שיתוף
תגובות
חדשות » אבו מאזן הכריז על בחירות ברשות הפלסטינית
אחרי 16 שנה
יו"ר הרשות חתם על הצווים הנשיאותיים לבחירות לפרלמנט הפלסטיני ב-22 במאי, ולנשיאות – ב-31 ביולי. הוא הנחה להיערך להצבעה גם ברצועת עזה ובמזרח ירושלים
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע בצו מיוחד שפרסם כי בחירות לפרלמנט הפלסטיני ייערכו ב-22 במאי ובחירות לנשיאות יתקיימו כחודשיים לאחר מכן, ב-31 ביולי. זו תהיה הפעם הראשונה שבה ייערכו בחירות ברשות מאז 2006. הבחירות צפויות להיערך במקביל בגדה המערבית וברצועת עזה בהתאם להסכמות שהושגו בין פתח לחמאס.

חמאס בירך על הצו שהוציא אבו מאזן, ובהודעת הארגון נכתב כי הם "שוקדים על הצלחת ההליך באופן שמשרת את העם הפלסטיני, שהוא בעל הזכות המוחלטת לבחור את הנהגתו ואת נציגיו". עוד נמסר בהודעה שלחמאס חשוב להכשיר את הקרקע לבחירות חופשיות ונקיות "שיבטאו את רצון הבוחר ללא לחצים או מגבלות, ובצורה צודקת ושקופה".

אבו מאזן נפגש אתמול עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית חנא נאסר והנחה אותו להתחיל בהיערכות לקיום בחירות בכל חלקי הרשות הפלסטינית, כולל רצועת עזה ומזרח ירושלים. כמו כן, ביקש לפתוח בקמפיין הסברה לציבור לגבי הדרך בה יתנהלו שני סבבי הבחירות. קיום בחירות במזרח ירושלים הינו סוגיה רגישה ביותר, כיוון שהדבר תלוי בהסכמה ישראלית לאפשר את קיום הבחירות.

בעשור האחרון פורסמו כמה פעמים צווי בחירות למוסדות השונים ברשות הפלסטינית אולם כולם בוטלו בטיעונים שונים. ההחלטה על קיום הבחירות התקבלה אחרי שמנהיג חמאס איסמעיל הנייה שלח לאבו מאזן איגרת רשמית לפני כמה שבועות, ובה הוא הציע לו להביא לסיום הפילוג בין הצדדים תוך שהוא מוותר על התנאי שחמאס התעקש עליו – קיום בחירות במקביל לשלוש המוסדות: הפרלמנט, הנשיאות והמועצה הלאומית הפלסטינית.

הבחירות האחרונות לנשיאות התקיימו ב-2005, ובהן אבו מאזן ניצח ברוב גדול. הניצחון של חמאס בבחירות האחרונות לפרלמנט הפלסטיני ב-2006, שבא בניגוד לציפיות, הרחיב את הקרע הפנימי והוביל להשתלטות הארגון על רצועת עזה ב-2007. באוקטובר 2009 אבו מאזן פרסם צו נשיאותי שקובע את ינואר 2010 כמועד לבחירות, אך הן לא התקיימו בסופו של דבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים