שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אבו מאזן מאבד את הרוב בקרב ההנהגה
מרד פנימי בפת"ח
בכירים בתנועה יוצאים נגד מינויים של ראש הרשות. בדיון של ההנהגה הפלשתינית, אבו מאזן ותומכיו היו בעמדת מיעוט
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

ימים לא קלים עוברים על יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן. למנהיג בן ה־86 יש סיבה טובה להיות מודאג: האיום הגדול מולו בא הפעם מתוך שורות מפלגתו – תנועת פת"ח. כך מפרסמת הבוקר (ה'), כתבת לענייני פלשתינים והעולם הערבי של "ישראל היום", דנה בן שמעון.

כעס ותסכול שוררים בימים אלה בתוך תנועת פת"ח נגד הראיס, במה שמסתמן כמרי נגד מדיניותו ושלטון היחיד שלו. הביקורת הגיעה לשיאה עם הכרזתו של אבו מאזן על מינוי מקורבו, חוסיין א־שייח', למזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, תפקיד שמקרב אותו לכס הנשיאות.

רבים בתוך פת"ח קוראים תיגר על מינויו של א־שייח'. על אף היותו בכיר בפת"ח, יש מועמדים ותיקים ממנו בתנועה הרואים עצמם יורשים פוטנציאליים, ובראשם ג'יבריל רג'וב. להתמרמרות בתוך תנועתו של אבו מאזן מתווספת התבוסה הצורבת של פת"ח בבחירות לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת ביר זית.

ההפסד לחמאס בביר זית הביא לחילופי האשמות, ולשורת התפטרויות בקרב ראשי מחוזות בפת"ח. מנהיג הפת"ח ברמאללה, מוופק סחוויל, ההתפטר, ובעקבותיו התפטרו פעילים נוספים, מה שמעמיד את אבו מאזן במבוכה גדולה.

המורדים בפת"ח אומרים שהם משלמים את מחיר הטעויות של אבו מאזן. המשך התיאום הביטחוני עם ישראל נתפס בעיניהם כהתרפסות וכמדיניות בלתי מועילה, שמחלישה פוליטית את התנועה בזירה הפלשתינית. כמו כן, עלתה דרישה מאנשי פת"ח להחליף את רה"מ הנוכחי, מוחמד אשתייה, על רקע טענות למינהל לא תקין. הלחצים על אבו מאזן מתוך מפלגתו גברו בעקבות אירועי אל־אקצא.

לנוכח רחשי הביקורת, הוא כינס את ההנהגה הפלשתינית שלשום בשעת לילה מאוחרת כדי לדון במצב. לדברי גורם ברמאללה, אבו מאזן וחוסיין א־שייח' היו בעמדת מיעוט.

"אחרי שחמאס לא הגיב אחרי המצעד ואל־אקצא הפכה 'לבית כנסת', צריך לעשות מהלך היסטורי שיוכיח שאנחנו ההנהגה הפלשתינית", אמרו הנוכחים בכינוס, וקראו להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל.

הקיפאון במצב המדיני דוחף את אבו מאזן להעביר מסרים של איום לאמריקנים, כשהמטרה היא בעיקר להשקיט את התסיסה בתוך פת"ח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים