התאוששות ומעקב צמוד של הרופאים במרכז שניידר, גילי חזרה ומנהלת אורח חיים ככל הילדים.

השנה גילי חגגה 12 והאם החליטה שזה בדיוק הזמן לממש את התחייבותה והתייצבה בבית החולים בילינסון ותרמה כליה לחולה סופני שאיננה מכירה.

אמה של הילדה שהבריאה אמרה לאחר התרומה המרגשת: "אני מאמינה במשפט שכל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו וכך אני מרגישה. התחייבתי שאם בתי תבריא אציל בעצמי חולה סופני. לא הרגשתי שהודיתי מספיק על הנס העצום שנעשה לנו, ורק ע"י נתינה שכזו, ללא תמורה, בצורה הכי אמיתי. שיש, להציל חיים, רק ככה הרגשתי שסגרנו מעגל. זוהי שנת הבת מצווה של בתי, ואין מאושרת ממני ששתינו קיבלנו מתנה וגם נתנו מתנה- ואלו החיים".

ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון סיפר במפגש "זה סיפור של נתינה חזרה לחברה, אומץ, ערבות הדדית עם עוד המון ערכים שורשיים יפים שמביא את ארץ ישראל היפה במיטבה. אני מנהל מחלקת השתלות ומשתיל מזה שנים רבות ובכל פעם סיפור כזה מצליח לרגש אותי מחדש ולהוכיח מחדש באיזו חברה ערכית ומדהימה אנחנו חיים".

ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים: "את גילי פגשתי כתינוקת קטנה מטופלת בטיפול נמרץ ילדים, תינוקת מתוקה שעברה טיפולים מורכבים בגיל כה צעיר. התרגשתי מאוד אך לא הופתעתי כשאמה של גילי עדכנה אותי שהיא תורמת כליה בתרומה אלטרואיסטית, מעשה המושתת על ערכי הנתינה והעזרה לזולת. אני מחזקת את ידיה במעשה אצילי זה".

ד"ר סיגל אייזנר, מנהלת יחידת השתלות כליה במרכז שניידר לרפואת ילדים ורופאה בכירה במחלקת ההשתלות בבית החולים בלינסון, שניתחה יחד עם ד"ר נשר מוסרת כי "כמי שעושה השתלות כליה גם בילדים, זהו סיפור אנושי מרגש במיוחד, המהווה סוג של סגירת מעגל של נתינה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ואוווווווווו מרגששששש אשריך צדיקה שלנווו😍😍
    שה' ישמור אותך ואת בני משפתך…
    שיהיה לך החלמה מהיררה נסיכה🤗🤗🤗😘😘😘

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים