שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שר הביטחון אירח בביתו את יו"ר הרש"פ אבו מאזן
לראשונה מ-2010
השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. שר הביטחון, עידכן את יו"ר הרשות הפלסטינית, כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון
בני גנץ ואבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק - ערוץ כנסת

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס – אבו מאזן הגיע הערב לביקור ראשון בישראל מאז 2010. אבו מאזן הגיע לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין לפגישה שתואמה מראש עם לשכת ראש הממשלה.

השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. שר הביטחון, עידכן את יו"ר הרשות הפלסטינית, כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת.

שר הביטחון הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות. הפגישה בין השניים נערכה מוקדם יותר היום בשעות הצהריים אך הייתה תחת צנזורה. הפגישה ערכה כשעתיים.

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין אל שייח כתב: "הנשיא אבו מאזן נפגש הערב עם השר בני גנץ, הפגישה עסקה בחשיבות יצירת אופק מדיני המוביל לפתרון מדיני בהתאם להחלטות הלגיטימיות הבינלאומיות וכן בתנאי השטח המתוחים הנובעים מנוהגי המתנחלים. כמו"כ הפגישה עסקה בנושאים ביטחוניים, כלכליים והומניטריים רבים".

מהליכוד הגיבו לפגישה: "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל".

סיעת הציונות הדתית:‏ "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו-מאזן ללא רלוונטי ולפרסונה נון-גרטה בעולם ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו-מאזן למרכז הבמה. בנט, רע ליהודים".

ח״כ אופיר סופר בתגובה לפגישת גנץ-אבו מאזן: "ממשלת בנט מובילה בשקט ו"בלי רעש וצלצולים" לאוסלו 2. הגיע הזמן להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי".

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו מסר בתגובה לפגישת שר הביטחון בני גנץ עם מכחיש השואה מחמוד עבאס: "שר הביטחון מוכרח להסביר לציבור מהי באמת מטרת הפגישות שלו עם מכחיש השואה, האיש המושחת והגנב אבו מאזן. לא רק ששר הביטחון הפסיק בעקיפין את קיזוז משכורות המחבלים, נמנע מהריסת בתי מחבלים ומאפשר בנייה פלסטינית פרועה בשטחי C תוך החרבת יישובים יהודיים, כעת הוא מארח בביתו את ראש הנחש שהפך את רצח היהודים לאקזיט הפלסטיני עם המשכורות שהוא מחלק למחבלים. איזו שפלות רוח".

כזכור, לפני כחצי שנה שר הביטחון בני גנץ נפגש ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השניים דנו בעניינים ביטחוניים, מדיניים, אזרחיים וכלכליים בשטחי יהודה, שומרון ועזה וסיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

בנוסף, השניים דנו בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה. כאשר גנץ כינה את הנושאים שנדונו בפגישה "נושאים מעצבי מציאות" ואמר לאבו מאזן כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים