שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » אבוקדו ישראלי במרוקו
מפתיע
יצואנית הפרי הגדולה בישראל תגדל לראשונה פרי גם מחוץ לישראל: מהדרין מקימה חברה במרוקו לגידול אבוקדו והרחבת פעילותה הבינלאומית
אבוקדו | צילום: anarociogf, שאטרסטוק

חברת מהדרין, תאגיד העיבוד החקלאי ויצואנית הפרי הגדולה בישראל, תגדל לראשונה פרי גם מחוץ לישראל: מהדרין חתמה על הסכם להקמת חברה משותפת בשליטתה לגידול אבוקדו במרוקו שיאפשר להגדיל את פעילותה הבינלאומית של מהדרין, להגדיל את כמויות הפרי, הנחשב לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, ולהרחיב את אספקת הפרי ללקוחותיה הגדולים באירופה.

על פי ההסכם, התקשרה מהדרין עם חברה פרטית המאוגדת במרוקו בהסכם בעלי מניות להקמת חברה משותפת, בה היא תחזיק 51% מהון המניות, לצורך גידול אבוקדו במרוקו. החברה המשותפת תפעל לחכירת קרקע בשטח שלא יפחת מכ- 5,000 דונם ותבצע השקעותיה בקרקע לאורך תקופה בת שלוש שנים. תחילת הפעילות כפופה לקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים להקמת החברה המשותפת ולחכירת המטע מממשלת מרוקו.

יכולת התפוקה המקסימלית של המטע צפויה להיות עד כ- 10 אלפי טון אבוקדו בשנה. הצדדים התחייבו, כי בתקופה של 12 חודשים ממועד חתימת ההסכם הם יפעלו להעמיד לחברת הגידול מימון לשלוש שנות הפעילות הראשונות, בהיקף כולל של כ- 80 מיליון דירהם מרוקאי (כ- 29 מיליון ש"ח), בהתאם לחלקם היחסי בחברת הגידול ובכפוף להעמדת בטוחות מתאימות על ידי השותף המקומי.

הפרי שיופק על ידי חברת הגידול באיכות יצוא ישווק על ידי מהדרין לאירופה, בעוד פרי שלא יהיה בסטנדרט מתאים לייצוא ישווק על ידי חברת הגידול בשוק המקומי. ההסכם מסדיר את מנגנון הניהול המשותף של חברת הגידול וכולל הוראות כמקובל ביחס לזכויות הצדדים במקרה של העברת מניותיה של חברת הגידול. ההסכם יעמוד בתוקף למשך 40 שנים בהתאם לתקופת חכירת המטע ויוארך אוטומטית לתקופות נוספות בנות 5 שנים.
עבור מהדרין מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, שתואם את האסטרטגיה של החברה שהינה בין היתר להיות מגדל פרי גם מחוץ לישראל, באופן המאפשר לחברה להגדיל את היקפי הפרי שהיא משווקת וכן לסייע לחברה לספק ביקושים הקיימים בשווקים מחוץ לעונת הפרי בישראל. היכולת הנבנית לשרת לקוחות בחו"ל 12 חודשים בשנה, תחזק את יכולתה של מהדרין למכור את מלוא התוצרת הישראלית.

התוכנית האסטרטגית החדשה במהדרין הותוותה במענה להתפתחויות בשווקים לכל אורך שרשרת הערך בהם פועלת החברה. בהתאם לאסטרטגיה זו, מהדרין תמצה את כל הכמות של פרי ישראלי שהיא יכולה למכור, תוך הגדלת פעילותה הבינלאומית בפרי ממקורות אחרים. הגדלת הפעילות צפויה להיעשות הן בסחר של פרי והן כמגדל בחו"ל. בכוונת החברה יהיה לשים דגש על הגדלת הכמויות מאזור חצי הכדור הדרומי על מנת להרחיב את חלונות הזמן בהם היא משווקת ללקוחותיה. מהדרין תוכל בדרך זו לשרת יותר לקוחות, בהיקפים גדולים יותר, וברמת שירות גבוהה יותר ותהיה ערוכה לגידולים הצפויים להגיע מהמקורות החקלאיים החדשים שלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים